تعداد بازدید : 592
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱/۱۹
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۱/۱۹
کاربران آنلاین : 0
myblog
۱۴۰۰/۱/۱۹ ۱۲:۵۹:۴۹
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۶ ۱۴:۴۹:۰۲

دکتر متخصص زگیل تناسلی در تهران

(ویرایش)

دکتر متخصص زگیل تناسلی در تهران

بسیاری از افرادی که به زگیل تناسلی یا ویروس hpv مشکوک هستند، معمولا نمی دانند که باید به کدام دکتر متخصص مراجعه کنند.

زگیل تناسلی یکی از بیماری های عفونی و مقاربتی شایع است که از طریق رابطه جنسی و تماس پوست با پوست نواحی مخاطی منتقل می‌شود. 

عارضه زگیل تناسلی ناشی از یک یا چند نوع ویروس پاپیلومای انسانی رایج است که بیش از 100 نوع مختلف دارد. این ویروس در بعضی از افراد علائمی ندارد و ممکن است بعد از چندسال خود به خود از بین برود.

بیماری زگیل تناسلی

اما انواع دیگر این ویروس خطرناکند و می توانند باعث ایجاد سرطان دهانه رحم، واژن، مقعد و سرطان آلت تناسلی شوند. 

بنابراین اگر از نظر جنسی فعال هستید و به این ویروس مشکوک هستید، لطفا برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنید. 

زیرا اطلاعات کم جوانان و همچنین عموم جامعه باعث گسترش روز افزون این بیماری و تبدیل آن به اینگونه سرطان‌ها می‌شود. تزریق واکسن گارداسیل تا قبل از شروع فعالیت های جنسی می‌تواند از ابتلا به انواع مختلف این ویروس جلوگیری کند.

برای درمان زگیل تناسلی به کدام دکتر مراجعه کنیم؟

معمولا افراد وقتی به وجود این ویروس در بدن خود پی می برند که علائم ظاهری آن را در نواحی تناسلی مشاهده کنند.

بیماری هایی مثل اسکین تگ هم علائمی مشابه با زگیل تناسلی دارند، بنابراین وجود هر زائده ای به معنی ابتلا به این بیماری نیست. برای تشخیص زگیل نیاز به انجام تست و آزمایشات مربوطه و همچنین مراجعه به دکتر متخصص است. اما دکتر زگیل تناسلی چه کسی است؟

دکتر پوست

درمان زگیل تناسلی با مراجعه به متخصص پوست و با استفاده از لیزر درمانی امکان پذیر است، اما باید عنوان کرد که متخصص پوست به عنوان دکتر زگیل تناسلی شناخته نمی شود.

همچنین دکتر متخصص پوست فقط برای درمان زائده های خارجی که حساسیت کمتری دارند، گزینه مناسبی است.

اگر تصمیم دارید برای درمان زگیل تناسلی به دکتر پوست مراجعه کنید، باید اطمینان حاصل کنید که پزشکتان از تجربه و مطالعات بالینی کافی در این زمینه برخوردار باشد.

دکتر زنان

به دلیل ارتباط مستقیم ویروس hpv با سرطان های دستگاه تناسلی و بخصوص سرطان دهانه رحم، توصیه می کنیم همه خانم هایی که رابطه جنسی داشته اند بدون توجه به اینکه علائمی دارند یا خیر، برای معاینات بالینی و همچنین انجام تست پاپ اسمیر و پی سی آر به دکتر زنان مراجعه کنند.

دکتر زگیل تناسلی (زنان)دکتر زگیل تناسلی چه کسی است؟

انجام معاینات دوره ای توسط دکتر زنان می تواند به تشخیص به موقع و کنترل زگیل تناسلی کمک کند. همچنین برای زائده های داخل واژن هم جراح و متخصص زنان یکی از گزینه های مناسب است، البته در صورتی که تجهیزات و تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد. 

دکتر اورولوژی

معمولا متخصصین اورولوژی جراح هم هستند و از این جهت می توان آنها را به عنوان دکتر زگیل تناسلی انتخاب کرد. 

افرادی که دچار زائده های بزرگ هستند و نیاز به جراحی دارند، می توانند به دکتر اورولوژ مراجعه کنند.

پزشک اورولوژ به دلیل تخصص کافی درمورد آناتومی ناحیه تناسلی آقایان، بهترین گزینه برای زگیل های تناسلی داخل مجاری ادرار است. در غیر اینصورت ممکن است بیمار بعد از درمان دچار تنگی مجاری ادرار یا عود مجدد بیماری شود.

البته تجربه، تخصص و امکانات دکتر برای تشخیص و درمان زگیل تناسلی هم یکی از موارد مهم است که نباید ساده از کنار آن گذشت.

متخصص جراحی

با توجه به روش هایی که برای درمان زگیل تناسلی مورد استفاده قرار می گیرد، بهترین گزینه ای که می توانید به عنوان دکتر زگیل تناسلی انتخاب کنید، متخصص جراح است. 

دکتر جراح با تسلط کامل به انواع روش های جراحی، لیزر و کرایوتراپی زگیل تناسلی علاوه بر داشتن تجربه کافی در درمان انواع زگیل های کوچک و بزرگ، از امکانات و تجهیزات کامل هم برخوردار است.

بیمارانی که تمایل دارند در یک جلسه زگیل تناسلی آنها درمان شود، باید روش لیزر co2 را انتخاب کنند که توسط پزشک جراح انجام می شود. 

درمان زگیل تناسلی با لیزر برای انواع زگیل با تعداد و اندازه های گوناگون و در هر نقطه ای از ناحیه تناسلی قابل انجام است و معمولا در یک جلسه زائده را بطور کامل از بین می برد.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران