تعداد بازدید : 5150
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۲/۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۲/۴
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۲/۴ ۱۳:۵۸:۰۲
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

اینطوری زغال استارت ماشینو عوض کن + ویدیو

(ویرایش)

تعویض زغال استارت خودرو از جمله کارهایی است که می توانید خودتان انجام دهید و نیازی نیست که برای این کار حتما به تعمیرکار مراجعه کنید. لازم است که حتما با علائم خرابی زغال استارت خودرو آشنا باشید تا زمانی که این علائم را مشاهده کردید بتوانید به سرعت عیب یابی کرده و در اسرع وقت رفع اشکال نمایید. با توجه به اهمیت نقش زغال استارت خودرو باید نسبت به وضعیت این قطعه حساس باشید. به همین دلیل در این نوشته تصمیم داریم به آموزش تعویض زغال استارت خودرو بپردازیم.

زغال استارت خودرو چیست؟

همان طور که می دانید سیستم استارت دارای چندین قطعه است که تمام این قطعات در کنار یکدیگر وظیفه مخصوص به خود را انجام می دهند. برخی از مهم ترین قطعات تشکیل دهنده سیستم استارت خودرو عبارتند از:

  • دو شاخه استارت
  • کله قندی استارت
  • جا زغالی استارت
  • گیربکس استارت
  • اتوماتیک استارت
  • آرمیچر استارت
  • پوسته استارت
  • زغال استارت
  • دنده استارت
  • و ….

یکی از مهم ترین قطعات سیستم استارت، زغال استارت خودرو می باشد. در صورتی که این قطعه با مشکلی مواجه شده و خراب شود، خودرو استارت نمی خورد. به همین دلیل باید با علائم و نشانه های خرابی استارت خودرو آشنا باشیم تا بتوانیم خیلی سریع متوجه علت مشکل ایجاد شده شویم. و در صورت نیاز اقدام به تعویض زغال استارت خودرو کنیم.

نحوه تعویض زغال استارت خودرو

نحوه تعویض زغال استارت خودرو

نشانه های نیاز به تعویض زغال استارت خودرو

تمام قطعات خودرو به گونه ای طراحی شده اند که در صورت ایجاد ایراد و اشکال در آن ها، نشانه هایی ظاهر می شود. در این صورت اگر ما با این نشانه ها و علت بروز آن ها آشنا باشیم می توانیم به سرعت مشکل را ریشه یابی کرده و آن را رفع کنیم. خرابی زغال استارت خودرو نیز با بروز نشانه ها و علائمی همراه است. مهم ترین نشانه های وجود ایراد در زغال استارت خودرو عبارتند از:

  1. استارت نخوردن خودرو می توانید یکی از نشانه های خرابی زغال استارت خودرو باشد. البته خراب بودن زغال استارت تنها عاملی نیست که سبب استارت نخوردن خودرو می شود. اما در صورت بروز این مشکل باید وضعیت زغال نیز بررسی شود.
  2. نچرخیدن استارت بعد از اتصال مستقیم نیز یکی دیگر از نشانه های خرابی زغال استارت خودرو است. در این مواقع استارت حتی بعد از اینکه باز شده است و به طور مستقیم به باتری متصل شده است باز هم کار نمی کند و نمی چرخد.
  3. گذشتن زمان زیاد از تعویض زغال استارت خودرو نیز می تواند یکی دیگر از نشانه های خراب شدن این قطعه باشد. به طور کلی گفته می شود که بهتر است بعد از هر صد هزار کیلومتر رانندگی کردن، زغال استارت خودرو را عوض کنید.
  4. چسبیدن زغال استارت به بدنه یا سایر قسمت ها نیز می تواند یکی از نشانه های خراب بودن این قطعه باشد.
  5. یکی دیگر از نشانه های خراب بودن زغال استارت، شکسته شدن آن می باشد.

عوامل خراب شدن زغال استارت خودرو

زغال استارت خودرو را چگونه تعویض کنیم؟

زغال استارت خودرو را چگونه تعویض کنیم؟

زغال استارت خودرو تحت تأثیر برخی عوامل دچار اشکال و ایراد می شود. اگر با این عوامل آشنا باشید می توانید در صورت دیدن این موارد سریع اقدام به رفع آن ها کنید. برخی از مهم ترین عواملی که روی خراب شدن زغال استارت خودرو اثر می گذارند عبارتند از:

  1. در صورتی که زغال استارت خودرو کثیف شود دچار خرابی می شود.
  2. اتصالی کردن استارت نیز یکی از عواملی می باشد که باعث می شود زغال ها آسیب ببینند و روی خراب شدن زغال استارت اثر می گذارد.
  3. اگر سیم ها از زغال استارت خودرو جدا شوند و دیگر اتصالی بین آن ها نباشد نیز زغال ها خراب می شوند.
  4. شکستن زغال استارت خودرو و قطع شدن اتصال بین سیم و زغال استارت خودرو ممکن است در هنگام بستن درپوش این قطعه اتفاق بیفتد.
  5. اگر اتصالاتی که به بدنه و پیچ های زغال متصل می شوند کثیف و یا خراب باشند نیز باعث خراب شدن این قطعه خواهند شد.
  6. یکی دیگر از دلایل و عوامل خراب شدن زغال استارت خودرو نیز قطع شدن ارتباط بین زغال استارت با بخش بالشتک های استارت می باشد.

مشکلات زغال استارت خودرو

برخی از مشکلات زغال استارت خودرو را می شود با انجام تعمیرات رفع کرد. اما برخی از ایرادات و اشکالات موجود جدی تر هستند و با انجام تعمیرات درست نمی شوند. در این مواقع ناچار به تعویض زغال استارت خودرو هستیم. برخی از مهم ترین ایرادات و اشکالاتی که برای این قطعه ایجاد می شود عبارتند از:

  • سائیده شدن زغال ها
  • خراب شدن نگه دارنده زغال
  • خراب شدن فنر زغال استارت
  • و …

نحوه تعویض زغال استارت خودرو

قیمت زغال استارت خودرو

قیمت زغال استارت خودرو

گاهی خراب شدن زغال استارت خودرو به گونه ای است که با تعمیر کردن درست نمی شود و مجبور می شویم این قطعه را تعویض کنیم. عوض کردن این قطعه چندان دشوار نیست و با کمی دقت می توانید خودتان این کار را انجام دهید. در این قسمت نحوه عوض کردن زغال استارت خودرو را به صورت گام به گام توضیح می دهیم.

  1. ابتدا باید سیمی را که در قسمت پشتی اتومات استارت قرار دارد باز کنیم.
  2. سیم فیش دار را نیز از اتومات استارت جدا می کنیم.
  3. حالا باید استارت را از گیربکس جدا کنیم. برای این کار باید ابتدا دو پیچ موجود را باز کرده و سپس با دست چند ضربه به آن وارد کنیم.
  4. دو پیچ انتهایی استارت و همچنین پیچی که زغال را استارت متصل کرده است را نیز باز می کنیم.
  5. فنر میله ای موجود را بالا بگیرید تا بتوانید زغال های قدیمی را خارج کنید.
  6. فنر را بالا گرفته و زغال ها جدید را در جای مناسب خود قرار دهید.

فیلم تعویض زغال استارت خودرو را نیز در انتهای این نوشته قرار داده ایم. می توانید با مشاهده این فیلم بدون نگرانی و به راحتی اقدام به تعویض این قطعه نمایید.

محصولات یدک مدرن

یدک مدرن ارائه دهنده انواع لوازم یدکی خودروهای داخلی و خارجی می باشد. اگر خودروی شما نیاز به تعویض لوازم یدکی دارد می توانید با خیالی آسوده قطعات مورد نیاز خود را از سایت فروشگاه یدک مدرن خریداری کنید.

انواع لوازم یدکی مورد نیاز خودرو را می توانید به صورت آنلاین از این سایت خریداری کنید. سفارش شما در اسرع وقت در آدرسی که ثبت کرده اید به شما تحویل داده خواهد شد. لوازم یدکی ارائه شده توسط یدک مدرن دارای کیفیت خوب و قیمت مناسبی می باشند.

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران