تعداد بازدید : 2007
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۲/۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۲/۴
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۲/۴ ۱۴:۰۶:۴۳
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

اگه کسی فهمید گیربکس قدیم و جدید لیفان چه فرقی کرده به ماام بگه

(ویرایش)

تفاوت گیربکس قدیم و جدید لیفان X60 یکی از مواردی است که شرکت خودرو سازی لیفان برای رقابت با رقیبان خود و جذب مشتریان، در این خودرو ایجاد کرده است. در این نوشته تصمیم داریم به معرفی خودروی لیفان ایکس 60 و هم چنین بررسی مزایا و معایب لیفان X60  و البته بررسی تفاوت گیربکس قدیم و جدید لیفان X60  بپردازیم.

اگر این مدل از خودروی لیفان یکی از گزینه ها در فهرست خودروهایی است که در حال مقایسه آن ها برای خرید هستید حتما این نوشته را تا انتها بخوانید. در این صورت می توانید مقایسه بهتر و کامل تری انجام دهید و خرید مطمئن تری داشته باشید.

معرفی خودروی لیفان X60

خودروی لیفان ایکس 60 در سال دو هزار و ده توسط شرکت خودرو سازی لیفان که یکی از مطرح ترین خودرو سازان چین می باشد طراحی و ساخته شد. لیفان X60 در سال هزار و سیصد و نود و یک در  ایران توسط شرکت کرمان موتور مونتاژ و روانه بازار خودرو شد. این خودرو که به صورت کراس اوور طراحی شده است را نخستین مدل شاسی بلند لیفان می دانند.

تفاوت گیربکس قدیم و جدید لیفان X60

خودروی لیفان ایکس 60 در ابتدا با گیربکس دستی طراحی و در بازار عرضه شد. اما پس از مدتی این خودرو دارای گیربکس اتوماتیک شد. در این قسمت می خواهیم تفاوت این دو مدل را کاملا بررسی کنیم.

بررسی تخصصی لیفان X60  اتوماتیک

خودروی لیفان ایکس 60 اتوماتیک دارای 1350  کیلوگرم وزن است. طول این خودرو 4325 میلی متر و عرض آن 1790 میلی متر می باشد. ارتفاع این خودرو نیز 1690 میلی متر است. لیفان X60  دارای پیشرانه چهار سیلندری است و حجم موتور آن 8/1 می باشد.

خودروی لیفان X60  دارای گشتاور 168 نیوتن متر است و قدرت آن 126 اسب بخار می باشد. تفاوت گیربکس قدیم و جدید لیفان X60 نیز در این است که لیفان X60  اتوماتیک دارای گیربکس CVT دو حالته است. این مدل از لیفان در 14.5 ثانیه از شتاب صفر به شتاب صد می رسد.

مصرف سوخت ترکیبی لیفان X60  اتوماتیک در صد کیلومتر، 8.7 لیتر می باشد. و سرعت آن صد و هفتاد کیلومتر بر سرعت است. حجم باک خودرو نیز پنجاه و پنج لیتر است.

مشخصات لیفان ایکس 60 دنده ای

تفاوت گیربکس قدیم و جدید لیفان X60

تفاوت گیربکس قدیم و جدید لیفان X60

خودروی لیفان X60، 1330 کیلوگرم وزن دارد. گیربکس آن پنج دنده دستی است. این خودرو در سیزده ثانیه از شتاب صفر به شتاب صد می رسد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در صد کیلومتر 8.2 لیتر است. سیستم تهویه این مدل به صورت دستی است.

لیفان ایکس 60 دنده ای مانند مدل اتوماتیک این خودرو دارای دو ایربگ و هم چنین فرمان هیدرولیکی است. قدرت موتور، پیشرانه، حجم موتور و گشتاور در هر دو مدل دنده ای و اتوماتیک این خودرو مانند هم می باشد.

آپشن های خودروی لیفان X60

تا اینجا به بررسی تفاوت گیربکس قدیم و جدید لیفان X60 پرداختیم. در این قسمت می خواهیم به معرفی آپشن ها و تجهیزات خودروی لیفان X60 بپردازیم. این خودرو دارای آپشن های زیر می باشد.

  • فرمان تلسکوپی و جمع شونده
  • چراغ های مه شکن عقب و جلو
  • دکمه های کنترلی روی فرمان
  • رینگ 16 اینچی آلومینیومی
  • صندلی های عقب تاشو
  • ایربگ سرنشینان جلو
  • آینه های جانبی برقی
  • سرعت سنج دیجیتال
  • مالتی مدیا 6 اینچی
  • گرمکن شیشه عقب
  • نشانگر دمای بیرون
  • فرمان هیدرولیکی
  • ایزوفیکس صندلی
  • باربند سقفی
  • سنسور عقب
  • دوربین عقب
  • ترمز ABS
  • اتولایت
  • سانروف

مزایا و معایب لیفان X60

از جمله معایب و نقاط ضعفی که در نظرات در مورد لیفان X60 به آن ها اشاره شده است می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

کیفیت ساخت پایین

یکی از معایب لیفان X60 کیفیت ساخت بسیار پایین آن است. این مشکل را به علت کیفیت پایین مونتاژ توسط شرکت کرمان موتور دانسته اند. البته استفاده از متریال بدون کیفیت و نا مرغوب برای داخل کابین این خودرو نیز از معایب آن به شمار می آید که نظر منفی کاربران را به همراه داشته است.

زمانی که وارد کابین لیفان ایکس 60 می شوید پلاستیک خشکی که در کابین به کار رفته است و چرم مصنوعی بدون کیفیت سبب منفی شدن نظرتان در مورد این خودرو خواهد شد. هر چند طراحان این خودرو برای طراحی کابین آن از تویوتا راوفور الهام گرفته اند اما متریال نا مرغوبی که برای ساخت این کابین استفاده شده است طراحی آن را هم زیر سوال برده است.

کشش نا مناسب پیشرانه

نظرات در مورد لیفان X60

نظرات در مورد لیفان X60

یکی دیگر از ایرادات و نقاط ضعفی که در مورد خودروی لیفان ایکس 60 بیان می کنند کشش نا مناسب پیشرانه این خودرو است. به یاد داشته باشید که نباید از این خودرو انتظار یک شاسی بلند واقعی داشته باشید. از آن جایی که وزن این خودرو با موتورش تناسب خوبی ندارد، شتاب آن نیز در حد انتظار نمی باشد.

استهلاک این خودرو نیز مانند اکثر خودروهای دیگر چینی بسیار بالا است. این موضوع نیز از جمله نقاط ضعف مهم این خودرو می باشد.

مزایای خودروی لیفان ایکس 60

در این نوشته در کنار بررسی تفاوت گیربکس قدیم و جدید لیفان X60 قصد داریم معایب و مزایای این خودرو را نیز بررسی کنیم. معایب و نقاط ضعف این خودرو را در قسمت بالا بیان و بررسی کردیم. از جلمه نقات قوت و مزایایی که در نظرات در مورد لیفان X60 به آن ها اشاره شده است می توانیم موارد زیر را بیان کنیم.

  • طراحی نمای زیبا و به روز
  • خدمات پس از فروش مناسب
  • امکانات و آپشن های مناسب

محصولات یدک مدرن

در این نوشته به معرفی و بررسی کامل خودروی لیفان ایکس 60 پرداختیم. معایب و مزایای این خودرو را نیز بیان کردیم. اگر این خودرو در فهرست گزینه های انتخابی شما برای خرید ماشین است پیشنهاد می کنیم به این موارد و مقایسه آن ها با سایر خودروها بپردازید.

یدک مدرن ارائه دهنده انواع لوازم یدکی مورد نیاز خودروهای داخلی و خارجی است. چنانچه خودروی شما نیاز به تعویض قطعات یدکی دارد می توانید با خیالی آسوده محصول مورد نظر خود را از سایت فروشگاه یدک مدرن خریداری کنید. محصولاتی که یدک مدرن عرضه می کند دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشند.

انواع لوازم یدکی مورد نیاز خودروی لیفان و سایر خودروهای خارجی را نیز می توانید به راحتی از طریق سایت یدک مدرن سفارش دهید. سفارش شما در اسرع وقت به شما تحویل داده خواهد شد.

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران