تعداد بازدید : 445
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۲/۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۲/۴
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۲/۴ ۱۴:۰۴:۵۱
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

کاتالیزور لیفان به چه دردی میخوره

(ویرایش)

شستشوی کاتالیزور به منظور از بین بردن آلودگی ها و ضایعات درون این قطعه انجام می شود. از آن جایی که کاتالیست یکی از قطعات مهم در خودرو به حساب می آید، باید برای شستن این قطعه به قوائد و نکات خاص این کار دقت داشت. همان طور که می دانید این قطعه با گذشتن زمان میزان کارایی اولیه خود را از دست می دهد. به دلیل این که قیمت تعویض این قطعه زیاد است بهترین راه حل برای رفع ایرادات موجود در آن شستن این قطعه می باشد. به همین جهت در این نوشته قصد آموزش شستشوی کاتالیزور را داریم.

نکات مربوط به شستشوی کاتالیزور

شستن کاتالیزور خودرو کمک زیادی به حفظ ایمنی خودرو و البته حفظ ایمنی کاتالیست می کند. برای این کار نیاز به محلول های شستشو داریم. یکی از بهترین مواردی که می توانیم از آن برای شستشوی کاتالیزور استفاده کنیم، محلول شستشوی کاتالیست و سنسور اکسیژن است.

طریقه استفاده از محلول شستشوی کاتالیست و سنسور اکسیژن به این شیوه است که باید آن را به باک مخزنی که سوخت در آن ذخیره می شود نصب کرد. در کاتالیزور خودرو سنسور اکسیژین وجود دارد. این محلول با استفاده از همین سنسور اقدام به تصویه و پاکسازی کاتالیزور خودرو می کند.

محلول شستشوی کاتالیزور ترکیبات خاصی دارد و حتما باید از محلول هایی استفاده کنید که استاندارد باشند. به یاد داشته باشید که استفاده از محلول های شستشوی غیر استاندارد به سایر بخش های خودرو صدمه زده و خسارت زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد.

کاتالیزور خودرو چیست

کاتالیزور خودرو چیست

کاتالیزور چیست؟

کاتالیزور یکی از مهم ترین بخش های سیستم کنترل آلایندگی خودرو به حساب می آید. کارکرد این قطعه به این گونه است که مبدل کاتالیزور را در اگزوز اتومبیل ها نصب می کنند. به این ترتیب گازهایی که از اگزوز خودرو خارج می شوند، با مقداری هوا از روی کاتالیزور عبور می کنند. این عمل باعث می شود که گاز CO و هیدروکربن ها به CO2 و H2O تبدیل شوند. این گازها تا حدودی بی خطرتر هستند.

این قطعه به حفظ محیط زیست نیز کمک زیادی می کند و حذف آن آسیب های جدی به محیط زیست وارد می کند. جالب  است بدانید که در آوردن کاتالیزو و رانندگی کردن بدون آن در بسیاری از کشورها خلاف قانون است و مشمول جریمه های سنگینی می شود.

عمر این قطعه اصولا طولانی است اما گاهی کارایی آن تضعیف می شود. در این مواقع بهتر است با علائمی که ضعف و کاهش کارایی این قطعه را نشان می دهد آشنایی داشته باشید تا در اسرع وقت مشکلات ایجاد شده را بر طرف کنید.

نشانه های خرابی کاتالیزور چیست؟

خراب شدن این قطعه با نشانه هایی همراه است. در صورتی که این نشان ها را بشناسید می توانید به موقع متوجه خراب شدن کاتالیزور خودروی خود شوید و مشکلات آن را رفع کنید. بسیاری از این مشکلات با شستشوی کاتالیزور رفع خواهد شد. برخی از این نشانه ها عبارتند از:

  • افزایش ناگهانی مصرف سوخت : زمانی که متوجه شدید مصرف سوخت خودروی شما افزایش زیادی پیدا کرده است باید به وجود ایرادی در کاتالیزور خودرو شک کنید. در این صورت باید در اسرع وقت این قطعه را بررسی کنید.
  • افت شتابگیری : اگر هنگام شتاب گرفتن، خودروی شما کم می آورد نیز باید احتمال وجود ایرادی در کاتالیزور را بررسی کنید و در صورت نیاز مشکل ایجاد شده را حذف کنید.
  • روشن نشدن خودرو : اگر ایراد و اشکالی در کاتالیزور باشد این احتمال نیز وجود خواهد داشت که خودرو به سختی استارت بخورد یا اینکه اصلا روشن نشود.
  • مقادیر HC و CO بیشتر از نرمال : این موضوع زمانی که خودروی شما در تست آلایندگی رد شود مشخص می شود. علت وجود این مشکل نیز وجود اشکال و ایراد در کاتالیزور خودرو می باشد.
  • روشن شدن چراغ اخطار : اگر کاتالیزور خودروی شما خراب شده باشد، چراغ چک ( اخطار) در پشت آمپر روشن خواهد شد. در این مواقع باید وضعیت کاتالیزور را بررسی کنید و مشکلات ایجاد شده را بر طرف کنید.
  • لرزش خودرو در حالت دور آرام : یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است به علت خرابی کاتالیزور خودرو ایجاد شود، بد کار کردن خودرو و لرزش آن در حالت دور آرام باشد.
  • ایجاد بوی بد : یکی از حتمی ترین نشانه های خراب بودن کاتالیزور ایجاد بوی بدی شبیه به بوی تخم مرغ گندیده است. این بو به گونه ای است که به مرور زمان بیشتر می شود.

شستشوی کاتالیزور با جوهر نمک

طریقه شستشوی کاتالیزور

طریقه شستشوی کاتالیزور

شستشوی کاتالیست خودرو با جوهر نمک، اسید و … اصولی و صحیح نیست. زیرا این کار باعث می شود که فلزات فعال داخلی مبدل کاتالیست از بین بروند.

مزایای استفاده از تمیز کننده کاتالیزور

  1. استفاده از تمیز کننده کاتالیزور کلیه قسمت های اگزوز و سیستم سوخت رسانی موتور را به صورت کاملا ایمن و اصولی پاک خواهد کرد.
  2. با استفاده از تمیز کننده کاتالیزور چراغ چک کاتالیزور بدون نیاز به باز نمودن قطعات و زدن دیاگ خاموش خواهد شد.
  3. اثرات سوخت بی کیفیت بر روی کاتالیزور با استفاده از تمیز کننده کاتالیزور خنثی می شود. به عبارت دیگر از کاتالیزور خودرو در برابر سوخت های بی کیفیت محافظت خواهد شد.
  4. سیستم سوخت و محفظه احتراق کاملا شسته می شود و هر گونه آلودگی آن از بین خواهد رفت.
  5. آلودگی های کربنی به طور کامل از کاتالیزور و اگزوز شسته می شوند.

عواملی که باعث خرابی کاتالیزور می شوند

در این مقاله به آموزش شستشوی کاتالیزور پرداختیم. در این قسمت نیز می خواهیم عواملی که سبب خرابی کاتالیزور می شوند بیان و بررسی کنیم. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • گرفتگی بیش از حد شبکه های خروج دود
  • ریختن مکمل های انژکتور شور در باک یا اکتان بوسترها
  • معیوب بودن سیستم جرقه خودرو
  • گرم شدن بیش از حد موتور
  • ضربه خوردن و صدمه دیدن پوسته کاتالیزور
محلول تمیز کننده کاتالیزور

محلول تمیز کننده کاتالیزور

محصولات یدک مدرن

یدک مدرن ارائه دهنده انواع لوازم یدکی مورد نیاز خودروهای داخلی و خارجی است. در صورتی که خودروی شما نیاز به تعویض لوازم یدکی دارد می توانید محصول مورد نظر خود را با خیالی آسوده از محصولات سایت یدک مدرن انتخاب و خریداری کنید. لوازم یدکی ارائه شده توسط یدک مدرن دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشند.

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران