تعداد بازدید : 657
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱/۳۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۱/۳۱
کاربران آنلاین : 0
sepidnaz1
۱۴۰۰/۱/۳۱ ۱۶:۳۷:۴۲
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۱۳ ۲۱:۱۶:۲۷

با وظایف جراح قلب بیشتر آشنا شوید

(ویرایش)

مشکلات مربوط به قلب همیشه نیاز به جراحی ندارند. گاهی اوقات می توان آنها را با تغییر در سبک زندگی، داروها یا روش های غیر جراحی برطرف کرد. برای مثال، ابلیشن کاتتر از انرژی برای ایجاد اسکارهای کوچک در بافت قلبی شما استفاده می کند تا از حرکت پیدا کردن، سیگنال های الکتریکی غیرطبیعی، به قلب شما جلوگیری کند. آنژیوپلاستی نیز یک روش کم تهاجمی است که در آن یک استنت، به درون شریان کرونری مسدود شده یا باریک شده وارد می شود تا آن را باز نگه دارد. در صورتی که دو مورد قبل چاره ساز نباشند جراح قلب گزینه عمل قلب را پیشنهاد میدهد.

به گفته دکتر فروزان نیا جراح قلب اغلب از عمل قلب باز برای برطرف کردن مشکلاتی همچون نقص قلبی، تجمع پلاک (که به طور جزئی یا کامل، جریان خون در شریان کرونری را مسدود کرده)، رگ های خونی گشاد شده (همچون آئورت) و ریتم های قلبی غیر طبیعی استفاده می شود.

انواع جراحی قلب

موارد زیر در میان رایج ترین روش های جراحی کرونری فهرست بندی شده اند:

 

 ۱- جراحی بای پس سرخرگ کرونری (CABG)

در جراحی بای پس قلب (شایع ترین جراحی قلب)، جراح قلب یک شریان یا رگ سالم را از جایی دیگر از بدن بر می دارد و آن را برای تأمین خون از طریق شریان کرونر مسدود شده متصل می کند. شریان یا رگ پیوند یافته، بخش مسدود شده شریان کرونری را دور می زند و یک مسیر جدید برای جریان خون به عضله ی قلب ایجاد می کند. اغلب، این کار در طول یک عمل جراحی، برای بیش از یک شریان انجام می شود.  CABG گاهی اوقات بای پس قلبی یا جراحی بای پس شریان کرونری نامیده می شود.

۲- ترمیم یا جایگزینی دریچه قلب

جراح  قلب می تواند دریچه قلب را ترمیم کند و یا آن را با یک دریچه مصنوعی یا با یک دریچه ی بیولوژیکی ساخته شده از بافت قلب خوک، گاو یا انسان جایگزین کند.

۳- قرار دادن یک ضربان ساز یا یک دیفیبریلاتور قلبی عروقی کاشتنی (ICD)

دارو معمولاً اولین گزینه درمانی برای آریتمی می باشد، شرایطی که در آن قلب بسیار سریع، بسیار آهسته و یا با ریتم نامنظم می زند. اگر دارو عمل نکند، جراح ممکن است یک ضربان ساز را در زیر پوست قفسه سینه یا شکم با سیم هایی که آن را به دهلیزهای قلب وصل می کنند، قراردهد.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران