تعداد بازدید : 287
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۲/۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۲/۴
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۲/۴ ۱۴:۰۲:۳۷
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

کسی میدونه کاربرد فیلتر هوای کابین در لیفان چیه؟

(ویرایش)

کاربرد فیلتر هوای کابین لیفان X60 در درجه اول ایجاد هوای مناسب برای تنفس بهتر راننده و سرنشینان این خودرو می باشد. به طور کلی می توان گفت که فیلتر هوای کابین یکی از مهم ترین فیلترهای موجود در خودرو به حساب می آید.

فیلتر هوای کابین خودرو چیست؟

فیلتر هوای کابین خودرو که اغلب از کاغذ پلیسه دار ساخته می شود وظیفه دارد تا ذراتی را که از راه سیستم تهویه خودرو وارد کابین می شوند گرفته و تصفیه کند. در واقع این قطعه هوایی را که از طریق سیستم تهویه و بخاری وارد کابین خودرو می شود را تصفیه می کند. به گونه ای که گرد و غبار، ذرات، محرک های تنفسی و …. همراه هوا داخل کابین نشوند.

زمانی که فیلتر هوای کابین خودرو به درستی کار کند باعث می شود تا هوای تمیز بدون آلودگی و سر و صدا از طریق دریچه های ورودی داشبورد به کابین خودرو داخل شود. در خودروهای مختلف، این فیلتر هوا در جاهای مختلفی قرار گرفته است. برای مثال در برخی از خودروها فیلتر هوای داخل کابین در قسمت پایین صندلی جلویی و محل پای سرنشین جلو قرار دارد. در برخی از خودروها نیز این فیلتر را در دریچه کوچک محفظه فن تعبیه کرده اند. در بعضی ها از خودروها نیز فیلتر هوای داخل کابین را  بعد از فن در سیستم تهویه قرار داده اند.

تعویض فیلتر هوای کابین لیفان X60

فیلتر هوای کابین لیفان X60

فیلتر هوای کابین لیفان X60

اغلب گفته می شود بهتر است در دوره های سرویس و نگهداری خودرو، به تعویض این فیلتر نیز بپردازید. البته در صورتی که شما در مناطقی تردد دارید که در هوای آن جا مقدار بیشتری دوده، ذرات معلق و … وجود دارد باید تعویض فیلتر هوای داخل کابین خودرو را در فواصل کوتاه تری انجام دهید.

رانندگانی که در مسیرهای پر ترافیک رانندگی می کنند باید اهمیت بیشتری به تعویض این فیلتر در زمان مناسب دهند. زیرا با تعویض به موقع این فیلتر هوای پاک و تازه ای در کابین خودرو جریان می یابد که تنفس را برای شما راحت تر می کند. گردش هوای خودرو و کارایی سیستم تهویه با این عمل بهبود می یابد.

زمانی که این فیلتر کثیف شده باشد سبب کاهش کارایی سیستم تهویه خودرو می شود و هم چنین توان کولر را نیز کاهش می دهد. اقدام به موقع برای تعویض فیلتر هوای کابین خودرو جریان هوای داخل کابین را افزایش می دهد و از سرنشینان در برابر آلودگی های هوا محافظت می کند.

گفته می شود بهتر است این فیلتر هوا را بعد از یک سال یا بعد از هر دوازده تا پانزده هزار کیلومتر کارکرد خودرو تعویض نمایید. البته بدیهی است که این مقدار برای خودروهایی که در شهرهایی با هوای آلود و یا مسیرهای پر ترافیک تردد دارند کمتر می باشد. در این شرایط بهتر است تعویض این فیلتر را بعد از هر شش ماه و یا بعد از هفت تا نه هزار کیلومتر کارکرد خودرو انجام دهید.

زمانی که جریان باد از دریچه های کولر کاهش می یابد و یا بوی نامطبوع و غیر طبیعی در کابین خودرو به مشام می رسد باید وضعیت فیلتر هوای کابین خودرو را بررسی کرده و در صورت نیاز اقدام به تعویض آن کنید.

خرید فیلتر هوای کابین لیفان ایکس 60

تعویض فیلتر هوای کابین لیفان X60

تعویض فیلتر هوای کابین لیفان X60

توجه داشته باشید که فیلتر هوای کابین خودرو و فیلتر هواکش موتور دو قطعه متفاوت و مجزا هستند. خصوصا در زمان خرید فیلتر هوای کابین باید به این نکته توجه کنید. به یاد داشته باشید که فیلتر هوای داخل کابین را فیلتر هوای کولر نیز می نامند. همان طور که توضیح دادیم فیلتر هوای کابین هوای وارد شده به داخل کابین خودرو را پاک می کند و سبب بالا رفتن کیفیت تنفس سرنشینان می شود. اما فیلتر هوای موتور که در زیر کاپوت خودرو قرار می گیرد از ورود ذرات معلق به داخل موتور جلوگیری می کند.

فیلتر هوای کابین خودرو مانند سایر فیلترهای هوای خودرو از کاغذ چین خورده ساخته می شود. در زمان خرید این فیلتر باید حتما به مرغوب بودن جنس این کاغذهای توجه داشته باشید. اغلب فیلترهای ارزان قیمت از پارچ های مصنوعی و یا کاغذهای مصنوعی ساخته شده اند. این نوع فیلترها نه تنها کارایی چندان بالایی ندارند و اکثر آن ها نمی توانند بیشتر از سی و پنج درصد ذرات موجود در هوا را جذب کنند بلکه خود این متریال نا مرغوب و بی کیفیت استفاده شده در این فیلترهای هوا سبب ایجاد حساسیت خواهند شد.

به یاد داشته باشید که فیلتر هوای کابین خودرو را یکی از گران ترین فیلترهای به کار رفته در خودرو می دانند زیرا از کاغذهای میکرونی با کیفیت بسیار بالا ساخته می شود. بنابراین اگر در زمان خرید این فیلتر با قیمت های بسیار پایین برخورد کردید شک نکنید که متریال به کار رفته در فیلتر بدون کیفیت می باشد.

فیلتر هوای کابین لیفان X60 و سایر قطعات مورد نیاز این خودرو و سایر خودروهای داخلی و خارجی را می توانید به صورت آنلاین و به راحتی از سایت فروشگاه یدک مدرن خریداری کنید. سفارش شما در اسرع وقت در همان آدرسی که در سایت ثبت کرده اید به شما تحویل داده خواهد شد.

انواع فیلتر هوای کابین خودرو

فیلتر هوای کابین خودرو

فیلتر هوای کابین خودرو

فیلتر هوای کابین کاغذی و فیلتر کابین ذغالی ( کربن اکتیو ) از جمله انواع فیلتر هوای کابین خودرو می باشند. فیلتر هوای کابین آنتی باکتریال نیز نسل جدیدتر فیلترهای هوای داخل کابین خودرو به حساب می آیند. این نوع فیلترها می توانند باکتری هایی که در سیستم تهویه خودرو ایجاد می شوند و با روشن کردن کولر و یا بخاری خودرو وارد کابین می شوند را نیز جذب می کنند.

کاربرد فیلتر هوای کابین لیفان X60  در روزهای آلوده چیست؟

در این نوشته به بررسی اهمیت وجود و تعویض به موقع فیلتر هوای کابین خودرو و همچنین استفاده از فیلترهای استاندارد  پرداختیم. در روزهایی که هوا آلوده است نقش و اهمیت وجود فیلتر هوای کابین پر رنگ تر می باشد. این فیلترها سبب تصفیه هوای ورودی به داخل کابین از ذرات معلق و آلودگی ها می شوند. بنابراین کمک می کنند تا سرنشینان در هوایی سالم و پاک تنفس کنند.

قابل ذکر است که این فیلتر می تواند هوا وارد شده به داخل کابین خودرو را تا پنج برابر تمیزتر کند و امکان ابتلا به بیماری های تنفسی را کاهش دهد.

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران