تعداد بازدید : 595
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۲/۵
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۲/۵
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۲/۵ ۱۲:۱۴:۱۳
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

همینک فریاد همه خانوما در خونه ، وای خدا افطاری و سحری چی درست کنم؟ / این مقاله رو بخون یاد بگیر چی درست کنی

(ویرایش)

سحری و افطاری چی بخوریم؟ این سوال برای افرادی که در ماه رمضان روزه می گیرند اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل در این نوشته تصمیم داریم لیست بهترین غذاهای ماه رمضان را معرفی کنیم. بیشترین سوال هایی که در این زمینه پرسیده می شود عبارتند از:

  • سحری چی بپزیم؟
  • افطار چی درست کنم؟
  • سحری چی بخوریم که گرسنه نشویم؟
  • افطار چی خوبه بخوریم؟
  • چه غذایی برای افطار خوب است؟
  • و ….

سحری و افطاری چی بخوریم که ضعیف نشویم؟

 

افطاری چی بخوریم خوبه؟

افطاری چی بخوریم خوبه؟

در ماه رمضان، در طول روز به علت روزه گرفتن وعده صبحانه، ناهار و تمام میان وعده ها حذف می شود. بنابراین ما باید در وعده های سحر و افطار تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را جذب کنیم. به همین علت گفته می شود که بهتر است از مواد غذایی مفید و مقوی در این وعده ها استفاده شود.

غذاهایی مفیدی مانند حلیم، خرما و عسل، سوپ و … را جزو بهترین غذاهای ماه رمضان می دانند. زیرا این غذاها مجموعه ای از مواد مورد نیاز بدن را تأمین می کنند. گفته می شود بهتر است به جای زولبیا و بامیه که معمولا در لیست خرید ماه رمضان دیده می شوند از خرما و عسل استفاده کنید. زیرا مقدار بالای قند و چربی در زولبیا و بامیه برای بدن مضر است.

افطار چی خوبه بخوریم؟

متخصصان تغذیه گفته اند که بهتر است روزه را با مواد دارای قند باز کنید. از آن جایی که در طول روزه بدن ما هیچ آب و غذایی دریافت نکرده است میزان قند خون دچار افت می شود. بنابراین در وعده افطار باید ابتدا قند خون بدن را افزایش دهیم. به همین جهت باز کردن روزه با خرما به شدت توصیه شده است.

همچنین برای جبران کم آبی بدن بهتر است وعده افطار سبک و با مصرف چای یا آب جوش همراه باشد. در طول افطار تا سحر نیز نباید از مصرف هشت لیوان آب غافل باشیم. اما فراموش نکنید که مصرف چای پر رنگ، قهوه، نوشابه و آب سرد در وعده افطار به هیچ وجه توصیه نمی شود. استفاده از میوه های آب داری مانند هندوانه، خربزه، گوجه، خیار و انواع سبزیجات نیز می توانند به رفع کمبود آب در بدن کمک زیادی کنند.

در جواب سوال چه غذایی برای افطار خوب است؟ باید بگوییم که در این وعده به هیچ وجه نباید از غذاهای پر ادویه و چرب استفاده شود. وقتی در این فکر هستید که سحری و افطاری چی بخوریم خوبه؟ باید به یاد داشته باشید در این وعده ها باید تمامی گروه های غذایی ضروری برای بدن مانند نان و غلات، لبنیات، مواد پروتئینی، میوه و سبزیجات به طور متعادل گنجانده شود.

بهترین غذاهای ماه رمضان

بهترین غذاهای ماه رمضان

افطار چی درست کنم؟

بهتر است بین وعده افطار و شام کمی فاصله باشد. به این ترتیب می توانید در وعده افطار از چای کمرنگ یا آب جوش، خرما، نان و پنیر و سبزی، آش و سوپ های سبک و … استفاده کنید. روزه ی خود را باز کنید ولی خیلی سنگین نشوید. کمی بعد وعده شام را میل کنید. به این ترتیب ولع اولیه ناشی از گرسنه ماندن در زمان طولانی، با مواد غذایی کم کالری رفع می شود. در وعده شام هم می توانید یک غذای اصلی را میل نمایید.

اگر همچنان به این فکر می کنید که سحری و افطاری چی بخوریم؟ محصولات خوشمزه و با کیفیت دهکده پروتئین می تواند یکی از انتخاب های شما باشد. دهکده پروتئین تولید کننده انواع سوسیس، ژامبون، همبرگر و … است. از آن جایی که تمامی این محصولات از مواد اولیه سالم، تازه و مرغوب تهیه شده اند می توانید با خیالی راحت از طعم و عطر فوق العاده شان لذت ببرید و دیگر نگران مضرات سوسیس و کالباس نباشید.

یکی از مزایای استفاده از محصولات دهکده پروتئین این است که به علت سالم و با کیفیت بودن این محصولات هم انتخاب بسیار خوبی برای شام می باشند و هم اینکه می توانید از آن ها برای میان وعده کودکانی که روزه نمی گیرند استفاده کنید. وجود یک ساندویچ کوچک، اسنک، پیراشکی سوسیس و … در یخچال برای بچه ها بسیار لذت بخش است. مطمئنا درست کردن میان وعده برای کودکان، با زبان روزه کار سختی است به همین علت استفاده از سوسیس، کالباس، همبرگر و … دهکده پروتئین می تواند کمک حالتان باشد.

سحری چی بپزم؟

سحری چی بپزم؟

سحری و افطاری چی بخوریم خوبه؟

روزه گرفتن بدون خوردن سحری فشار زیادی را به بدن وارد می کند. احتمال دارد نتایج سوء این فشارها در آینده مشخص شود و بدن فرد را به شدت ضعیف کند. برای وعده سحری باید یک غذای اصلی و کامل را میل نمایید. البته توجه داشته باشید که این غذا نباید پر ادویه، تند یا شور باشد. بهتر است از غذاهایی که سبب تشنگی زیاد می شوند مانند کباب، ماکارونی و … در وعده سحر استفاده نشود.

انواع پلوها مانند لوبیا پلو، عدس پلو، زرشک پلو و … و خورشت ها مانند خورشت قیمه، خورشت قورمه سبزی، خورشت فسنجان و … می توانند انتخاب های مناسبی برای وعده سحری باشند. در کنار این غذاها هم نباید از مصرف ماست، سبزیجات، سالاد و … غافل شویم. زیرا استفاده از این مواد سبب ذخیره آب در بدن می شود.

بهترین غذاهای ماه رمضان کدامند؟

به طور کلی در پاسخ سوال افطار چی خوبه بخوریم؟ باید بگوییم که وعده افطار بهتر است کم کالری باشد. وارد کردن حجم زیادی از مواد غذایی به بدن، بعد از چند ساعت گرسنگی، به سیستم گوارش فرد آسیب خواهد زد. اما چند ساعت بعد از افطار می توانید یک شام سبک هم میل کنید.

از آن جایی که در تهیه سوسیس، ژامبون، همبرگر و … دهکده پروتئین از مواد نگه دارنده و افزودنی های مضر استفاده نشده است می توانید این محصولات را به عنوان غذای مناسبی در نظر داشته باشید. البته بهتر است که در ماه رمضان از استفاده کردن بیش از حد از غذاهای سرخ کردنی خودداری کنید. می توانید سوسیس و کالباس دهکده پروتئین را به صورت کبابی و گریل شده استفاده کنید و لذت ببرید.

برای پاسخ به سوال سحری چی بخوریم که گرسنه نشویم؟ باید بگوییم که یک وعده غذای کامل مانند برنج و انواع خورشت به همراه سالاد، سبزی و ماست بهترین انتخاب برای وعده سحری می باشد.

محصولات دهکده پروتئین

سوسیس، ژامبون، همبرگر و … از محصولات تولید شده توسط دهکده پروتئین می باشند. این محصولات کیفیت بسیار بالایی دارند و کاملا بهداشتی و استاندارد تهیه می شوند. استفاده از سوسیس و کالباس مورد تأیید وزارت بهداشت و هم چنین سوسیس و کالباس ارگانیک می تواند دغدغه های شما در مورد مضرات سوسیس و کالباس را از بین ببرد.

محصولات دهکده پروتئین را می توانید به صورت آنلاین از سایت دهکده پروتئین و یا به صورت حضوری از شعب دهکده پروتئین خریداری کنید.

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران