تعداد بازدید : 905
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۲/۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۴/۲۵
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۲/۴ ۱۴:۳۹:۴۱
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

اگه میخوای یه خونه شیک و لاکچری بسازی این مقاله رو بخون

(ویرایش)

روف گاردن سنتی و جذاب ، با توجه به نحوه زندگی امروزی که تمام خانه ها روز به روز در حال تبدیل شدن به آپارتمان های عظیم و جسته هستن و باغچه های کوچک یا حیاط های زیبای در خانه ها از بین میروند از این رو بهترین ایده برای برگرداندن این حیاط ها و باغچه های زیبای کوچک مان  ابتدا لازم است چشمان خود را ببندید و هر چیز که در طبیعت وجود دارد را تصور کنید شما به راحتی میتوانید همه این  رویا های زیبایتان را با استفاده از ایده روف گاردن طراحی کنید  .

با خواندن این مقاله به موضوعات مانند روف گاردن چیست ؟ ایده های ساخت روف گاردن  سنتی و جذاب آشنا میشوید .

 

 روف گاردن چیست ؟

روف گاردن میتواند از قراردادن چند گلدان روی پشت بام آغاز و به اجرای باغ و فضاهای سبزی همچون پارک ختم گردد. انتخاب نوع طراحی روف گاردن بستگی به عوامل مختلفی همچون سازه ساختمان، کاربری، ویژگی های اقلیمی و حتی سلیقه شما دارد!

 

مراحل اجرای روف گاردن :

به طور معمول، اجرای روف گاردن در دو مرحله انجام می شود:

مرحله اول

در این مرحله که به کارهای عمرانی اختصاص دارد، عملیات مربوط به ایزولاسیون و زهکشی انجام می شود.

مرحله دوم:

لنداسکیپ یا همان محوطه سازی: در این مرحله فضای سبز ایجاد شده و تجهیزات مورد نیاز فضای باز مانند آلاچیق، سایبان، مبلمان باغی، آبنما، باربیکیو و کباب پز و … به فضا اضافه می شود.

انواع بام سبز یا روف گاردن :

باغ بام‌ها را بر اساس سیستم اجرایی به سه دسته اصلی تقسیم می‌کنند:

  1. سیستم گسترده(extensive)
  2. سیستم متمرکز(intensive)
  3. سیستم مدولار یا جعبه گیاه(planter box)
  4. سیستم ترکیبی(synthetic)

 

شرایط طراحی بام و دیوار سبز :

توجه به شرایط فیزیکی ساختمان  هنگام احداث بام و دیوار سبز و طراحی آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

مشخصات فیزیکی بام و دیوار که در هنگام طراحی باید بدان توجه شود:

  • شیب بام:

شیب ۱ تا ۳۰ درجه برای جلوگیری از فرسایش و رانش خاک مناسب است و موجب تثبیت خاک خواهد شد.

  • جهت :

جبهه شمالی و جنوبی بام و دیوار شرایط نور و گرمایی متفاوتی دارند همچنین اگر بخشی از بام یا دیوار در سایه درختان یا ساختمان‌های دیگر باشند، پوشش گیاهی به شکل متفاوتی رشد خواهد کرد.

  • باد:

بام و دیوارهای سبز نسبت به بام‌ها و دیوارهای ساخته شده با مواد دیگر در معرض خطر کمتری نسبت به طوفان است. تجربه  نشان داده که بعد از یک طوفان سخت در سوئد بام سبز تازه احداث خسارت کمتری نسبت به سایر بام‌ها داشته‌است.

  • وزن:

قبل از نصب بام و دیوار سبز باید در مورد میزان بار اضافی که سازه می‌تواند تحمل کند اطلاع یابید. یک لایه نازک بام سبز وزنی معادل ۵۰ کیلوگرم بر متر مربع زمانی که اشباع شده باشد دارد.

روف گاردن و حوضچه :

با قرار دادن یک حوضچه کوچک از جنس فلز که دارای طرح های مختلفی است و قرار دادن یک تندیس زیبا میان حوضچه میتواند یک ایده برای روف گاردن سنتی و جذاب باشد .

روف گاردن و حوضچه

روف گاردن و چمن کاری :

ایده چمن کاری در روف گاردن تداعی گر فضای سبز کوچک مانند پارک ها و باغ ها برای افراد میشود و حس شادی و نشاط را به وجود می آورد .

روف گاردن و استخر :

همان طور که میدانید وجود یک استخر میتواند آرامش یک روز خسته کننده را به شما برگرداند. شما میتوانید با ایجاد یک استخر از پیش ساخته شده در فضای روف گاردن یک محیط دل انگیز را برای خود ایجاد کنید .

روف گاردن و استخر

روف گاردن و نورپردازی :

نورپردازی مهم‌ترین مبحث در مورد ایده طراحی روف گاردن سنتی و جذاب است. قسمتی از زیبایی و شکوه یک باغ بام بستگی به روشنایی آن در شب دارد. نورپردازی در ایجاد آرامش و حس عاشقانه در شب کمک شایانی می‌کند.

روف گاردن و نورپردازی

روف گاردن برای پخت و پز:

لذت بردن از پخت و پز در فضای باز به خصوص برای دوستداران کباب و باربیکیو می‌تواند جذاب باشد. در این راستا در کنار باغچه، آلاچیق، فواره و یک میز ناهارخوری فلزی کاملا مجهز با تجهیزات پخت و پز هر آشپزی را می‌تواند عاشق شگفتی این روف گاردن کند و همه از خوردن یک غذای خوشمزه در کنار هم نهایت لذت را خواهند برد.

روف گاردنی برای صرف غذا :

صرف غذا برروی بام سبز (روف گاردن) لذت وصف ناپذیری را به طعم غذای دلخواه شما می‌افزاید. طعم سبزیجات معطری که دست پرورده شما برروی بامتان است و آرامش فضای ایجاد شده برروی بام لذت مضاعفی از آنچه که از تجربه صرف یک غذا دارید را به شما و میهمانانتان می‌بخشد. قرار دادن یک میز فلزی سنتی  و نورپردازی سنتی  نقطه‌ای ایده وصف ناپذیری برای اینگونه بام‌ها می‌باشد.

روف گاردنی برای صرف غذا

طراحی و پیاده سازی روف گاردن سنتی و جذاب :

طرح های به کار رفته در روف گاردن سنتی و جذاب  آپارتمان های  مدرن ، چشم انداز آپارتمان های شما را جالب و زیبا میکند. از سویی دیگر  استفاده از آن باعث ایجاد هوای پاک  و کمک زیادی به تغییر چهره یکنواخت شهر آپارتمان ها یا محل کار شما  میکنند.
اگر قصد طراحی  روف گاردن در آپارتمان ها یا بالکن های خود دارید، می توانید با مشاورین ما در شرکت تکنومتال  تماس حاصل نمایید. همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارام با پشتکار زود رنج
۱۴۰۰/۴/۴ ۱۸:۱۵:۳۷
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۲/۵ ۱۷:۲۱:۴۴
(ویرایش)

خوب و کاربردی بود ممنون در پیرو مطلبتون خواستم بگم که نورپردازی و روشنایی میتونه نقش خیلی مهمی رو این بین داشته باشه به همین خاطر بهتون پیشنهاد میکنم برای داشتن روشنایی خونه شیک و لاکچری به نورپردازی خانه اهمیت ویژه ای رو قائل بشید از همین جهت بهتون پیشنهاد میکنم سری به صفحه زیر بزنید:

https://saveelectric.ir/category/lighting/home-lighting/

 
ساوه الکتریک مشاکره ،صحبت و انتخاب حرفه ای و مناسب در خرید محصولات
۱۴۰۱/۳/۳ ۲۰:۴۰:۳۶
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۳/۹ ۲۱:۰۹:۴۶
(ویرایش)

ممنون بابت مقاله خوبتون.

مطالبتون بسیار عالی هست، صرفا اضافه کنم که برای محیط های باز مثل روف گاردن یا ویلا  استفاده از ترکیب ترموود و چمن مصنوعی ترکیب زیبا و شیکی خواهد شد... که امروزه هم در طراحی دکوراسیون داخلی باب شده.

زندگی رو آسون بگیر
۱۴۰۱/۳/۴ ۱۰:۲۹:۰۲
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۳/۴ ۱۰:۴۰:۴۳
(ویرایش)

سلام به نظر من بهترین گزینه استفاده از سنگ تراورتن است که می توانید از آدرسی که گذاشتم تنوع تراورتن ها را ببینید 

www.dornikastone.com
۱۴۰۱/۳/۸ ۱۸:۴۷:۴۵
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۳/۸ ۲۰:۱۹:۳۳
(ویرایش)

ممنون از مقاله خوبتون درباره ساخت خونه لاکچری

خیلی کارامد هست، البته می خواستم پیشنهاد کنم که از رنگ نگین زره که فوق العاده متنوع و به روز هست برای رنگ آمیزی خانه یا ویلای خودتون استفاده کنید.

زندگی رو باید با رنگ آبی رنگ کرد
۱۴۰۱/۴/۲۵ ۱۲:۳۷:۵۷
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۵/۲۲ ۱۸:۵۱:۱۴
(ویرایش)

مطلب مفیدی بودش به نظرم داشتن روف گاردن خیلی می تونه تو روحیه انسان تاثیر گذار باه ما خودمون چند سال پیش توی مجتمعمون کار اجرای رف گاردن داشتیم که بعدش خیلی فضای پشت بوم مون با نشاط و دلباز شد.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران