تعداد بازدید : 509
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۲/۱۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۲/۱۶
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۲/۱۶ ۱۲:۴۷:۳۳
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

دیگه هرچی عکس ضایع با گوشیت گرفتی بسه ، بیا یادت برم چطوری عکس حرفه ای با موبایل بگیری

(ویرایش)

امروزه عکاسی تبلیغاتی از غذا با موبایل نه تنها یک ژانر عکاسی از اجسام بی جان ، بلکه تبدیل به یک صنعت شده است. تنوع مزه ها ، طعم ها  عطرهای بی نظیر در میان انواع غذا و همچنین عکاسی همه افراد با هر دوربینی منجر به ایجاد یک نگاه حرفه ای تر به این حرفه شده است. عکاسی از غذا در مجلات ، بسته بندی ها ، منوها ، سایت و شبکه های اجتماعی بسیار کاربرد دارد ، پس بسیار پر اهمیت است که از عکاس حرفه ای برای تبلیغات رستوران خود بهره ببرید.

عکاسی تبلیغاتی از غذا

چرا به عکاسی تبلیغاتی از غذا نیاز داریم؟

یکی از دلایل مهم عکاسی از مواد غذایی این است که تصاویر بسیار بهتر از هرچیز دیگری میتوانند داستان حرفه ای بودن شما را روایت کنند. تاثیری که یک عکس میتواند بر ناخداگاه یک فرد بگذارد و او را تشویق کند تا شما را برگزیند از هر ابزار دیگری قدرتمندتر ست.

همچنین این موضوع به مشتری در انتخاب درست تر ، کمک زیادی میکند. حتما برای شما بعنوان مدیر رستوران پیش آمده که مشتری غذایی را از منو بدون عکس سفارش داده و بعد از دریافت غذا متوجه شده که کاملا اشتباه کرده است یا اینکه عکس منو با غذا تفاوت زیادی داشته و مشتری را دل آزرده کرده است. پس برای جلب رضایت مشتری و ارائه خدمات حرفه ای تری شما بی درنگ نیازمند عکاسی تبلیغاتی از مواد غذایی خود هستید و شاید بتوان این موضوع را از گام های ابتدایی برند سازی دانست.

نورپردازی در عکاسی از غذا

در ادامه مقاله به بیان برخی از نکاتی میپردازیم که اگر تصمیم گرفته اید خودتان برای عکاسی تبلیغاتی از مواد غذایی تان اقدام کنید حتما بدردتان میخورد.

فاکتورهای مهم عکاسی تبلیغاتی از غذا

  • درک نیاز مشتری برای عکاسی
  • شناخت سبک غذا
  • ترکیب رنگی مناسب و اصول زیبایی شناسی
  • انتخاب زوایای مناسب
  • فضا و نورپردازی مناسب
  • استفاده از ابزارها و تجهیزات
  • حقه ها و ترفندهای فریبنده عکاسی
  • چیدمان و سلیقه مناسب
  • انتخاب مناسب محیط عکاسی
  • صبر و حوصله در عکاسی

تجهیزات عکاسی از غذا

در ادامه موارد بالا این نکته حائز اهمیت است که بنا به نیاز مشتری از عکاسی شما باید محیط مناسبی را انتخاب کنید. اگر مشتری عکس تبلیغاتی را برای منو نیاز دارد بهترست بک گراندی سفید یا مشکی اختصاص پیدا کند و اگر عکاسی تبلیغاتی برای وبسایت ، اینستاگرام  یا بیلبورد مورد استفاده قرار میگیرد ، دکوراسیون و نورپردازی اهمیت بیشتری پیدا میکند.

نکات مهم در عکاسی تبلیغاتی از غذا

1.سعی کنید از اصول زیبایی شناسی در انتخاب رنگبندی غذاها ، ظرف مورد استفاده و … استفاده کنید.

2.باتوجه به هدفی که برای آن عکاسی انجام میگیرد، زاویه ی درستی را انتخاب کنید. اگر هدف شما در محصولی ، انتقال حس تازگی و طراوت گوشت بکار رفته در ساندویچ ست باید زاویه ای را انتخاب کنید که این موضوع را به مخاطب برساند.

3.بلافاصله بعد از چیدمان مواد غذایی ، عکس برداری را آغاز کنید تا شادابی و تازگی مواد غذایی از بین نرود.

4.باتوجه به محیطی که در آن عکاسی میکنید و نوری که در اختیار دارید از رفلکتورهای طبیعی یا فلش های مناسب استفاده کنید.

ایده برای عکاسی تبلیغاتی از غذا

5.بهترست از دو دوربین (Canon 5D Mark III و Canon 6D) و دو لنز (۲۴-۷۰mm f / 2.8 و یک لنز ۱۰۰mm f / 2.8) برای عکاسی استفاده کنید.

6. لنز ماکرو  یکی از تجهیزات مناسب برای عکاسی تبلیغاتی از غذا بشمار میاید.

ترفندهای عکاسی تبلیغاتی از غذا با موبایل

عکاسی تبلیغاتی از غذا با موبایل

1.نورپردازی حرفه ای را فراموش نکنید:

  1. نورپردازی صاف و فلت یکی از روش های مورد استفاده در اینستاگرم است اما اگر میخواهید عکس های خود را از آماتورها متمایز کنید ، پیشنهاد ما نورپردازی طبیعی و جهت دارست. نورپردازی ب فلش را کنار گذاشته  بصورت کاملا طبیعی و متحیرانگیز از نور طبیعی یک پنجره برای عکس استفاده کنید.

2. بهترین زاویه برای عکاسی را برگزینید.

  1. اگر یک زاویه 45 درجه را برای خود انتخاب کنید، قادر خواهید بود محتوای بیشتری را در قاب خود جای دهید. بعلاوه انتخاب زاویه ی بالا باعث میشود عکس شما ظاهری کاملا گرافیکی به خود بگیرد و برای اینکار دقیقا بالای ظرف غذا در زاویه 90 درجه قرار بگیرید. اما اگر غذایی که قصد دارید عکس بگیرید دارای لایه های مختلفی مثل همبرگر یا لازانیاست بهترست زاویه 90 درجه را برای آن بکار نبرید.

3.عکس خود را به سبک مینیمالیستی بگیرید.

  1. برای نکه یک عکس زیبا و جذاب و اشتها آور داشته باشید ، پیشنهاد میکنیم از سبک مینیمالیست استفاده کنید. چراکه ظرف غذا و محتویاتش دارای اجزا زیادی ست که باید تمرکز بر روی آنها باشد و با شلوغ کردن محیط و دکور عکاسی صرفا تمرکز بیننده را از روی غذا به اطراف معطوف میکنید.

4. کادر بندی مناسب

  1. سعی کنید المان های اضافی را در کادر خود حذف کنید بطوریکه تمرکز اصلی بروی غذا باشد نه صرفا چیزهای دیگر. این نکته بسیار مهمی است که بعضا در پیج های اینستاگرمی غذا دیده میشود. پس زمینه های بهم ریخته و شلوغ را فراموش کنید و یک عکس مرتب و زیبا بگیرید.

5. روایتگر یک داستان باشید.

شما میتوانید با ثبت مراحل ایجاد یا طبخ غذا ، عکس از کارکنان بخش مربوطه ، یک ظرف غذا با بخاری که از آن بلند میشود و … یک داستان زیبا از این اشیا بی جان در ذهن مخاطب ثبت کرده که احساس بهتری را در آن میآفریند. خلاقیت خود را بکار بگیرید و از گرفتن عکس های تکراری دوری کنید.

تعرفه عکاسی از غذا

تعرفه عکاسی تبلیغاتی از غذا

عوامل موثر زیادی در تعیین تعرفه و هزینه عکاسی تبلیغاتی لحاظ میشوند. یکی از این عوامل ماهیت ماده غذایی است. دما ، حالت ماده غذایی ( جامد / مایع ) ، خام یا پخته بودن و … هریک میتواند عکاس را مجبور به استفاده از تکنیک های عکاسی یا سرعت بالا کند که قطعا در تعیین تعرفه عکاسی تبلیغاتی غذا موثر است.

یکی دیگر از این موارد میتواند استفاده از فود استایلیست بعنوان طراح غذا باشد که وظیفه دارد با استفاده از اصل زیبایی شناسی ، دکور و چیدمان ماده غذایی را بگونه ای در هم آمیزد که هم برپایه اصول مد غذا باشد و هم پاسخگوی اهداف مشتری از عکاسی باشد. پس میزان حرفه ای بودن طراح غذا نیز در تعیین قیمت عکاسی تبلیغاتی از غذا اثرگذار است.

عکاسی تبلیغاتی غذا

استدیو هشت و چار

شما میتوانید برای انجام عکاسی تبلیغاتی غذا با کارشناسان استودیو هشت و چار تماس گرفته و مشاوره دریافت نمایید. همچنین از نمونه کارهای این مجموعه برای عکاسی بازدید کنید. استودیو هشت و چار آماده است تا روایتی جذاب و چشیدنی از محصولات شما به ثبت برساند.

 

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران