تعداد بازدید : 571
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۱۲/۱
کاربران آنلاین : 0
sdar
۱۳۹۹/۱۲/۱ ۱۶:۳۶:۲۵
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۴/۲۲ ۱۴:۴۷:۱۰

آشنایی با ابعاد استاندارد کارتن بسته بندی

(ویرایش)

بسیاری از تولید کنندگان محصولات مختلف به این مهم پی برده‌اند که بسته بندی محصولات اثر قابل توجهی روی میزان فروش آن محصول دارد. باید این به این نکته توجه کنید که افراد به صورت طبیعی به سمت محصولی جذب می‌شوند که بسته بندی و ظاهر زیبا و فریبنده‌ای داشته باشد.

تصور کنید به مغازه لوازم التحریر فروشی رفته و قصد خرید یک دفترچه دارید. یکی از اولین نکات که موجب جلب توجه شما خواهد بود چیست؟ بدون شک ظاهر دفترچه و در نهایت ابعاد کارتن آن. این نکته بسیار مهم است؛ به همین خاطر اغلب فروشنده ها برای جذب مشتری بیشتر به آن توجه ویژه‌ای دارند.

شکل و ابعاد بسته بندی و تاثیر آن ها بر مخاطب

این نکته بسیار مهم است که شکل بسته بندی محصول شما بتواند مخاطب را جذب کند. در طرف دیگر ابعاد کارتن نیز اثری هم سطح با شکل ظاهری آن دارد.

به احتمال خیلی زیاد آن محصول در سبد خرید شما قرار خواهد گرفت. اغلب سازندگان کارتن های بسته بندی نیز این نکته را در نظر دارند که شکل و ابعاد استاندارد کارتن را مطابق با محصول و مخاطب هدف ، در نظر بگیرند تا فروش بهتر و موفق تری داشته باشند.

رعایت استاندارد بسته بندی در تولید کارتن های بسته بندی | شرکت کارتن سازی کارتن لاین

نحوه تعیین ابعاد کارتن ها

به صورت کلی می توان ابعاد کارتن را بر اساس مشتریان محصولات به دو دسته تقسیم کرد:

  1. کارتن هایی که با ابعاد مختلف و طرح های متفاوت ساخته می شوند؛ چرا که قطعا محتوای داخل بسته مهم است و در اولویت قرار دارد.
  2. کارتن هایی که طبق اصول و با هدف رضایت مشتری طراحی می شوند و می توان گفت اهمیت آن ها با اهمیت محصول درونشان برابری می کند؛ مانند انواع کارتن بسته بندی مواد غذایی که در فروشگاه ها وجود دارند.

از طرفی جهت تعیین ابعاد بسته بندی استاندارد ذکر این نکته ضروری است که این ابعاد بر اساس دو عامل تعیین می‌شوند:

  1. نوع محصول
  2. ماندگاری و دوام محصول

در واقع سازندگان کارتن های بسته بندی برای تعیین ابعاد آن ها ابتدا باید محصول را شناخته و ابعاد دقیق آن را بدانند تا کارتنی متناسب با ابعاد استاندارد بسته بندی تولید کنند.

از طرفی نیز میزان ماندگاری محصول بر ابعاد و جنس کارتن بسته بندی انتخابی اثر می‌گذارد. اگر محصول خوراکی باشد، اغلب از کارتن هایی در سایزهایی با قابلیت حمل و نقل راحت و از جنس های مخصوص استفاده می شود.

این نکات در تولید همه محصولات به ویژه تولیدات داخلی که جابه‌جایی چندانی ندارند، به کار گرفته می‌شود. اما یک نکته درباره بسته بندی های پستی وجود دارد که باید مورد توجه باشد و آن ابعاد مختلف بسته های پستی است که در ادامه با آن ها آشنا می‌شویم:

  • کارتن های پستی در ابعاد: 150*100* 80
  • کارتن های پستی در ابعاد: 200*140*100
  • کارتن های پستی در ابعاد: 245*175*125
  • کارتن های پستی که با ابعاد: 280*200*140 تولید می شوند.

اما بعضی کارتن های پستی بیشتر از دیگر کارتن ها مورد استفاده قرار می گیرند که به ترتیب شامل موارد زیر هستند:

  • ابعاد کارتن پستی در اندازه های: 300*225*150
  • کارتن های پستی در ابعاد: 350*250*180 میلی‌متر و …

این موارد ، ابعاد استاندارد کارتن های پستی هستند که برای کاربردهای مختلفی قابل استفاده هستند.

تولید کاتن های پستی در ابعاد مختلف | شرکت کارتن سازی کارتن لاین

ابعاد استاندارد کارتن های بسته بندی مختلف

اینکه برای انواع محصولات در بازار از چه کارتن هایی با چه ابعادی استفاده شود از جمله نکاتی است که بسیار مورد توجه خریداران و فروشندگان قرار دارد. در نظر گرفتن ابعاد استاندارد کارتن می‌تواند به میزان فروش محصولات کمک شایانی کند.

در ادامه با ابعاد انواع کارتن ها فارغ از جنس یا هدفی خاص که در بازار موجود هستند ، آشنا می شویم:

  • ابعاد کارتن 4*4*3

یکی از ابعاد استاندارد کارتن بسته بندی همین مورد است که در بازار به وفور یافت می‌شود. این کارتن ها به گونه ای ساخته می شوند که قابلیت قرار دادن سه ردیف از محصول را داشته باشند؛ مانند کارتن بیسکوئیت یا خرما.

  • ابعاد 4*4*2

این کارتن ها ، بسته هایی با این ابعاد محصول را در دو ردیف قرار می دهند. برای این کارتن ها اغلب وزنی بین 380 تا 520 گرم محصول را برای هر بسته در نظر می گیرند.

  • ابعاد استاندارد کارتن 5*5*2

وزن تقریبی این کارتن چیزی حدود 700 تا 800 گرم بوده و می تواند محصولی مثل خرما را در دو ردیف جا دهد. این کارتن بسته بندی را در بازار های روز هم می‌توان پیدا کرد.

  • سایز کارتن 8*8*2

بسته بندی هایی با این سایز چیزی حدود 699 تا 750 گرم محصول را در خود جای می‌دهند.

  • ابعاد استاندارد کارتن های بایگانی و زونکن

این کارتن ها اغلب در ابعادی برابر 63 سانتی‌متر طول ، 34 سانتی متر ارتفاع و عرضی برابر 36 سانتی متر در بازار موجود هستند.

  • جعبه های میوه عمومی و ابعاد آن ها

اغلب این جعبه ها در رنگ های مختلف در میوه فروشی ها دیده می شوند. اگر به ضخامت آن ها توجه کرده باشید می بینید که در چند لایه تولید شده و استحکام خوبی در برابر ضربه دارند. ابعاد کارتن میوه اغلب در دو اندازه 48*28 یا 24*34 وارد بازار میوه و سبزیجات شده و از ابعاد بسته بندی استاندارد برای این کار محسوب می‌شوند.

ذکر این نکته نیز لازم است که تولید کارتن های بسته بندی با توجه به اینکه تولید داخلی باشد یا خارجی متفاوت است. در صورتی که بسته بندی برای مصارف داخلی باشد ، نکاتی از جمله قدرت خرید مردم ، فروشگاه های فروشنده محصول ، تعداد و حجم متقاضیان آن محصول و … همگی در ابعاد کارتن تاثیر دارند.

از طرفی اگر محصول برای فروش در بازارهای خارجی باشد ، به غیر از رعایت نکاتی که در بازار داخلی مورد توجه است ، ابعاد کانتینر و وسیله حمل و نقل نیز بسیار مهم است. این امر ابعاد بسته بندی مورد نظر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران