تعداد بازدید : 521
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۲/۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۲/۴
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۲/۴ ۱۴:۴۸:۵۲
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

قبل از انتخاب رنگ برای درب حیاط ، این مقاله رو بخون

(ویرایش)

رنگ عالی برای درب حیاط ، همان طور که میدانید رنگ ها نشاط و زیبای …را به زندگی ما برمیگرداند از این رو انتخاب بهترین رنگ برای درب ورودی ویلا یا حیاط  به اندازه‌ای اهمیت دارد که حتی می‌تواند تغییر شگفت‌انگیزی در معماری بیرونی ساختمان ایجاد کند.

انتخاب رنگ مناسب برای رنگ آمیزی درب ورودی ویلا یا حیاط ….نشان‌دهنده ذوق و سلیقه ساکنین خانه است. اینکه شما درب ویلای خود را از کدام رنگ انتخاب می‌کنید به سلیقه شخصی شما بستگی دارد، اما به طور متداول مجموعه‌ای از بهترین رنگ‌ها وجود دارند که به ساختمان شما نمای جذابی می‌بخشند.

نکته قابل ذکر این است که رنگ ها به دو گروه تقسیم بندی میشوند 1- رنگ سرد 2- رنگ گرم  و در طیف های 1- روشن 2- تیره که بسته به محیط جغرافیای  که در آن قرار دارید باید نوع رنگ درب حیاط یا ویلا را مشخص کنید که به مرور زمان از بین نرود .

با خواندن این مقاله شما را به موضوعات مانند : اصول روانشناسی رنگ برای درب ورودی ، انتخاب مناسب برای رنگ درب حیاط آشنا میکنیم .

رنگ عالی برای درب حیاط

 اصول روانشناسی رنگ برای درب ورودی :

اصول روانشناسی رنگ را برای انتخاب بهترین رنگ برای درب ورودی ویلا یا حیاط حتما رعایت کنید به طور مثال : رنگ آبی آرامش دهنده است و رنگ زرد یا نارنجی حس شادابی و انرژی را تلقی می‌کند. رنگ‌های خنثی برای معماری سبک مدرن پیشنهاد می‌شوند. برای ساختمان ویلا به سبک لاکچری، معمولاً رنگ‌های تیره نظیر مشکی، قهوه‌ای و آبی تیره و سبز تیره مناسب‌تر است.

درب ورودی حیاط شامل درب باغ،  درب ساختمان اصلی یا درب پارکینگ می‌باشد. هر کدام از این درب‌های ورودی می‌توانند مطابق با سبک ساختمان ویلا، رنگ آمیزی شوند.

انتخاب مناسب برای رنگ درب حیاط :

  • آبی روشن

همان طور که میدانید ویلاهای متقارن یک حس ، رسمی بودن را به شما میدهند و از نظر زیبای، در زمره بهترین ها جای دارند .

استفاده از رنگ آبی برای درب ورودی ویلا یا حیاط شما ، معماری ساختمان شما را روشن و برجسته تر به چشم می آید .

 

درب آبی حیاط

  •  سبز سبک (Green light)

همان طور که میدانید رنگ سبز ، به عنوان رنگ تعادل نیز شناخته شده است رنگی که آغاز دوباره و زنده شدن را نشان میدهد . نگران هم رنگ شدن درب ورودی حیاط یا ویلا تان و فضای سبز نباشید، سعی کنید کمی هنر چاشنی‌اش کنید و درجه‌ای از رنگ سبز را انتخاب کنید که سایه‌هایی متفاوت از آنچه در حیاط ویلاست، خلق می‌کند.

رنگ سبز درب

  •  مرجانی خاص

بیشتر افراد فکر میکند رنگ مرجانی رنگ مناسبی برای درب ورودی حیاط نباشد ولی این فکر کاملا اشتباه است زیرا وجود آجرهای کنار درب ورودی که به مرور زمان کم رنگ تر شده اند با در کنار قرار گرفتن رنگ مرجانی یک محیط زیبای را به وجود می آورد .

رنگ مرجانی درب

  •  آبی مایل به خاکستری

استفاده از رنگ‌های چشم‌ نواز، بهترین ایده است. زمانی که در اطراف درب رنگ خنثی یا گرم استفاده شده است استفاده از رنگ آبی مایل به خاکستری برای درب ورودی بهترین رنگ محسوب میشود .

  •  انگور گونه

رنگ بنفش در تکمیل موزائیک‌های کف و در تضاد با سفید اطراف به کار گرفته شده است.

  •  به زیبایی رنگ ادویه

استفاده از نارنجی گرم برای رنگ آمیزی درب ورودی ویلا، رنگ استفاده شده الهام گرفته از رنگ کدو تنبل و برگ درخت افرا بوده است.

  •  بنفش کشمشی

امروزه ساختمان ها به رنگ گرم و خاکی آغشته شده اند و استفاده از درب بنفش مایل به قهوه‌ای برای تکمیل این زیبایی کافی است.

  •  نیلی زیبا

اگر دیوار اطراف ساختمان شما به رنگ روشن است استفاده از رنگ تیره مانند نیلی در رنگ آمیزی درب ورودی باعث میشود، درب به عنوان یک نقطه کانونی در تیررس نگاه باشد و توجه مخاطب را برباید.

 نیلی زیبا

  • زرد شاد

اگر مایلید درب سنتی ویلا را سبک و سیاقی نو ببخشید، بهتر است دست به کار شده و از زردِ روشن استفاده کنید.

 

درب-زرد

  •  پرتقالی پُرانرژی

همان طور که میدانید رنگ نارنجی با انرژی، پیوند ناگسستنی دارد. بهترین رنگ برای ترکیب کردن با نارنجی، خاکستری و دیگر رنگ‌های خنثی است تا خروجی هم روشن باشد و هم متعادل.

  • آبی تیره (به رنگ ناوگان‌های جنگی)

این درب سنتی همرنگ با کشتی‌های جنگی است. خاص و بی‌نظیر.

  •  بلوطی

اگر علاقه‌مند به سبک‌های هنری هستید و می‌خواهید جزئیات معماری پیچیده خانه خود را برجسته‌تر نشان دهید، بلوطی انتخاب شایسته‌ای است.

  •  انگوری ملایم

بنفش یک رنگ دو منظوره است. هم می‌تواند عجیب و هیجان‌انگیز باشد و هم غیرطبیعی و پیچیده به نظر برسد. درب بنفش هم حکایت مشابهی دارد هم درجه یک و زیباست و هم دِمُده و قدیمی نیست.

 

رنگ انگوری درب

طراحی و پیاده سازی رنگ آمیزی درب حیاط و ویلا :

رنگ آمیزی به کار رفته برای درب ورودی حیاط یا ویلای ، شاید عبارت curb appeal را شنیده باشید. در حوزه زیباسازی حیاط ، این عبارت، مثنوی هفتاد من است (به این معنا که شدیدا مرسوم است و متداول). خارجی‌ها معتقدند هیچ چیز به اندازه حسی که در نخستین نگاه با دیدن ویلا به بیننده منتقل می‌شود اثرگذار نخواهد بود، به باور آن‌ها، کافی است در نگاه اول، زمانی که خریدار ویلا، چشم می‌دوزد به ورودی ویلا حس خوبی را تجربه کند.

اگر قصد طراحی و پیاده سازی رنگ آمیزی درب ورودی ساختمان، ویلا ، حیاط …  منزل خود را دارید، می توانید با مشاورین ما در شرکت تکنومتال  تماس حاصل نمایید. همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران