تعداد بازدید : 494
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱/۲۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۱/۲۱
کاربران آنلاین : 0
dr.n
۱۴۰۰/۱/۲۱ ۰۱:۱۵:۳۶
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱/۲۱ ۰۲:۰۹:۲۹

درد قلب چگونه است؟ قلب درد عصبی

(ویرایش)

علل ایجاد قلب درد چیست؟ (درد قفسه سینه)

قطعا درد قفسه سینه چیزی نیست که نادیده گرفته شود، اما شما باید بدانید که علل بسیاری ممکن است باعث ایجاد درد در ناحیه قلب و قفسه سینه شود. در حقیقت، درد قلب یکی از درد های شایع مخصوصا در سنین بالا است که حتی ممکن است به قلب مربوط نباشد.

درد قلب ممکن است به علت مشکلات ریوی، مری، ماهیچه ها، دنده ها یا اعصاب شما ایجاد شود. برخی از این شرایط ،جدی بوده و از عوامل تهدید کننده به شمار می روند و برخی دیگر هم ممکن است دلایل ناشناخته ای داشته یا مشکل ساز نباشند. 

در صورتی که دچار درد در ناحیه قلب شدید، بهترین راه حل این است که یک پزشک متخصص وضعیت شما را ارزیابی کند. ممکن است احساس درد در قفسه سینه از گردن تا ناحیه شکم ایجاد شده و گسترش پیدا کند. درد در قفسه سینه ممکن است بسته به شرایط به صورت زیر باشد:

سوزن سوزن شدن در قلب

  • خستگی
  • داغ شدن
  • احساس تنگی نفس، تیرکشیدن قلب یا احساس فشار

در حالی که ایجاد درد از شایع ترین علامت های مشکلات قلبی محسوب می شود،  می توان گفت که برخی از علائم ممکن است در قفسه سینه ،همراه با درد یا بدون درد باشد. به طور خاص می توان گفت که علائم غیر معمولی در زنان بیشتر به دلیل اختلالات قلبی گزارش شده است. 

علائمی مانند، حس فشار یا تنگی در قفسه سینه ،درد در بازو ، خستگی و سرگیجه ،درد شکمی ،تهوع و درد در هنگام اعمال فشار. درد در ناحیه قلب می تواند به صورت سوزش، تیر کشیدن و یا احساس درد در پشت گردن و یا بازو باشد.

یکی دیگر از علل بالقوه درد قلب اضطراب و حملات روحی و عصبی است. برخی علائم مرتبط با این شرایط عبارتند از سرگیجه، احساس تنگی نفس، احساس سوزن سوزن شدن و لرزش. 

در صورت بروز شک و تردید در مورد هر گونه درد در ناحیه قفسه سینه، به خصوص درد های ناگهانی یا به دنبال مصرف داروهای ضد التهابی و یا سایر موارد مشابه، به پزشک مراجعه کرده و در مورد رژیم غذایی خود هم مشاوره شوید. 

در صورت بروزهر کدام از این علائم همراه با درد قفسه سینه با اورژانس تماس بگیرید:

احساس درد و فشار ناگهانی ،تنگی نفس یا احساس سنگینی قفسه سینه

درد قلب که در قفسه سینه تا ناحیه فک، دست چپ تا پشت قفسه سینه، درد شدید و ناگهانی قفسه سینه همراه با تنگی نفس، به ویژه پس از مدت طولانی عدم فعالیت، تهوع، سرگیجه، ضربان قلب سریع و یا تنفس سریع، سردرگمی، تعریق بیش از حد، فشار خون بسیار پایین  یا بالا و ضربان نامنظم  قلب. همچنین در صورت بروز علائم زیر، با پزشک تماس گرفته یا به نزدیک ترین اورژانس مراجعه کنید:

  • تب، لرز و یا سرفه مخاطی زرد و سبزرنگ
  • مشکلات در بلع

ایجاد درد در قفسه سینه یا درد در ناحیه قلب، لزوما به دلیل اختلالات و بیماری های جدی قلبی نیست؛ اما در صورت بروز هر گونه دردی در ناحیه قفسه سینه بهتر است به پزشک مراجعه کرده و وضعیت شما ارزیابی شود.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران