تعداد بازدید : 721
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۵/۱۲
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۵/۱۲
کاربران آنلاین : 0
banofereshteh
۱۴۰۰/۵/۱۲ ۰۴:۴۸:۱۸
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۶/۲۹ ۰۰:۴۶:۲۶

علت دانه های ریز داخل واژن ( علت جوش واژن ) چیست؟

(ویرایش)

علت دانه های ریز داخل واژن ( علت جوش واژن )

یافتن و فهمیدن علت های مختلف ایجاد کننده ی جوش های واژن می تواند به پیشگیری از بروز مجدد آن ها کمک کند. به احتمال فراوان، آن ها در اثر درماتیت تماسی، که واکنش به بعضی مواردی است که با ناحیه تناسلی تماس پیدا کرده اند؛ ایجاد می شوند. این نوع حساسیت در ناحیه تناسلی ممکن است به دلیل موارد زیر ایجاد شود:

  • مواد شوینده ی ناملایم و ورقه های خشک کن
  • داروهای ضد باروری موضعی
  • کاندوم، اسپرم کش ها، لوبریکانت یا مواد محرک جنسی
  • دوش ها
  • تامپون ها یا نوار بهداشتی
  • دستمال مرطوب، پودرها، خوشبو کننده ها، لوسیون ها و دئودورانت های زنانه
  • صابون های حمام، به خصوص اگر حاوی خوشبو کننده باشند

علت دیگری که برای به وجود آمدن جوش واژن های شناخته شده است، فولیکولیت می باشد، چیزی که به التهاب یا عفونت فولیکول های مو گفته می شود. فولیکولیت می تواند به دلیل تراشیدن مکرر موها، پوشیدن لباس های تنگی که از پارچه های غیرجاذب ساخته شده اند، استفاده از وان داغ یا استخری که پاکیزه نباشد، برش یا زخم عفونی و تحریکی که در اثر عرق یا ترشحات فردی اتفاق افتاده باشد؛ ایجاد شود. دیگر علت های قابل توجه جوش های واژن شامل تجمع باکتری ها، دوره های هورمونی، تولید بیش از حد چربی پوست، تحریک پوستی به دلیل منی، ادرار، عرق و ترشحات واژن هستند.

شرایط و فاکتور های متعدد دیگری نیز وجود دارند که در اثر آنها شاهد ایجاد جوش های واژنی هستیم. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره داشت:

1- عفونت های انتقالی جنسی ( STD )

جوش های واژنی ممکن است در اثر عفونت های مرتبط به رابطه جنسی به وجود بیایند. از جمله این عفونت ها می توان به ویروس هرپس تناسلی و زگیل های تناسلی اشاره کرد. دو عفونت رایج و شناخته شده جنسی معمولا عامل ایجاد جوش های ناحیه تناسلی هستند. این دو عبارتند از:

2- زگیل های تناسلی:

این ها برآمدگی پوستی کوچک و رنگ گوشت بوده که در ظاهر شبیه به گل کلم هستند. این زگیل ها بیشتر در بانوان رایج هستند و در اثر ویروس پاپیلومای انسانی (اچ پی وی) ایجاد می شوند. در صورتی که این برآمدگی های پوستی باعث مشکل و ناراحتی نشوند نیازی به درمان آن ها نیست. با این حال دارو ها یا عمل جراحی می تواند این مشکل را تا حدی برطرف کند. البته این احتمال وجود دارد که در آینده شاهد ایجاد زگیل های تناسلی باشید. دلیل این موضوع نیز عدم امکان نابودی کامل ویروس در داخل بدن است.

بانوان می توانند قبل از شروع فعالیت جنسی خود از واکسن اچ پی وی استفاده کنند تا بدین ترتیب از به وجود آمدن زگیل های تناسلی جلوگیری شود.

3- هرپس تناسلی:

این عفونت که در اثر ویروس هرپس سیمپلکس (اچ اس وی) ایجاد می شود ممکن است منجر به ایجاد برآمدگی هایی روی پوست شود که دردناک یا همراه با خارش هستند. از آنجایی که ممکن است ویروس بدون هیچ فعالیتی در بدن حاضر باشد، ممکن است فردی که هیچ زخم یا عارضه پوستی ندارد نیز عامل انتقال دهنده هرپس باشد.

همچون زگیل های تناسلی، این ویروس را نیز نمی توان به شکل کامل از بدن حذف کرد. با این حال مصرف دارو می تواند علائم، لکه ها و زخم های پوستی و جوش ها را کم کند و ریسک انتقال ویروس به شریک جنسی کاهش خواهد یافت. استفاده از کاندوم می تواند ریسک انتقال هرپس تناسلی از یک فرد به فرد دیگر را کاهش دهد.

ادامه مطلب...

هر مردای را به همت میتوان تسخیر کرد.
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران