تعداد بازدید : 649
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۳/۲
کاربران آنلاین : 0
لیلی063
۱۳۹۹/۱۲/۶ ۱۶:۱۰:۲۰
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۴/۱ ۱۲:۰۰:۴۴

چگونه دکور اتاق کودک رو بچینیم تا بزرگتر به نظر بیاد؟

(ویرایش)

چگونه دکور اتاق کودک را بچینیم تا بزرگتر به نظر بیاد

 

اغلب والدین با مسئله‌ای مثل کوچک بودن اتاق خواب دوم که معمولاً برای بچه‌ها در نظر گرفته می‌شود، مواجه شده‌اند؛ ما در این مقاله ۸ روشی که باعث می‌شود، اتاق کودک شما بزرگتر به نظر بیاید را معرفی می‌کنیم. البته به جز روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌شود، تهیه وسایل چند کاربردی و چند منظوره نیز در استفاده بهینه از فضا کمک چشم‌گیری می‌کند.

 

با توجه به زندگی‌های آپارتمان نشینی و فضاهای محدودتر نسبت به گذشته، فقط به این خاطر که نمی‌توان اتاق‌های کوچک را بزرگ‌تر کرد، دلیل نمی‌شود که فکر کنید نمی‌توانید چشم‌ها را فریب دهید و باعث شوید اتاق بزرگتر از واقعیت آن به نظر بیاید. برخی از راهکارهایی که به آن می‌پردازیم صرفاً به استفاده از طرح‌های جالب برای بلندتر دیده شدن سقف اختصاص یافته که با جلب توجه و کشیدن نگاه‌ها به سمت بالا باعث می‌شود دیوارها بلندتر، فضا بازتر و بزرگ‌تر دیده شود. در ادامه راهکارها را به همراه تصاویر اتاق خواب کودک که به همین شیوه تزئین شده‌اند قرار داده‌ایم تا با دیدن آن‌ها نیز بتوانید ایده‌های منحصر به فرد خود را از آن‌ها ایده بگیرید.

 

تخت و سرویس خواب نوزاد 

۱. سقف راجوری تزئین کنین که نگاه‌ها را به خود جلب کند.

در این مثال با کشیدن طرح‌های هندسی مثلثی و رنگ طلایی بر روی سقف، سقف اتاق کودک به مرکز توجه تبدیل شده است؛ یا حتی می‌توانید تزئینات سقفی دیگری را استفاده کنید، از گل‌های تزئینی گرفته تا ریسه‌های رنگی؛ این نوع طراحی می‌تواند برای کودک نیز حس جالبی به همراه داشته باشد، چرا که هنگام خواب یا دراز کشیدن می‌تواند طرح‌های روی سقف را نگاه کند، با آن‌ها بازی کند و به تخیل خود بال پرواز ببخشد.

 

۲. پرده‌ها را در بالاترین نقطه از قاب پنجره آویزان کنین.

باریک و بلندتر کردن ظاهر پرده اتاق خواب و پنجره‌ باعث این تصور می‌شود که سقف اتاق بلند است و درنتیجه اتاق بزرگ‌تر به نظر می‌آید؛ پس میله‌های پرده را در بالاترین نقطه‌ی ممکن از پنجره نصب نمایید و یا برای ایجاد تأثیر مشابه می‌توانید از پرده‌ها و یا تزئیناتی با طرح راه راه‌های عمودی نیز استفاده کنید تا نتیجه دلخواه که همان بزرگتر به نظر آمدن منبع نور و در نتیجه کل اتاق خواب است، بدست بیاد.

 

رنگ آمیزی اتاق نوزاد

۳. دیوارها را با دو رنگ مختلف نقاشی کنین.

دیوار را به صورت افقی به دو قسمت تقسیم کنین و قسمت بالایی را که سهم کمتری نیز در این تقسیم‌بندی دارد با یک رنگ روشن که باعث القای حس نور، روشنایی و باز بودن فضا به آدم می‌شود تزئین کرده و قسمت پایین دیوار را با رنگی تیره‌تر که با وسایل و ست اتاق کودک نیز همخوانی داشته باشد رنگ‌‌آمیزی نمایید.

 

آویز و لوستر اتاق نوزاد و کودک

۴. از آویزهای سقفی مختلف استفاده کنین.

برای تزئین اتاق کودک، تنها خودتان را محدود به استفاده از شلف‌ها و ویترین‌ها نکنید، چیزهای غیرمنتظره را به صورت آویز سقفی به کار ببرید و اجازه دهید چشم‌ها در اطراف فضای اتاق به گردش دربیایند، به این صورت دیگر افراد به کوچک بودن اتاق توجهی نمی‌کنند. با این کار حتی فرزندتان نیز مدت‌ها سرگرم نگاه کردن به آویزهای سقفی خود خواهد بود و از آن خوشحال می‌شود.

 

تابلو اتاق نوزاد و کودک

۵. از تابلوها، وسایل هنری و تزئینی در قسمت بالای دیوار و نزدیک به سقف استفاده نمایید.

این تصویری که در بالا می‌بینید از یک اتاق بسیار کوچک است (یک ایده برای دکوراسیون اتاق کودک ۶ متری) ولی احساسی که این اتاق در مخاطب ایجاد می‌کند تصویری از یک اتاق لوکس و جذاب می‌باشد. اگرچه وسایل و مبلمان اتاق کودک نیز تأثیر بسیار زیادی در ایجاد این حس دارند ولی این که شما حتی از یک سانتی‌متر نیز بتوانید استفاده درست و مناسب داشته باشید، بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

 

لوستر اتاق نوزاد و کودک بامبینو مدل گل رز

 

۶. از یک لوستر جالب توجه استفاده کنید.

لوسترهاهمیشه قادرند توجهات را به سمت خود جلب نمایند، پس از یک لوستر شیک، فانتزی و نسبتاً بزرگ برای اتاق کودکان خود بهره ببرید تا علاوه بر تأمین نور مورد نیاز آن‌ها از جذابیت و بزرگ‌تر دیده شدن اتاق خواب کودک لذت ببرید.

 

 

۷. از رنگ‌های ملایم استفاده کنین.

برای روتختی کودک، یا وسایلی که باعث رنگ بخشیدن به اتاق خواب کودک می‌شوند، از رنگ‌های شاد ولی ملایم بهره ببرین تا از خفه شدن فضا جلوگیری شده و فضای دل‌بازتری برای شما و فرزندتان ایجاد شود. از رنگ سفید نیز می‌توانید برای انتخاب سرویس خواب نوزاد خود استفاده نمایید. این رنگ علاوه بر شیک و خاص بودن، هیچگاه از مد نمی‌افتد.

 

۸. اگر از جایی برای چراغ رومیزی وجود ندارد، حتماً از دیوارکوب‌ها استفاده کنید.

به صورت کلی نور بخشیدن بیشتر به فضا، باعث بزرگ‌تر دیده شدن و بازتر بودن فضا می‌شود، به ویژه که وجود نورهای کوچک در اتاق خواب نوزادان یک ضرورت است چرا که برای تغذیه شبانه و یا تعویض آن‌ها نباید از نورهای سقفی و پرنور مثل لوستر استفاده کرد، پس اگر جایی برای قرار دادن آباژور در اتاق کودک خود ندارید، حتماً از چراغ‌های دیوارکوب بهره بگیرید.

 

نکته دیگری که باید به آن بپردازیم، در دکوراسیون اتاق خواب کودک خود، هرچند هم کوچک باشد، برای استفاده از رنگ‌ها و تابلوهای هنری زیبا ترس نداشته باشید، اما برای اینکه ترکیب دکوراسیون دلخواهتان را داشته باشید، بهتر است با یک مشاور دکوراسیون صحبت کرده و یا عکس و تصاویر اتاق خواب کودک را ببینید و از آن‌ها ایده بگیرید. قطعاً شما می‌توانید با استفاده از ذوق و سلیقه خود بهترین دکور را برای اتاق خواب فرزند عزیزتان ایجاد نمایید. البته بهتر است گاهی خود را جای فرزندتان قرار دهید و ببینید زمانی که بزرگ‌تر می‌شود آیا از دکور اتاقش خوشش خواهد آمد یا خیر. پس بهتر است وسایل خیلی بزرگسالانه و سنگین استفاده نکنین.

خودتو پیدا کن
۱۴۰۰/۳/۲ ۲۲:۴۲:۱۸
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۲/۵ ۱۷:۲۱:۴۴
(ویرایش)

سلام در توضیح ادامه مطلب لازم دونستم به مسلئه نورپردازی اتاق کودک اشاره کنیم تا نکمیل کننده صحبت هاتون باشه . برای خوندن اطلاعات تکمیلی،مفید و ارزشمند در نورپردازی اتاق حتما نگاهی به مقاله نورپردازی اتاق کودک و نوزاد به لینک زیر بندازید تا سوپرایز شوید 🎁🔥

https://saveelectric.ir/%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%82-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%A8-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-%D9%88-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84/

ساوه الکتریک مشاکره ،صحبت و انتخاب حرفه ای و مناسب در خرید محصولات
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران