تعداد بازدید : 271
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۲/۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۲/۶
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۲/۶ ۱۳:۴۵:۲۲
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

پیتزات توی فر خمیر میشه ، غصه نداره بیا بهت بکم چطوری درستش کنی

(ویرایش)

خمیر شدن پیتزا در فر یکی از اتفاقاتی است که ممکنه مارو از درست کردن پیتزا در خانه منصرف کنه. اما این مشکل راه حل داره. با رعایت کردن نکات مربوط به پخت پیتزا در خانه می تونیم مثل بیرون پیتزا درست کنیم و از عطر و طعمش لذت ببریم. در این نوشته راه های جلوگیری از خمیر شدن پیتزا در فر را بیان و بررسی می کنیم. با توجه داشتن به این نکات می تونید عزیزانتون را به یک پیتزای خونگی عالی دعوت کنید.

درست کردن پیتزای خانگی فوت و فن های زیادی دارد. استفاده از خمیرهای خانگی، استفاده از سس های تازه، استفاده از پنیر مرغوب، استفاده از مواد اولیه با کیفیت و …. همگی می توانند طعم و عطر پیتزای شما را بسیار عالی و دلپذیر کنند.

نکات جلوگیری از خمیر شدن پیتزا در فر

راه های جلوگیری از خمیر شدن پیتزا در فر

راه های جلوگیری از خمیر شدن پیتزا در فر

یکی از مهم ترین نکاتی که باعث می شود پیتزای شما خمیر شود، حجم زیاد مواد روی پیتزا است. نباید روی خمیر پیتزا را با مقدار بسیار زیادی از مواد پیتزا پر کنید. سعی کنید طوری مواد را روی پیتزا بریزید که در هر برش از پیتزا مقدار مشخصی از همه مواد وجود داشته باشد. به یاد داشته  باشید که حجم زیاد مواد از ترد شدن پیتزا جلوگیری می کند.

نکته ی دیگری که باعث  خمیر شدن پیتزا در فر می شود، مقدار زیاد سس کچاپ روی خمیر پیتزا است. همان طور که قبلا گفته بودیم برای جلوگیری از خشک شدن پیتزا در فر باید روی خمیر پیتزا مقداری سس کچاپ بزنیم. و مواد پیتزا را روی سس بریزیم. اما باید به یاد داشته باشید که مقدار زیاد سس روی خمیر پیتزا مانع از ترد شدن پیتزای شما می شود. سعی کنید که سس را کاملا روی خمیر پیتزا به طور مساوی پخش کنید.

ضخامت بیش از حد خمیر نیز یکی دیگر از نکاتی است که سبب خمیر شدن پیتزا در فر می شود. خمیر را باید به طور مساوی روی ظرف مورد نظرتان پهن کنید. به طور کلی ضخامت خمیر پیتزا نباید از دو الی سه سانتی متر بیشتر باشد.

داغ نکردن فر قبل از قرار دادن پیتزا در آن نیز باعث می شود پیتزای شما به قدر کافی ترد نشود. بهتر است زمانی که می خواهید کار آماده کردن مواد را شروع کنید فر را هم روشن کنید تا زمانی که پیتزا را در آن قرار  می دهید کاملا گرم شده باشد.

چه کنیم خمیر پیتزا در فر خشک نشود؟

همان طور که خمیر شدن پیتزا در فر یکی از مشکلات پختن پیتزا در خانه است. از سویی نیز  افراد زیادی از خشک شدن خمیر پیتزا در فر شکایت دارند. پیتزای نازک و ترد باب میل همه افراد است اما درست کردن چنین پیتزایی برای افراد زیادی کار سختی به نظر می آید. چون یا پیتزایشان خشک می شود یا خمیر. اما با رعایت کردن نکات مربوط به پخت پیتزا می توانید تمامی این مشکلات را رفع کنید.

اولین نکته ای که در این مورد باید رعایت کنید در مرحله درست کردن خمیر پیتزا می باشد. به یاد داشته باشید که ورز دادن بیش از حد خمیر سبب خشک شدن آن می شود. خمیر پیتزا را فقط باید در حد مخلوط شدن تمامی مواد با یکدیگر هم بزنید نه بیشتر از این.

نازک بودن بیش از حد خمیر باعث می شود پیتزای شما خشک شود. گاهی برای جلوگیری از خمیر شدن پیتزا در فر خمیر را بیش از حد نازک می کنیم. در نتیجه پیتزایمان خشک می شود. برای جلوگیری از این اتفاقات بهتر است ضخامت خمیر را بین دو تا سه سانتی متر در نظر داشته باشیم.

مدت زمان طولانی پخت نیز ممکن است پیتزای شما را خشک کند. برای حل این مشکل بهتر است پیتزا را با دمای بیشتر و در زمان کمتر بپزید. خصوصا زمانی که از خمیر پیتزای آماده استفاده می کند.

چکار کنیم خمیر پیتزا به ظرف نچسبد؟

علاوه بر خمیر شدن پیتزا در فر یا خشک شدن پیتزا، یکی دیگر از مشکلاتی که در پخت پیتزا در خانه پیش می آید، چسبیدن خمیر پیتزا به ظرف است. برای جلوگیری از این مشکل باید به ظرف مورد نظرتان کمی آرد ذرت بزنید و بعد خمیر را روی آرد قرار دهید. به این ترتیب دیگر خمیر پیتزا به ظرف نمی چسبد.

اگر در درست کردن خمیر پیتزا اشتباه کرده باشید نیز امکان چسبیدن آن به سینی فر وجود دارد. مطمئن شوید که از اندازه های معین مواد اولیه در تهیه خمیر استفاده کرده اید. همچنین خمیر را به اندازه مناسب ورز داده باشید نه خیلی زیاد که خمیر خشک شود و نه خیلی کم که خمیر به ظرف بچسبد.

چرا مواد پیتزا به خمیر نمی چسبه؟

گاهی مشکل ما در درست کردن پیتزای خانگی خمیر شدن پیتزا در فر نیست بلکه مشکل جدا شدن تمام مواد از روی خمیر پیتزا در زمان برش زدن پیتزا است. برای رفع این مشکل باید حتما روی خمیر سس گوجه فرنگی بمالیم و کاملا سس را روی خمیر پخش کنیم. بعد یک لایه پنیر پیتزا روی سس بریزیم. مواد پیتزا را هم با پنیر پیتزا مخلوط کنیم و بعد روی آن لایه پنیری که روی سس ریخته بودیم بریزیم.

استفاده از خمیر پیتزای خانگی به جای خمیرهای آماده نیز می تواند این مشکل را رفع کند.

علاوه بر این ها نباید مواد را زمانی که خیلی داغ هستند روی پیتزا بریزید. اگر مواد پیتزا را تفت داده یا پخته اید صبر کنید تا خنک شوند و بعد آن ها را روی پیتزا بریزید.

محصولات دهکده پروتئین

حالا که با فوت و فن های تهیه یک پیتزای خوشمزه آشنا شدید. و راه های جلوگیری از خمیر شدن پیتزا در فر را متوجه شدید، می توانید یک پیتزای خانگی خوشمزه و بدون ایراد تهیه کنید. برای تهیه انواع پیتزا می توانید با خیالی آسوده از محصولات دهکده پروتئین استفاده کنید. دهکده پروتئین تولید کننده انواع سوسیس، ژامبون، همبرگر و … است.

در تهیه تمامی این محصولات از مواد اولیه با کیفیت، تازه و مرغوب استفاده شده است. هم چنین از مواد نگه دارنده و افزودنی های مجاز در تهیه این محصولات استفاده نشده است. به همین جهت می گوییم می توانید با خیالی آسوده محصولات دهکده پروتئین را بخورید و از طعم فوق العاده شان لذت ببرید.

 
ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران