تعداد بازدید : 2222
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۲/۱۳
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۳/۱۵
کاربران آنلاین : 0
sepidnaz1
۱۴۰۰/۲/۱۳ ۱۷:۳۴:۰۴
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۱۳ ۲۱:۱۶:۲۷

کاهش میزان استرس چقدر برای سلامتی قلب مهم است؟

(ویرایش)

متاسفانه بیشتر بیماران این موضوع را نادیده می‌گیرند، در حالی که درد قفسه سینه ناشی از استرس می تواند بیمار را سردرگم و نگران کند. بهتر است با پزشک خود راجع به یادگیری تکینک ‌ها و تمرین ‌های مختلف کاهش استرس مشورت کنید. استرس، بیشترین تاثیر منفی را روی سلامت قلب و سلامت کلی بدن فرد می‌گذارد. به همین دلیل باید برای کاهش میزان استرس خود، حتما راهی پیدا کنید.

آیا زیاد خوابیدن نشانه مشکلات قلبی است؟

اگرچه خستگی و بی‌حالی از نشانه‌ های اصلی بیماری قلبی است (به خصوص نارسایی قلبی) اما این نشانه ‌های رایج و کلی، می‌توانند مربوط به دیگر اندام ‌های بدن فرد نیز باشند. به ‌هرحال باید بدانید که اگر دچار بیماری قلبی هستید، مشکلات خواب در این بیماری رایج است. پس بهتر است به جای نادیده گرفتن نشانه ‌هایی که باعث ناراحتی شما می‌شوند، آن‌ها را با متخصص قلب و عروق در میان بگذارید.

فرد مبتلا به بیماری قلبی تا چه مدت زنده می‌ماند؟

تا به امروز پیشرفت ‌های زیادی در علم درمان بیماری ‌های قلبی حاصل شده است. این موضوع باعث بهبود کیفیت زندگی بیماران و افزایش طول عمر آن‌ها شده است. به طور کلی طول عمر فرد مبتلا به بیماری قلبی به دو موضوع بستگی دارد: یکی شدت بیماری قلبی و دیگری این که فرد، چقدر زود برای درمان خود اقدام کرده باشد. انتخاب سبک زندگی سالم می‌تواند مثل یک معجزه، طول عمر فرد مبتلا به این بیماری را تا حد زیادی افزایش دهد. در صورتی که شدت نارسایی قلبی زیاد باشد، ممکن است که فرد نیازمند پیوند قلب شود. پیوند قلب نوعی عمل جراحی است که طی آن قلب بیمار از بدنش خارج می‌شود و با یک قلب سالم دیگری که مربوط به فرد اهداکننده است، جایگزین می شود. 

در چه سنی بیماری قلبی رخ می‌دهد؟

در مردان، میانگین سنی پیش ‌آمد اولین سکته قلبی در سن 65 سالگی است. به همین دلیل است که بیماری سرخرگ کرونری بیشتر برای افراد سالخورده پیش می‌آید. به‌ هرحال 4 تا 10 درصد سکته ‌های قلبی تا قبل از 45 سالگی رخ می‌دهند و بیشتر بیمارانی که دچار سکته قلبی می‌شوند، مرد هستند.

بهترین ورزش برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی چیست؟

انجام ورزش‌ های هوازی مانند پیاده‌روی، آهسته دویدن، شنا یا دوچرخه‌ سواری؛ گزینه‌ های مناسبی برای افراد مبتلا به بیماری قلبی هستند. یکی از این فعالیت‌ ها را انتخاب کنید و سه یا چهار بار در هفته آن را انجام دهید. به یاد داشته باشید که همیشه قبل از ورزش کردن، حرکات کششی انجام دهید تا ماهیچه ‌ها و قلبتان گرم شده و آمادگی شروع تمرین را داشته باشند.

۱۴۰۱/۳/۱۵ ۱۸:۳۸:۴۴
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۶/۲۸ ۱۴:۴۷:۳۳
(ویرایش)

ورزش کردن بسیار به کاهش استرس کمک می‌کنه. مخصوصا دوچرخه سواری با انواع دوچرخه هایی که ساخته شده و هست. 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران