تعداد بازدید : 429
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۲/۸
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۲/۸
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۲/۸ ۱۱:۰۹:۳۰
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

توی فصل تابستان چه غذاهایی میچسبه؟

(ویرایش)

غذاهای مناسب فصل گرما غذاهایی هستند که بتوانند سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری های رایج این فصل مقاوم کنند. خوراکی های تابستانی تنوع بسیار خوبی دارند و همین موضوع کمک می کند تا انتخاب راحت تری داشته باشیم. غذاهای تابستانی ایرانی معمولا طبع خنکی دارند و به ایجاد تعادل در بدن کمک می کنند. با توجه به نزدیک شدن تابستان و گرم شدن هوا تصمیم داریم در این نوشته به آموزش غذاهای مناسب فصل گرما بپردازیم.

خوراکی های تابستانی

میوه های تابستانی از بهترین و مناسب ترین خوراکی های این فصل می باشند. این میوه ها طبع خنکی دارند و اغلب آن ها آبدار هستند. میوه هایی مانند هندوانه، خربزه، انگور، انجیر، آلو و …. می توانند مناسب ترین انتخاب به عنوان میان وعده به حساب آیند. با مصرف این میوه ها کمبود آب بدن به علت گرمای هوا و تعریق زیاد، جبران خواهد شد.

از دیگر خوراکی های تابستانی می توانیم به شربت ها و نوشیدنی های مرسوم در این فصل اشاره کنیم. اغلب این نوشیدنی های سنتی، خاصیت خنک کنندگی دارند. شربت آب لیمو، شربت خاکشیر، شربت تخم شربتی، سکنجبین، عرق کاسنی، آب میوه های طبیعی، دوغ و … از محبوب ترین نوشیدنی های این فصل می باشند.

آموزش غذاهای مناسب فصل گرما

غذاهای تابستانی ایرانی غذاهای طبع خنک می باشند که برای خنک شدن بدن و جبران آب از دست رفته مفید هستند. در این قسمت به معرفی و آموزش طرز تهیه تعدادی از این غذاهای تابستانی می پردازیم.

آموزش غذاهای مناسب فصل گرما

آموزش غذاهای مناسب فصل گرما

طرز تهیه آب دوغ خیار

یکی از معروف ترین و محبوب ترین غذاهای مناسب فصل گرما آب دوغ خیار است. این غذا بسیار سبک است و طبع خنک آن سبب رفع تشنگی در گرما می شود. تهیه آب دوغ خیار بسیار راحت است و خیلی سریع هم آماده می شود. برای تهیه این غذای سالم و خوشمزه به دوغ، خیار، نمک، سبزیجات تازه ای مانند پونه، ریحان، تره، نعنا، پیازچه و …، گردو، کشمش پلویی، سبزیجات خشک شامل نعناع، جعفری، ترخون، مرزه و … نیاز داریم. این غذا را اصولا به صورت خیلی خنک و با نان خشک  سرو می کنند.

از آن جایی که روزهای تابستانی طولانی هستند میان وعده های بیشتری مصرف می شود. می توانید برای میان وعده و یا عصرانه از ساندویچ های کوچک یا انواع اسنک استفاده کنید. خصوصا زمانی که در وعده ناهار غذای سبکی مثل آب دوغ خیار میل کرده اید و مطمئنا بعد از چند ساعتی گرسنه خواهید شد.

پیشنهاد می کنیم برای تهیه ساندویچ های خوشمزه از محصولات سالم و با کیفیت دهکده پروتئین استفاده کنید. دهکده پروتئین تولید کننده انواع سوسیس، ژامبون، همبرگر و … می باشد. برای تهیه تمامی این محصولات خوشمزه از مواد اولیه سالم، تازه و مرغوب استفاده می شود. به همین علت با استفاده از محصولات دهکده پروتئین دیگر نیازی نیست نگران مضرات سوسیس و کالباس باشید.

شیربرنج یکی از غذاهای مناسب فصل گرما

در تابستان چه غذاهایی بخوریم؟

در تابستان چه غذاهایی بخوریم؟

یکی دیگر از مناسب ترین غذاهای تابستانی ایرانی شیر برنج می باشد. شیربرنج هم جزو غذاهای طبع خنک می باشد که می توانید برای متعادل کردن آن از دارچین، گلاب یا هل استفاده کنید. برای تهیه این غذای سالم و خوشمزه باید برنج را بعد از دو ساعت خیس کردن با حرارت ملایم بپزید تا له شود. شیر را اضافه می کنید و صبر می کنید تا لعاب بیندازد. بعد از لعاب انداختن، شکر و هل را اضافه می کنید و اجازه می دهید تا دم بکشد. در صورت تمایل می توانید مقداری زعفران دم کرده نیز به شیربرنج اضافه کنید.

بعد از آماده شدن غذا مقداری گلاب هم به آن اضافه کنید. شیربرنج را بعد از اینکه کمی خنک شد میل کنید.

در تابستان چه غذاهایی بخوریم؟

از دیگر غذاهای مناسب فصل گرما می توانیم به سوپ های سبک اشاره کنیم. یکی از بهترین سوپ هایی که می توانید در تابستان تهیه کنید سوپ ذرت تابستانی است. این سوپ بسیار سالم و کم کالری است و برای شام مناسب می باشد. برای تهیه این سوپ خوشمزه پیاز را در روغن روی حرارت می ریزیم و پس از چند دقیقه کدوهای خرد شده را به همراه کمی آویشن اضافه می کنیم و هم می زنیم.

وقتی کدوها نرم شدند، عصاره مرغ و نمک را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا جوش بیاید. می توانید سوپ را در غذا ساز بریزد تا به شکل پوره شود و بعد دوباره به قابلمه برگردانید و ذرت را اضافه کنید. این سوپ را می توانید با آبلیمو، پنیر فتا و آویشن سرو کنید.

در طول تابستان به علت تعطیلی مدارس، بچه ها تا دیروقت بیدار می مانند و اغلب چند ساعتی بعد از شام دوباره گرسنه می شوند. در این مواقع وجود سوسیس و کالباس و … در یخچال بسیار لذت بخش است. البته به یاد داشته باشید که حتما باید از بهترین برند سوسیس و کالباس و سوسیس و کالباس تحت تأیید وزارت بهداشت استفاده کنید تا از سالم بودن این محصولات خاطر جمع باشید.

دهکده پروتئین تولید کننده سوسیس و کالباس ارگانیگ و کاملا بهداشتی است. جالب است بدانید که در تهیه این محصولات خوشمزه از مواد نگه دارنده و افزودنی های مضر استفاده نمی شود.

خوراکی های تابستان

خوراکی های تابستان

طرز تهیه سالاد لوبیا سبز

سالادها نیز از جمله غذاهای مناسب فصل گرما می باشند. سالاد لوبیا سبز یکی از خوشمزه ترین سالادهای تابستانی می باشد. برای تهیه این سالاد باید نصف سینه مرغ را به شکل نواری برش داده و با ادویه و سیر رنده شده طعم دار کنید. حالا مرغ طعم دار شده را گریل کنید.

لوبیا سبز، هویج و سیب زمینی را خرد کرده و بخار پز کنید. وقتی این مواد خنک شدند، مرغ های گریل شده را هم اضافه کنید. برای تهیه سس هم از روغن زیتون، ماست و آبلیموی تازه استفاده کنید.

طرز تهیه سالاد اسفناج

یکی دیگر از سالادهای تابستانی خوشمزه سالاد اسفناج می باشد. برای تهیه این سالاد باید اسفناج تازه را خرد کنید. تخم مرغ آبپز شده را حلقه حلقه کرده و به اسفناج ها اضافه کنید. جوانه ذرت و مغز گردو را هم با این مواد مخلوط کنید. با روغن زیتون، آبلیموی تازه، نمک و فلفل سس درست کنید و روی سالاد بریزید.

محصولات دهکده پروتئین

در آموزش غذاهای تابستانی متوجه می شویم که اکثر این غذاها سبک و کم کالری هستند. به همین علت استفاده از محصولات دهکده پروتئین برای تهیه پیراشکی سوسیس، اسنک کالباس، پیتزاهای خانگی، ساندویچ های سرد و… پیشنهاد بسیار خوبی می باشد تا میان وعده های خوشمزه ای را برای خانواده تهیه کنیم.

سوسیس، کالباس، همبرگر و … را می توانید به صورت آنلاین از سایت دهکده پروتئین و یا به صورت حضوری از شعب دهکده پروتئین خریداری کنید. یکی از خدمات دهکده پروتئین به مشتریان خود فروش سوسیس و کالباس خانگی و البته تولید سوسیس و کالباس در حضور مشتری می باشد.

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران