تعداد بازدید : 436
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۵/۱۳
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۵/۱۳
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۵/۱۳ ۱۷:۰۷:۰۴
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

معرفی برخی از لنز های برتر دوربین موبایل

(ویرایش)

امروزه اکثرا گوشی هوشمند دارند و با استفاده از گوشی هوشمند خود لحظاتشان را ثبت می کنند. به این صورت که حتی برخی از افراد گوشی هوشمندشان به عنوان یک وسیله و ابزار اصلی برای کار و عکاسی تبدیل شده است. محبوبیت موبایل در عکسبرداری باعث شده است تا لنز دوربین موبایل در انواع مختلفی تولید شود. با توجه به این موضوع در این مطلب قصد داریم تا بهترین لنز دوربین موبایل را مورد بررسی قرار دهیم و نکات لازمی که در هنگام خرید لنز لازم است را رعایت کنید، بگوییم. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با برترین لنز گوشی هوشمند آشنا شوید.

لنز دوربین موبایل چیست؟

قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم باید این نکته را یادآوری کنیم که برخلاف باور عمومی، لنز موبایل هیچ تاثیری بر روی بهبود کیفیت تصاویر شما ندارد. به این معنا می باشد که دوربین 8 مگاپیکسلی شما را به طور مثال به 13 مگاپیکسلی تبدیل نمی کند بلکه تکنیک های عکاسی شما را ارتقا می دهد و باعث می شود تا قابلیت های جدیدی به دوربین موبایل شما اضافه گردد.

نکات لازم برای خرید لنز دوربین موبایل

اگر قصد دارید که قابلیت های جدیدی به دوربین گوشی هوشمند خود اضافه کنید می توانید از لنز استفاده کنید و در هنگام خرید لنز دوربین موبایل با انتخاب های زیادی مواجه خواهید شد. برای این که انتخاب ساده تر و راحت تری داشته باشید لازم است که به نکاتی که در ادامه به آن اشاره می کنیم توجه داشته باشید.

 

نکات لازم برای خرید لنز دوربین موبایل

استفاده راحت و آسان

یکی از ویژگی های مهمی که در هنگام خریدلنز دوربین موبایل باید توجه کنید، استفاده راحت و ساده است. اگر استفاده سریع از آن ها سخت باشد درواقع ارزش خرید ندارد. مدل هایی از لنز در بازار موجود است که طراحی لاستیک مانند دارند که باعث می شود تا مانع سر خوردن لنز ها شود و کلیپس هایی همراه آن ها می باشد که به سادگی بر روی دوربین موبایل شما قرار می گیرد.

جنس با کیفیت و دوام لنز

در بازار لنز دوربین موبایل با کیفیتی موجود است که از شیشه اپتیکال با جنس بسیار خوب و مرغوبی ساخته شده است و این باعث می گردد تا دوام این مدل لنز ها بالا باشد. همچنین توجه داشته باشید که برخی از لنز ها دارای بسته هایی هستند که جعبه محکمی دارد که برای محافظت از لنز ها در هنگام جابه جایی و حمل از آن می توانید استفاده کنید. این موضوع باعث می شود تا لنز شما در هنگام حمل سالم بماند.

جنس با کیفیت و دوام لنز

بودجه

قیمت و بودجه ایی که برای خرید لنز دوربین موبایل خود کنار گذاشته ایید، موضوع مهمی می باشد. در واقع طبق هزینه و بودجه خود می توانید لنز با کیفیت و مقرو به صرفه برای دوربین موبایل خود خریداری کنید. به تعامل میان ویژگی ها و قیمت توجه داشته باشید زیرا موضوع مهمی است.

کارآیی و کاربرد لنز دوربین موبایل

لنز های واید، سوپر واید، فیش آی و سوپر فیش آی از جمله لنز هایی هستند که به عریض کردن کادر تصویر بسیار کمک می کند و به نوعی برای گرفتن تصاویر landscape و سلفی های دسته جمعی کاربرد دارد. توجه داشته باشید که لنز واید دارای زاویه دید 120 درجه و لنز سوپر واید دارای زاویه دید 140 درجه می باشد که باعث می شود لنز های سوپرواید تصاویری شبیه به دوربین های ورزشی به مانند گوپرو را ثبت کنند. همچنین لنز فیش آی هم دارای زاویه دید 180 درجه و سوپر فیش آی دارای زاویه دید 235 درجه است که در این دو مدل لنز دوربین موبایل تصویر به صورت نیم کره می باشد و حاشیه مشکی رنگی را پدید می آورد.

کارآیی و کاربرد لنز دوربین موبایل

لنز های ماکرو یکی دیگر از مدل های لنز دوربین موبایل می باشد که بهترین لنز برای ثبت تصایر ریز در فاصله 10 تا 23 میلی متر می باشد و شفافیت تصاویر در این لنز ها دیده می شود. لنز cpl یا پلاریزه هم باعث مسدود کردن اشعه های نور دوربین موبایل شما می باشد. در واقع از این لنز برای گرفتن تصاویری با رنگ های واقعی تر و روشن تر استفاده می شود. این مدل لنز دوربین موبایل حتی این قابلیت را دارد که در کف دریاچه هم عکسبرداری کنید بدون این که بازتاب نور داشته باشید.

لنز تله از دیگر نوع های لنز دوربین موبایل می باشد که قدرت زوم بالایی دارد و قدرت بزرگنمایی فراتر از زوم دیجیتال گوشی شما را افزایش می دهد بدون افت کیفیت تصاویر نیاز داشته باشید.

معرفی برخی از لنز های برتر دوربین موبایل

لنز Olloclip iPhone 11 Pro ElitePack

این لنز برای آیفون pro max مناسب است و دارای سه لنز می باشد. نوع لنز های موجود در آن: macro 15 px، fishey 180 و telephoto 2x می باشد.

مزیت

کیفیت تصویر عالی

بدون قاب مخصوص هم کار می کند

 

کیت لوکس ShiftCam ProLens

این نوع لنز ها برای iPhone 11 Pro, 11 Pro Max, XS, XS Max, X, XR, 7 Plus, 8 Plus مناسب می باشد و دارای پنج عدد لنز با نوع های Telephoto, Wide-angle, Macro, Long-range Macro, Fisheye می باشد.

مزیت

کیفیت عالی

سیستم نصب کاملا مهندسی شده

کیت لنز Xenvo Pro

این مدل لنز دوربین موبایل برای اکثر گوشی های هوشمند مناسب می باشد و دارای دو عدد لنز با نوع های Macro, Wide-angle می باشد.

مزیت

سازگاری گسترده

ماکرو خیلی خوب

لنزهای واید Moment

این مدل لنز مخصوص موبایل های iPhone 6, 6s, 6 Plus, 6s Plus 7, 7 Plus, 8, 8 Plus, X, XR, XS, XS Max, 11, 11 Pro, 11 Pro Max; Samsung Galaxy S8, S9, S9+, S10; Samsung Galaxy Note 8, 9 ,10; Google Pixel 1, 2, 3, 3a, 4, 4XL می باشد و یک عدد لنز 0.63x wide angle را دارد.

مزیت

لنز با کیفیت بالا

متناسب با قاب مخصوص

کلام آخر

اگر شما هم جز افرادی هستید که گوشی هوشمندتان جز ابزار کارتان می باشد و برای عکس برداری به آن نیاز دارید، پس لازم است که خرید لنز دوربین موبایل را انجام دهید تا بتوانید از قابلیت های لنز خریداری شده استفاده کنید و تصاویر با کیفیت و حرفه ایی بگیرید. در این مطلب علاوه بر نکات خرید لنز دوربین موبایل چند مدل لنز با کیفیت مخصوص گوشی های اندروید و آیفون هم معرفی کردیم تا بتوانید خرید راحت و مناسب تری داشته باشید. بری خرید انواع لنز و دوربین های عکاسی می توانید به سایت شاپ هشت و چار مراجعه کنید که جز برترین سایت های فروش آنلاین دوربین عکاسی می باشد.

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران