تعداد بازدید : 694
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۴/۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۹/۳
کاربران آنلاین : 0
پلازیو
۱۴۰۰/۴/۶ ۱۸:۳۰:۴۶
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۴/۱۲ ۱۵:۲۹:۱۳

مدل های زیبای بلوز زنانه شیک و جدید

(ویرایش)

به نقل از ویکی پدیا؛ بلوز نوعی لباس گشاد است برای پوشش بالاتنه که در گذشته توسط کارگران، دهقانان، هنرمندان، زنان و کودکان پوشیده می‌شد گفته می‌شود. این لباس به گونه‌ای بود که در کمر به وسیلهٔ تسمه یا کمربند بسته می‌شد و حالتی شل و آویزان به خود می‌گرفت. امروزه بلوز عموماً برای لباس زنان کاربرد دارد اما برای بعضی از لباس‌های مردانه گشاد و لباس‌های نظامی نیز به کار برده می‌شود.

 

در واقع بلوز زنانه نوعی پوشش برای بالاتنه است که خانم ها در خانه یا برای مهمانی استفاده می کنند. در خارج از کشور اینن پوشش حتی برای محل کار هم بسیار رایج است.  معمولا برای خرید بلوز  به مواردی همچون قد، رنگ، اندازه، نوع یقه،  جلو باز یا جلو بسته بودن، آستین بلند یا آستین کوتاه توجه زیادی می شود.

انواع بلوز

بلوزها یا شومیزها را می توان بر اساس فصل به 4 دسته تقسیم کرد:

بلوز بهاره

بلوز تابستانه یا خنک

بلوز پاییزه یا مخمل

بلوز  زمستانه و گرم

همچنین بلوزها را می توان به دو دسته ساده یا طرح دار دسته بندی کرد.

بلوزهای ساده معمولا تک رنگ هستند و می توان زیر کت یا مانتو آن ها را  پوشید.  و بلوزهای طرح دار با نقوش گل و برگ و بته جقه دارای جلوه خاص و زیبایی  هستند که معمولا برای مهمانی ها و به تنهایی استفاده می شود.

 

 

 

موارد مهم در انتخاب بلوز زنانه

برای خرید اینترنتی بلوز حتما نوع، جنس، اندازه، مدل یقه آن را مورد توجه قرار دهید. برای اینکه بتوانید خرید رضایت بخشی داشته باشید حتما دور سینه و دور کمر خود را از قبل اندازه گیری کنید و آن را با مشخصات محصول تطبیق دهید.

در فصل گرما سعی کنید از بلوز نخی و خنک استفاده کنید و از خرید بلوز پلاستیکی خودداری کنید.

 

 

۱۴۰۱/۹/۳ ۱۴:۲۷:۴۳
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۹/۶ ۱۵:۵۱:۴۷
(ویرایش)

بلوز چیست؟

برای آنکه بتوانیم پاسخ درستی برای این سوال که تفاوت بین بلوز و شومیز چیست داشته باشیم؛ ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که هر کدام از این محصولات چه تعاریفی دارند و برای چه موقعیت‌هایی استفاده می‌شوند. در گذشته، بلوز مورد استفاده‌ی کشاورزان و دهقانان قرار می‌گرفت اما امروز به عنوان یک آیتم محبوب در کمد اغلب ما یافت می‌شود و در دوخت آن لطافت و لختی پارچه مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

شومیز چیست؟

شومیز زنانه در زمان‌های قدیم به عنوان پوششی برای پوشاندن لکه‌ها استفاده می‌شد به این صورت که مردان و زنان از این محصول زیر لباس اصلی خود استفاده می‌کردند. در گذشته این لباس به عنوان لباس جلو باز مورد استفاده قرار می‌گرفته در حالی که امروزه به شکل لباس جلو باز دکمه دار زنانه درآمده است. امروزه استفاده از این محصول بین افراد گسترش یافته است و به صورت آستین دار و بدون آستین توسط خانم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران