تعداد بازدید : 312
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۲/۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۲/۴
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۲/۴ ۱۴:۰۱:۱۷
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

میخوای خودت ایراد خودرو رو پیدا کنی و بفهمی کمک فنر ماشینت سالمه یا نه ؟ این مقاله رو بخون

(ویرایش)

تشخیص ایراد کمک فنر به شما کمک می کند تا بتوانید در اسراع وقت به رفع ایراد آن بپردازید. همان طور که می دانید کمک فنر در خودرو بسیار مهم می باشد و یکی از قطعات اصلی به حساب می آید. به همین جهت باید با نشانه ها و علائم خرابی این قطعه آشنا باشید. توجه داشته باشید در صورتی که به موقع اقدام به رفع ایراد و خرابی کمک فنر نکنید، قطعات دیگر را نیز تحت تأثیر قرار داده و موجب فرسایش آن ها می شود.

با توجه به اهمیت این قطعه و تأثیر به سزای آن در کیفیت رانندگی کردن، در این نوشته به بیان راه های تشخیص ایراد کمک فنر می پردازیم.

راه های تشخیص ایراد کمک فنر

هر یک از قطعات خودرو که دچار مشکل و ایرادی می شود، خرابی خود را با بروز علائمی نشان می دهد. در صورتی که با این علائم آشنا باشید می توانید خیلی سریع متوجه وجود مشکل شوید و آن را رفع کنید. برخی از نشانه هایی که به وجود اشکال در کمک فنر اشاره می کند عبارتند از:

  • نشتی کمک فنر یکی از راه های تشخیص وجود اشکال در این قطعه می باشد. در صورتی که روغن زیادی از کمک فنر نشتی می کند باید در اسرع وقت اقدام به تعویض این قطعه کنید. در صورتی که متوجه نشتی روغن از خودروی خود شدید دقت کنید که اگر روغن از کاسه نمدها خارج شده باشد نشان دهنده خراب شدن کمک فنر می باشد.
  • در صورتی که کمک فنر با مشکل مواجه باشد و به طور کلی ایراد و اشکالی در سیستم تعلیق خودرو وجود داشته باشد، با بروز مشکلاتی در تایرها مانند فرسوده و یا جویده جویده شدن تایرها متوجه آن می شویم.
  • یکی از راه های تشخیص ایراد کمک فنر، بالا و پایین رفتن خودرو خصوصا در زمان رانندگی کردن در جاده های ناهموار است. اگر در زمان ترمز شدید گرفتن خودرو شیرجه می زند نیز باید وضعیت کمک فنر را مورد بررسی قرار دهید.
  • در صورتی که در زمان رانندگی کردن متوجه کشیده شدن خودرو به یک سمت می شوید باید سیستم تعلیق خودرو را بررسی کنید. زیرا این نشانه می تواند علامت وجود اشکالی در کمک فنرها، فنرها یا تایرها باشد.
  • گاهی پیش می آید که کنترل کردن خودرو در زمان پیچیدن دشوار می شود. در این مواقع زمانی که در پیچ ها قصد پیچیدن دارید خودرو بیش از حد می پیچد. این مشکل نیز می تواند نشان دهنده وجود ایرادی در کمک فنر باشد.
ایرادهای کمک فنر خودرو

ایرادهای کمک فنر خودرو

نشانه های خرابی کمک فنر

  • یکی از نشانه هایی که به تشخیص ایراد کمک فنر کمک می کند رقصیدن چرخ ها روی جاده می باشد. زمانی که متوجه شدید چرخ ها روی جاده بالا و پایین می روند باید در اسرع وقت به بررسی وضعیت کمک فنرها بپردازید.
  • اگر زمانی که می خواهید از ناهمواری های سطح جاده عبور کنید یا در زمان ترمز گرفتن و شتاب گرفتن سرو صدایی از سیستم تعلیق می شنوید نیز باید به آن توجه کنید و اقدام به رفع مشکل نمایید. این مشکل احتمالا ناشی از ترک خوردن یا تغییر شکل دادن بوش های محل نصب کمک فنر می باشد. این مشکل باید خیلی سریع رفع شود.
  • یکی دیگر از علائم خرابی کمک فنرها افتادگی در یکی از چهار گوشه خودرو می باشد. اگر ظاهر کمک فنرهای خودرو تغییر کرده باشد نیز می توانید با نگاه کردن به آن ها متوجه ایجاد تغییر و وجود مشکل پی ببرید.

تشخیص ایراد کمک فنر با بررسی و چک کردن آن

راه های تشخیص ایراد کمک فنر

راه های تشخیص ایراد کمک فنر

همان طور که گفتیم نقش کمک فنرها در خودرو بسیار پر رنگ است. بنابراین باید به طور مرتب به بررسی وضعیت این قطعه بپردازید. در صورت وجود نشانه ها و علائم خرابی کمک فنرها باید در اسرع وقت به رفع مشکل بپردازید. در صورتی که به موقع اقدام به رفع مشکلات کمک فنر نکنید، سایر قسمت‌های سیستم تعلیق نیز دچار فرسودگی خواهند شد.

هرگاه متوجه شدید که کیفیت سواری و رانندگی خودرو شما کاهش یافته است باید وضعیت کمک فنرها را بررسی کنید. در صورتی که متوجه وجود مشکلی شدید بهتر است به تعمیرکار مراجعه نمایید.

زمانی که می خواهید وضعیت کمک فنرها را بررسی کنید باید خودرو را به صورتی که هر دو طرف آن در یک سطح قرار داشته باشد، در محلی صاف و بدون شیب پارک کنید. حالا باید ارتفاع خودرو را اندازه بگیرید. در صورتی که مشاهده کردید ارتفاع خودرو از حد مجاز آن کمتر است به تعمیرگاه مراجعه نمایید.

برای تشخیص کمک فنرهای ضعیف باید در قسمت جلوی خودرو بایستید و پای خود را روی سپر قرار دهید. وزن خود را از آن نقطه به خودرو منتقل کنید و به طور ناگهانی وزن خود را بردارید اگر بدنه خودرو بیشتر از یکی دو بار بالا و پایین رفت، نشانه ضعیف بودن کمک فنرها می باشد.

تعویض کمک فنر

تعویض کمک فنر خودرو

تعویض کمک فنر خودرو

بعد از تشخیص ایراد کمک فنر در صورت نیاز باید به تعویض این قطعه بپردازید. یکی از نکاتی که باید در هنگام تعویض کمک فنرها مورد توجه قرار گیرد این است که هیچگاه نباید یک کمک فنر را به تنهایی عوض کنید. باید کمک فنرها را به صورت جفتی ( کمک فنرهای جلو یا کمک فنرهای عقب ) تعویض کنید. البته در صورتی که  از کمک فنرهای OEM استفاده می کنید بهتر است در زمان تعویض کمک فنر، هر چهار کمک را با هم تعویض نمایید. زیرا این نوع کمک فنرها معمولا همزمان با هم عمرشان به اتمام می رسد.

محصولات یدک مدرن

در این نوشته به اهمیت وجود کمک فنرهای سالم در خودرو اشاره کردیم. هم چنین راه هایی برای تشخیص ایراد کمک فنر بیان کردیم. با شناختن و توجه کردن به نشانه ها و علائم خرابی کمک فنرها می توانید به موقع متوجه خرابی این قطعه شوید و در اسرع وقت مشکل را بر طرف نمایید.

یدک مدرن ارائه دهنده انواع لوازم یدکی مورد نیاز خودروهای داخلی و خارجی می باشد. اگر خودروی شما به لوازم یدکی نیاز دارد می توانید قطعه مورد نظر خود را به راحتی و به صورت آنلاین از سایت فروشگاه یدک مدرن تهیه کنید. لوازم یدکی ارائه شده توسط یدک مدرن دارای کیفیت بالا و قیمت مناسبی می باشند به همین دلیل می توانید با خیالی آسوده از آن ها در خودروی خود استفاده کنید.

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران