تعداد بازدید : 1746
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۴/۳۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۴/۳۱
کاربران آنلاین : 0
sepidnaz1
۱۴۰۰/۴/۳۱ ۱۷:۳۵:۳۳
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۱۳ ۲۱:۱۶:۲۷

طول عمر بعد از عمل قلب باز

(ویرایش)

طول عمر بعد از عمل قلب باز

40 سال از عمل قلب باز من می گذرد، آیا این یک رکورد جهانی برای زنده بودن پس از عمل قلب باز محسوب می شود؟

در این مقاله علیرضا، هفتاد و دو ساله داستان واقعی از چهار عمل قلب را می گوید.

زمانی که من 31 ساله، متاهل و دارای دو فرزند خردسال بودم در بیمارستان مرکز قلب کار می کردم و البته می توانم به جرات بگویم که با توجه به آنچه که بعد ها برایم اتفاق افتاد، تقریبا خوش شانس بودم که چنین کاری داشتم!

سکته قلبی

یک شب درست قبل از عید نوروز، دردی در سینه ام احساس کردم اما زیاد آن را جدی نگرفتم. صبح روز بعد، با اینکه هنوز احساس خوبی نداشتم، به سر کار رفتم. من تکنسین اتاق عمل بیمارستان بودم؛ آن هم در بیمارستانی که تقریبا تمام تخت ها و بخش های آن بیماران قلب و عروق هستند.

در حین کار باز چندین بار دچار تیر کشیدن قلب و سوزش سینه شدم آن زمان بود که احساس کردم واقعا مشکلی برای قلبم پیش آمده است. آن روز در آزمایشگاه نشسته بودم و به طور مبهمی متوجه صحبت همکارانم می شدم. بعد از آن تنها چیزی که به یاد می آورم، باز کردن چشمانم در بخش مراقبت های ویژه قلب بیمارستان بود. شاید عجیب باشد ولی جراح قلب به من گفت که دچار حمله قلبی شده ای!

اینکه بگوییم شوکه شده بودم برای بیان حالم کافی نیست! من یک ورزشکار قوی بودم، مشروبات الکلی و سیگار مصرف نمی کردم و سابقه خانوادگی بیماری قلبی هم اصلا نداشتم. من در کنار بهترین جراحان قلب بیمارستان مرکز قلب کار می کردم، و حالا یکی از پزشکان قلب همانجا به من گفت که چندین انسداد در عروق کرونر داشته ام و عمل بای پس دوگانه قلب تنها راه چاره من است.

من همیشه زندگی را، با تمام اتفاقاتش دوست داشته ام، و رک و پوست کنده بگویم، هنوز وقت مردن من نبود!

البته میدانستم که احتمال زنده ماندن افراد جوان تر و ورزشکار، بیشتر است. پس با توجه به اینها، نسبت به این موضوع خوش بین بودم و فکر می کنم که انجام عمل جراحی من برای پزشکان قلبی که همکار و دوست من بودند، خیلی سخت تر بود.

این جراحی با موفقیت انجام شد و من قبل از پایان تعطیلات عید، به خانه بازگشتم.

عواملی که در بهبودی بیمار پس ار عمل قلب باز اثر گذار است را در سایت دکتر فروزان نیا جراح قلب بخوانید.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران