تعداد بازدید : 1290
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۱۲/۶
کاربران آنلاین : 0
محمّدی
۱۳۹۹/۱۲/۲ ۲۰:۴۱:۵۵
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱/۲ ۱۲:۱۷:۵۲

وااای خانمای با سلیقه... کجایید؟؟؟؟ دیدید چقدر ظروف سفالی مد شده؟!!! 🤩💝

(ویرایش)

استفاده از ظروف سفالی در دکوراسیون منزل

استفاده از ظروف سفالی در دکوراسیون منزل

یکی از هنرهای ایرانیان که قدمت بسیار زیادی دارد سفالگری است. شهر لالجین در استان همدان پر است از کارگاه‌های ساخت ظروف سفالی و سایر محصولات سفالی که هر ساله هزاران گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند. از این رو شهر لالجین را پایتخت سفال نامیدند.

اگر خاطرتان باشد در قدیم تقریبا در همه خانه‌ها ظروف سفالی وجود داشت و از آن برای سرو غذا و حتی خوردن آب استفاده می‌کردند اما این روزها محصولات سفالی فقط محدود به کاسه، بشقاب و لیوان نیست و از گلدان تا دیوارکوب و خیلی وسایل دیگر را شامل می‌شود.

ظروف سفالی سرو غذا

چند سالی است که بسیاری از مردم به سمت چیدمان‌های سنتی در خانه‌های خود روی آورده‌اند. استفاده از ظروف سفالی در دکوراسیون منزل می‌تواند یک ایده سنتی ولی شیک محسوب شود که البته در صورتی‌ که اصولی آن را بچینیم حتی می‌توانیم ظروف سفالی را در کنار ظروف مدرن‌تر در دکوراسیون قرار دهیم.

آیا واقعا حیف نیست که ایرانی باشیم و این هنر زیبا و قدیمی کشورمان در منزلمان نباشد؟

تفاوت ظروف سفالی و سرامیک

ظروف سفالی از خاک رس ساخته می‌شود و به 2 شکل خام و رنگ شده در بازار موجود می‌باشد اما اگر این ظروف با خاک رس و لعاب ساخته شوند دیگر جز ظروف سفالی نیستند و به آن‌ها ظروف سرامیکی می‌گویند.

گلدان سفالی

گلدان سفالی

گلدان‌‌های سفالی که روی آن‌ها کار دست انجام شده است یکی گزینه‌هایی می‌باشد که می‌توانیم از آن در دکوراسیون خانه و یا محل کار خود استفاده کنیم. البته باید به این نکته دقت کنیم که این گلدان‌ها را طوری انتخاب کنیم تا از زیبایی گل‌ها کم نکند.

اگر قصد دارید گل‌هایتان را در یک گلدان سفالی بکارید حتما توجه داشته باشید گلدانی که می‌خرید به اندازه کافی بزرگ و گود باشد تا گل‌ها فضای کافی برا رشد داشته باشند و خراب نشوند.

چیدمان ظروف سفالی

فرقی نمی‌کند که شما دوست دارید دکوراسیون منزل را مدرن بچینید و یا معاصر دوست دارید، در هر دو صورت ظروف سفال می‌تواند جایگاه خوبی در روح بخشیدن و زیباتر کردن منزل شما داشته باشد.

اگر دوست دارید تعداد زیادی ظروف سفالی را در یک جا و در کنار هم قرار دهید بهتر است که ظروف بزرگ‌تر را در عقب و ظروفی که حجم بیشتری دارند را در مرکز آن فضا بگذارید. در فضای بین این ظروف نیز می‌توانید از ظروف کوچک‌تر استفاده کنید تا در منزل خود یک دکور شیک داشته باشید.

دکوراسیون مدرن و ظروف سفالی

ظروف سفالی در دکوراسیون مدرن

شاید بسیاری از جوان‌ها و یا افرادی که اهل مد هستند دوست داشته باشند در خانه خود از دکوراسیونی مدرن استفاده کنند اما شاید جالب باشد که بدانید در صورتی که با چیدمان صحیح و اصولی آشنا باشیم مدرن بودن دکوراسیون هیج تضادی با استفاده از ظروف سفالی و سرامیکی ندارد. زیرا این ظروف هم به جهت متنوع بودن شکل، سایز و اندازه‌ای که دارند نظر همه را به خود جلب می‌کنند.

اگر می‌خواهید جلوه بیشتری به دکورتان بدهید خوب است که این ظروف را در جایی بگذارید که دارای یک پس زمینه سفید و روشن باشد.

می‌توان از این ظروف بر روی دیوار، میز، کابینت‌های شیشه‌ای و ویترین‌های دکوری استفاده کرد.

فروش اینترنتی ظروف سفالی

با نزدیک شدن به نوروز خیلی از افراد دوست دارند دکور منزل خود را عوض کنند.

 امسال با توجه به بیماری خطرناک کرونا امکان بازار رفتن برای خانم‌ها وجود ندارد البته خوشبختانه فروشگاه‌های اینترنتی کار را برای همه در این شرایط کرونا راحت کردند. شما می‌توانید خیلی راحت و فقط با یک کلیک کالای مورد نظر خود را خریداری کنید.

فروشگاه اینترنتی عُمتک نیز محصولات سفالی زیبایی را موجود کرده است تا شما مشتریان گرامی در این شرایط کرونا برای خرید این ظروف مجبور به بازار رفتن نشوید و اگر هم ساکن تهران هستید به صورت رایگان در اسرع وقت کالای خود را تحویل بگیرید.

پس اگر در فکر خرید ظروف سفالی زیبایی هستید همین الان کلیک کنید و از محصولات این سایت دیدن فرمایید.

خواندن سایر مقالات نیز توصیه می‌شود:

هدیه ولنتاین چی بخرم؟

خرید باکس ولنتاین دخترانه / پکیج هدیه ولنتاین ۲۰۲۱

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران