تعداد بازدید : 577
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۳۹۹/۱۲/۱۱ ۱۱:۴۱:۰۵
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

بچه ها اگه میخواید در مورد دستگاه روتاری دندانپزشکی چیز بدونید این مقاله رو بخونید

(ویرایش)

دستگاه روتاری  دندانپزشکی یکی دیگر از تجهیزات پزشکی محسوب میشود . دستگاه روتاری یک تکنولوژی رشد و بهینه یافته در عرصه دندانپزشکی محسوب میشود که در این مقاله به موضوع بهترین دستگاه های روتاری مانند دستگاه روتاری اندو و  دستگاه روتاری وودپکر و همچنین به مضایای دستگاه روتاری نصبت به عصب کشی سنتی آشنا میشوید .

 

دستگاه روتاری

بهترین دستگاه روتاری اندو:

دستگاه روتاری دندانپزشکی یا دستگاه اندو سبکی نو و رشد یافته در بهبود ریشه دندان می باشد و به جامعه دندانپزشکی کمک فراوانی می کند ، که به آسانی و تمرکز بالا در کار های مناسب به متخصصین دندان ارائه داد.

بهترین دستگاه روتاری اندو را که نام دیگر آن  دستگاه اندو هم گفته می شود می تواند  حرکت های بسیار ریز و حساسی را تولید کند و باعث خالی شدن کانال های ریشه دندان شود که این حرکت ریز و حساس باعث می شود عصب کشی دندان نصبت به عصب کشی سنتی با سرعت بیشتر انجام گردد.

یکی از بهترین دلایل استفاده از دستگاه روتاری دندانپزشکی  یا موتور اندو در درمان ریشه ویا عصب کشی دندان است که مورد توجه بیماران قرار گرفته است  و موجب کاهش قابل توجه ای در  بروز درد پس از درمان است که با به خاط سپردن فوایدی مثل بالا رفتن سرعت در انجام درمان و کاربری سهل و آسان ، استفاده از این دستگاه را برای بیماران بسیار سودمند و دوست داشتنی کرده است .

و میتوان با جسارت کامل گفت استفاده از دستگاه روتاری اندرو  به علت ایجاد درد کمتر نصبت به روش سنتی یک  جایگزینی مناسب برای کنار گذاشتن راه های سنتی شده است. تمرکز و سرعت بالای این دستگاه ، باعث درد کمتری برای درد بیماران می شود به همین دلیل این دستگاه بسیار مناسب برای استفاده دندانپزشکان می باشد.

عصب کشی دندان ها به خاطر بیرون راندن عوامل شکل دهنده بیماری و مواد های عفونی موجود در پالپ دندان انجام می شود. که موجب می شود این مواد عفونی از دهان خارج شود تا دندان ها از آسیبی که میکروب ها به آن وارد می کنند در امان باشند.

 

دندانپزشکان پس از بررسی عکس رادیوگرافی باید مقدار طول کانال ریشه را معین کند تا منطقه پایان درمان تشخیص داده شود و نسوج پری اپیکال دچار خرابی و مشکل نشود.  این کار به وسیله دستگاه اپکس فایندر یا اپکس لوکیتور انجام می پذیرد. که این دستگاه ها از تجهیزات اندو لازم در مطب های دندانپزشکی هستند. پیدا کردن بهترین دستگاه اندو روتاری کار پیچیده ای نیست و با کمی دقت می توان بهترین آن را پیدا کرد.

موتور اندو یا اندو روتاری صدای بسیار کمی دارد و این امکان را برای پزشکان آماده می کند تا در محیطی آرام و با دقت بیشتری کار خود را انجام دهد.فناوری AutoReverse  استفاده شده در این دستگاه کمک بسزایی به دندانپزشکان میکند که موجب می شود در جهت عکس خود کار کند و از همان راهی که وارد دهان شده از همان مسیر هم  می تواند خارج شود و آسیبی به نواحی دیگر دهان و دندان نرساند.

 

روتاری

 دستگاه روتاری وودپکر

دستگاه روتاری وودپکر جزء بهترین دستگاه روتاری اندو  است و در بازار به فروش می باشد که دارای خصوصیت ها و مزایایی است که این خصوصیات ها جهت رفع نیاز دندانپزشک میباشد  می تواند  و یکی از مضایای دستگاه روتاری وودپکر این است از قیمت و کیفیت بسیار مناسبی نیز نسبت به نمونه های مشابه خود برخوردار است. مضایای دیگر دستگاه وود پکر 1-دارای هندپیس سبک بیسیم با طراحی ارگونومیک می باشد. 2-دارای صفحه نمایش OLED3 - شارژ وایرلس (بدون اتصال الکتریکی) می باشد. استفاده از بسیار راحت و سازگار با فایل های رسیپروکال می باشد.

این دستگاه مجهز به گیربکس 15.5:1 ، شارژ وایرلس و دارای 9 حافظه برای سهولت کار با تمامی فایل های روتاری می باشد. سرعت قابل کنترل بین 100 تا 1.000 دور در دقیقه (بالاترین دور بین دستگاه های موجود در بازار) دارد و گشتاور قابل تنظیم بین 0.6 تا 5.0 نیوتن سانتی متر است. باطری این موتور اندو روتاری از نوع لیتیوم یون َشارژی با ظرفیت 2600 mAh است و آلارم باطری دارد. این دستگاه قابلیت چرخش آنگل برای دندانپزشکان چپ دست و راست دست وجود دارد. آنگل این اندو روتاری دارای قابلیت اتوکلاو ابل و پوش باتن است.

دستگاه روتاری

روش عصب کشی با دستگاه روتاری، نسبت به روش سنتی دستی، مزایای زیر را دارد:

۱-  کیفیت و دقت بالاتر نتیجه درمان ریشه

۲-  سریع تر بودن و راحت تر بودن انجام درمان و در نتیجه، راحتی بیمار

۳-  احتمال درد بعد از عصب کشی بسیار کمتر می شود

 

فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی :

اگر به دنبال یک خرید مطمئن از بهترین برندهای دنیا در زمینه تجهیزات پزشکی هستید ، پیشنهاد ما خرید از وب سایت نجات طب هست. شما میتوانید با استفاده از فروشگاه نجات طب، تجربه خرید اسان ،  ارزان تر و مطمئن را داشته باشید .محصولات عرضه شده در نجات طب از بهترین برند های دنیا می باشد و شما میتوانید قبل از خرید از کارشناسان فروش مشاوره رایگان دریافت کرده و سپس اقدام به خرید نمایید .همین حالا اقدام کنید

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران