تعداد بازدید : 724
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۴/۳۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۴/۳۱
کاربران آنلاین : 0
sepidnaz1
۱۴۰۰/۴/۳۱ ۰۳:۵۰:۲۴
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۱۳ ۲۱:۱۶:۲۷

ورزش ‌‌های مضر برای مبتلایان به وا‌‌ریس + درمان واریس پا با ورزش

(ویرایش)

 در این‌‌ مطلب به تعدادی از ورزش ‌‌های مضر برای وا‌‌ریس اشاره خواهیم کرد. ورزش منظم در بسیاری از مواقع میتواند باعث کاهش شدت درد واریس شود. البته تمامی ورزش‌‌ها برای کسانی که به بیماری وا‌‌ریس مبتلا هستند و از آن رنج می‌‌برند مناسب نیستند.

اگر شما بیماری وا‌‌ریس دارید، احتمالا به شما توصیه شده که باید ورزش کنید. این توصیه به این دلیل است که ورزش مداوم باعث افزایش جریان خون و کنترل وزن می‌‌شود و در نهایت می‌‌تواند علائم دردناک واریس را تسکین بخشد. وا‌‌ریس می‌‌تواند به دلیل عدم حرکت خون در جهت برعکس، به سمت قلب  که می‌‌تواند به علت داشتن اضافه وزن و یا نشستن و ایستادن طولانی اتفاق افتاده، به وجود آید. طبیعتاً به همین دلیل انجام ورزش می‌‌تواند به درمان آن کمک کند.

 به طور کلی، ورزش برای افراد مبتلا به وا‌‌ریس ممکن است مفید باشد. شاید برای شما جالب باشد بدانید کدام  ورزش‌‌ها برای وا‌‌ریس بی‌‌خطر هستند. نکته‌‌ی جالبی است. گرمای بیش از حد و فشار بیش از اندازه به خود می‌‌تواند ضرر بیشتری به رگ‌‌های شما وارد کند تا فایده. به همین دلیل، توصیه می‌‌شود ورزش‌‌های سبک هوازی که بیشترین فایده و کم‌‌ترین ریسک را دارند را انجام دهید.

ورزش ‌‌های مضر برای وا‌‌ریس کدامند؟

هرگونه ورزشی که فشار بیش از اندازه به شا‌‌هر‌‌گ‌‌ها وارد کند باید از انجام آن اجتناب کرد. این ورزش‌‌ها شامل:

وزنه‌‌برداری

 بلند کردن وزنه‌‌های سنگین باعث فشار و استرس به عضلات شکمی می‌‌شود، این کار باعث به تاخیر افتادن و کند شدن جریان خون از پاها به قلب می‌‌شود. این فشار باعث می‌‌شود خون در شاهرگ‌‌ها جمع شود و به دریچه‌‌های حساس قلب آسیب بزند. اگر با این حساب شما هنوز تمایل به بلند کردن وزنه دارید بهتر است از وزنه‌‌های سبک‌‌تر استفاده کنید، هم‌‌چنین در زمانی که وزنه را بلند می‌‌کنید باز‌‌دم انجام دهید، پاها‌‌یتان را در حالت موازی یا بالاتر از سطح قلب نگه دارید. این کار‌‌ها تا حدی اثرات این کار را کاهش می‌‌دهند.

ادامه ی ورزش های مضر برای واریس را در سایت دکتر ارش توفیق جراح عروق مطالعه کنید.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران