تعداد بازدید : 1985
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱/۲۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۲/۴/۱۴
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۱/۲۴ ۱۲:۱۸:۰۱
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

اگه کسی علاقه داره بدون چند نوع نمای ساختمان وجود داره این مقاله بخونه

(ویرایش)

انواع نمای ساختمان ، همان طور که میدانید امروزه نمای زیبای ساختمان ها مورد اهمیت بسیاری از خریداران قرار گرفته است از این رو برای ساخت نمای ساختمان از مصالح مختلفی استفاده میکنند که میتوان گفت بیشترین مصالح مورد استفاده سنگ، آجر ، کاشی ... بوده است ولی امروزه انواع سنگ‌های مختلف مانند سنگ سمنت پلاست در نمای ساختمان به کار می‌رود و نمای نانو در ساختمان‌‌سازی استفاده می‌شود. در ادامه مقایسه انواع نمای ساختمان و ....می‌پردازیم.

با خواندن این مقاله به موضوعات مانند : مقایسه انواع نمای ساختمان ، مزایا و معایب نمای آجری ، رومی ، سیمان شسته ،سرامیک و فلزی آشنا میشوید .

انواع نمای ساختمان

مقایسه انواع نمای ساختمان نشان می‌دهد که هر کدام از مصالحی که برای نمای یک ساختمان به کار گرفته می‌شود مزایا و معایب مختص خود را دارند که در این مقاله به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت.

  • مزایا و معایب نمای آجر
  • مزایا و معایب نمای رومی
  • مزایا و معایب نمای سیمان شسته در مقایسه با انواع نمای ساختمان
  • مزایا و معایب نمای سرامیک
  • مزایا و معایب نمای نانو در مقایسه با انواع نمای ساختمان
  • مزایا و معایب سنگ سمنت پلاست
  • مزایا و معایب نمای فلزی

 

  • مزایا و معایب نمای آجری :

قبل از این که در مورد مزایا و معایب نمای آجر بپردازیم باید کمی در ارتباط با آن بیشتر بدانیم. وقتی صحبت از نمای آجر در مقایسه نمای ساختمانی دیگر می‌شود در ذهن بیشتر افراد تصوری از آجرهای پهن و زرد رنگ به وجود می‌آید. در حالیکه امروزه با تولید آجر های جدید و با کیفیت به بازار برتری قابل ملاحظه ای نسبت به انواع قدیمی دارند برای مثال می‌توان از تولید مصالحی همچون آجرهای رنگی و نسوز نام برد که نمای زیبایی را برای ساختمان به وجود می‌آورند.

  • مزایای نمای آجری :

مهم‌ترین مزیت این نوع مصالح در مقایسه با نمای ساختمانی دیگر عبارتند از: عایق صوتی و حرارتی و به دنبال آن کاهش اتلاف انرژی، طول عمر زیاد،  استحکام بالای این مصالح در شرایط اقلیمی متنوع، نصب و اجرای آسان و با سرعت زیاد، حمایت از محیط زیست با توجه به ساختار طبیعی که دارند، نداشتن ضایعات ساختمانی و سر و صدا، حفظ هویت تاریخی و امکان ترمیم و نوسازی.

  • معایب نمای آجری :

مهم‌ترین معایب این نوع مصالح در مقایسه با نمای ساختمانی دیگر عبارتند از:  سیستم اتصال قدیمی به ساختمان است، افزایش وزن وارد به ساختمان است و در زمان حوادثی مانند زلزله خطرات زیادی را به همراه داشته باشد که خوشبختانه با روش‌های نصب و اجرای جدیدی که این روزها برای نمای آجری در نظر گرفته شده این مشکل تا حد زیادی برطرف شده و بازدهی ساختمان‌ها بیشتر می‌شود.

 

نمای آجری

  • مزایا و معایب نمای رومی:

قبل از این که در مورد مزایا و معایب نمای رومی بپردازیم باید کمی در ارتباط با آن بیشتر بدانیم. نمای رومی در واقع یک سبک کلاسیک به ساختمان میدهد و در این نوع سبک از مصالحی مانند :سنگ مرمر و گرانیت و تراورتن استفاده می‌شود در مقایسه انواع نمای ساختمان کمی گران‌تر از بقیه انواع نما به حساب می‌آید.

  • مزایای نمای رومی، زیبایی و تنوع رنگ در انتخاب سنگ بوده و مقاومتی است که این نما در برابر آتش سوزی دارد. همچنین این نما عایق صوتی و حرارتی بوده و بر روی کلیه سطوح نصب شده و دوام بسیار زیادی دارد.
  • معایب نمای رومی ، کارشناسان معتقدند که با توجه به وزن زیاد سنگ‌ها و سنگین شدن نما و از طرفی اتصالات غیرحرفه‌ای که گاهی اوقات در هنگام اجرا صورت می‌گیرد ، این نوع نما در مقایسه انواع نمای ساختمان برای خیابان‌ها و کوچه‌های باریک مناسب نیست و در هنگام زلزله یا حوادثی از این دست می‌تواند خطر آفرین باشد.

نمای رومی

  • مزایا و معایب نمای سیمان شسته در مقایسه با انواع نمای ساختمان :

نمای سیمانی در رنگ‌های مختلفی در ساختمان ها به کار برده میشود و از نظر قیمت استفاده از نمای سیمانی بسیار ارزان تر از انواع نمای ساختمانی دیگر است .

  • مزایای نمای سیمانی : مهم‌ترین مزیتی که این نوع نما دارد سرعت بالای اجرای آن در کمترین زمان است. همچنین نمای سیمانی مقاومت بسیار بالایی دارد و در صورت آتش سوزی ساختمان مانع از گسترش حریق می‌شود.
  • معایب نمای سیمانی : از مهم‌ترین معایب نمای سیمان ششته کثیف شدن سریع آن است.

سیمان شسته

  • مزایا و معایب نمای سرامیک :

قابل ذکر است که بدانید امروزه طرف دارهای نمای سرامیک بسیار بیشتر از نماهای دیگر است و روش نصب آن به دو صورت است :روش نصب خشک و روش نصب تر یا چسبانده شده.

  • مزایای نمای سرامیک : مهم ترین مزایای نمای سرامیک عایق صوتی و رطوبتی و همچنین حریق است و به دلیل رنگ‌ها و تنوع طرحی که دارد طرفداران زیادی داشته و برای مدت زمان زیادی نیز استحکام دارد.

 

  • اما معایب نمای سرامیک: مهم ترین عیب این نما اینست که از این نوع نما در مکان‌های شلوغ نمی‌توان استفاده کرد چرا که به شدت نور را بازتاب می‌دهد. همچنین از دیگر معایب نمای سرامیک آن است که چسبندگی لازم را به مصالح نداشته و تغییرات جوی و به دنبال آن انقباض و انبساط مصالح موجب جدا شدن این نما از بدنه ساختمان می‌شود.

 

انواع نمای ساختمان

مزایا و معایب نمای فلزی :

نمای ورق فلزی ، برای اجرای نمای فلزی از این نوع مصالح ها استفاده میشود: استنلس استیل ، آلومینیوم بدون رنگ و رنگ شده ، تیتانیوم زینک ، مس ، گالوانیزه و کورتن (فولاد زنگ زده) و بسته به نوع طرح ، سطح مورد نظر و منحنی یا صاف بودن آن ، نظر طراح و با توجه به ماهیت هر نوع فلز ، می توان از آنها در اجرای نمای فلزی ساختمان بهره برد.

مزایای نمای فلزی ، ورق های فلزی در تابستان با غروب آفتاب سریع تر خنک میشود و برای کاهش انرژی حرارتی در زمستان از عایق حرارتی استفاده میشود اجرای نمای ورق فلزی ، زیبایی منحصر به فردی از فرم ، سطوح و انحنای نما به نمایش می گذارد.

نمای فلزی

طراحی و پیاده سازی انواع نمای ساختمان فلزی :

طراحی و پیاده سازی به کار رفته در نمای ساختمان فلزی ،  باعث می شوند وزن ساختمان شما به طور چشم گیری کاهش یابد . از سویی دیگر در مقابل حوادث مانند زلزله ، آتش سوزیی کدام نمای ساختمان بهتر است وکدام مقاومت بالاتری دارد همچنین کدام نمای ساختمان خسارت چندانی نسبت به نماهای دیگر  به بار نمی آورد.
اگر قصد طراحی و پیاده سازی انواع نمای ساختمان فلزی خود را دارید، می توانید با مشاورین ما در شرکت تکنومتال  تماس حاصل نمایید. همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند.

 

ارام با پشتکار زود رنج
۱۴۰۰/۳/۲ ۲۲:۳۵:۵۸
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۲/۵ ۱۷:۲۱:۴۴
(ویرایش)

در کنار تمامی این موارد مهمترین چیزی که میتونه نورپردازی نمای ساختمان ما رو به چشم بیاره استفاده و خرید ریسه شلنگی RGB هستش که میتونه به طور محسوسی دیزاین رو منفجر کنه 🔥

همچنین اگر که که علاقه ای به استفاده از ریسه شلنگی هفت رنگ ندارید میتونید از ریسه های دیگه ای به رنگ های 

استفاده کنید که بهترین و محبوب ترین ها در صنعت روشنایی بشمار می ان

ساوه الکتریک مشاکره ،صحبت و انتخاب حرفه ای و مناسب در خرید محصولات
۱۴۰۰/۳/۱۷ ۱۴:۵۸:۳۲
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۴/۱۱ ۲۳:۳۵:۲۵
(ویرایش)

بسیار عالی هست اگر که با داشتن تجربه فنی  راین زمینه بشه این موارد رو توی کار به اجرا در اورد و به پیش برد

امید به زندگی بهتر با کمک به یکدیگر برای اینده ای زیبا تر چه زیبا گفت خیام شاعر :
بنی ادم اعضای یکدیگرند که در افرینش ز یک گوهرند
۱۴۰۰/۳/۱۷ ۱۴:۵۹:۱۳
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۴/۱۱ ۲۳:۳۵:۲۵
(ویرایش)

امیدوارم دیگر دوستان هم مشارکت کنند تا به نتیجه بهتری در ابن باره برسیم

امید به زندگی بهتر با کمک به یکدیگر برای اینده ای زیبا تر چه زیبا گفت خیام شاعر :
بنی ادم اعضای یکدیگرند که در افرینش ز یک گوهرند
۱۴۰۰/۵/۱۲ ۱۲:۴۷:۰۰
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۲/۸ ۰۹:۵۶:۳۴
(ویرایش)

نما زدن یا همه ی کارهای صنعتی الان خیلی گرون شده مخصوصا با بالا رفتن قیمت ورق سیاه و قیمت ورق استیل 430 , ....

۱۴۰۰/۱۲/۹ ۲۱:۵۹:۰۳
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۵/۲۹ ۱۴:۱۶:۴۹
(ویرایش)

شرکت کرج داربست در زمینه انواع نصب و اجاره داربست در کرج ، داربست پله گرد ، کفراژ و ... فعالیت دارد.جهت اشنایی بیشتر به این لینک مراجعه کنید

 

۱۴۰۲/۴/۱۴ ۲۲:۳۵:۴۱
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۴/۱۴ ۲۲:۳۵:۵۵
(ویرایش)

برای داربست کرج من از الماس خدمات استفاده کردم واقا عالی بودن. برای وارد شدن به صفحه داربست فلزی در کرج میتونین اینجا کلیک کنین

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران