تعداد بازدید : 363
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۴/۳۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۶/۳۰
کاربران آنلاین : 0
sepidnaz1
۱۴۰۰/۴/۳۰ ۲۳:۰۱:۴۱
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۱۳ ۲۱:۱۶:۲۷

علت تپش قلب و لرزش بدن چیست؟

(ویرایش)

معمولا تپش قلب و لرزش بدن هم زمان رخ نمی دهند. اما علت تپش قلب و لرزش بدن می تواند به دلیل پرکاری تیروئید باشد که این دو مشکل را به یکدیگر مرتبط کرده و منجر به فیبریلاسیون دهلیزی و لرزش دست می شود. هیپوگلیسمی (افت قند خون) می تواند این علائم و نشانه ها را تسریع کند. معمولاً در بیماران دیابتی که انسولین یا سولفونیل اوره مصرف می کنند. حملات پانیک نیز می توانند این علائم و نشانه ها را ایجاد کنند. در صورت داشتن این علائم با پزشک خود تماس بگیرید.

بیماری هایی که میتوانند، علت تپش قلب و لرزش بدن باشند.

در حالی که لیست زیر می تواند به عنوان راهنمایی برای این علائم در نظر گرفته شود، اما جایگزین مراجعه به پزشک نمی باشد. بیماری های دیگری نیز وجود دارند که می تواند با این علائم و نشانه ها همراه باشند. در ادامه برخی موارد شایع تر را آورده ایم:

1- فیبریلاسیون دهلیزی

فیبریلاسیون دهلیزی (AF) ناهنجاری در ریتم قلبی است که شامل ضربان قلب نامنظم و تند می باشد. علائم می تواند شامل تپش قلب، سرگیجه، غش کردن، خستگی، تنگی نفس و درد قفسه سینه باشد. درمان فیبریلاسیون دهلیزی شامل دارو یا پروسه های پزشکی مانند کاردیورژن یا ابلاسیون برای طبیعی کردن ضربان قلب می باشد.

 2- اختلال پانیک

حملات پانیک به صورت احساس وحشت ناگهانی بدون هشدار رخ می دهند. این حملات می توانند در هر زمانی حتی در خواب رخ دهند. فردی که دچار حمله پانیک می شود، ممکن است فکر کند که دچار حمله قلبی شده یا مرگ وی نزدیک است. 

ترس و وحشتی که فرد در هنگام حمله پانیک تجربه می کند متناسب با شرایط واقعی نیست و ممکن است با آنچه در اطراف وی رخ می دهد ارتباطی نداشته باشد. اکثر افراد که دچار حملات پانیک می شوند، ممکن است علائم زیر را تجربه کنند: 

  • تپش قلب
  • ضعف
  • گیجی
  • بی حسی یا گزگز دست ها و انگشتان دست 
  • لرز
  • درد قفسه سینه
  • مشکل در تنفس 
  • احساس از دست دادن کنترل 

چندین روش درمانی برای حملات پانیک وجود دارد.

ادامه مطلب

۱۴۰۱/۶/۳۰ ۱۴:۱۰:۵۵
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۷/۷ ۱۰:۳۹:۱۴
(ویرایش)

من برادرم مشکل تپش قلب داشت پیش چندتا دکتر رفت درمان نشد تااینکه یکی از دوستاش بهش دکتر قربانی شریف رو معرفی کرد واقعا دکتر خیلی خوبیه 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران