تعداد بازدید : 357
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۵/۲۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۵/۲۱
کاربران آنلاین : 0
sepidnaz1
۱۴۰۰/۵/۲۱ ۰۰:۴۴:۴۷
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۱۳ ۲۱:۱۶:۲۷

سوالات شایع درد قفسه سینه

(ویرایش)

درد قفسه سینه بسته به شرایط جسمانی بیماران متفاوت است، درد قلبی اغلب یک درد فشارنده در پشت قفسه سینه و بین دو کتف است که به بازوها انتقال پیدا می کند و معمولا همراه با  می باشد. در ادامه سوالات رایج بیماران عزیز پیراموندرد قفسه سینه  آورده شده است.

تنگی نفس و درد قفسه سینه در کودکان

با سلام خدمت دکتر قلب عزیز. ببخشید من یک پسر هشت ساله دارم. دو سال پیش به خاطر اینکه مدام می گفت موقع بازی نفس کم میارم و خودم هم متوجه دردهای خفیف توی قفسه سینه اش شدم، پسرم رو پیش متخصص قلب و عروق کودکان بردم ایشون تشخیص دادن که پسرم پرولاپس خفیف داره وباید قرص پروپرانول ۱ مصرف کنه. به خاطر حساسیت همسرم چند ماه بعد باز اونو پیش دو تا دکتر قلب کودکان بردیم اما پزشکان متخصص قلب جدید تشخیص دادند که پسرم کوچکترین مشکلی نداره و پرولاپس هم نیست. اما حالا باز هم پسرم مواقعی که فعالیت و بازی های تحرکی انجام می ده میبینم که نفس کم میاره و دایم دستش رو قلبشه میگه قلبم خیلی بلند میزنه. به نظرتون چیکار کنم؟


پاسخ دکتر نجفی متخصص قلب و عروق:

سلام. تنگی نفس و درد سینه در کودکان با توجه به اینکه دو نفر از همکاران عزیز که دکتر قلب بوده اند، تاکید فرمودن که مشکلی وجود ندارد، پس خیالتان راحت باشد. اغلب در پس دردهای سینه ای اطفال، اضطراب و یا رقابت وجود دارد و با در خانواده فردی مبتلا به بیماری قلبی وجود دارد و کودک برای جلب توجه از این راه استفاده می کند. اگر فرزندتان با داروی پروپرانولول که گهگاه به او می دهید کمتر شکایت دارد اینکار را بکنید اثر بخشی بیستر از طریق تلقین است.
البته این پاسخ صرفا مربوط به فرزند عزیز شماست زیرا با توجه به فرموده شما نسبت به سالم بودن قلبش اطمینان دارم. اگر رقابت با اطرافیان دارد هم گاهی آلپرازولام با دوز بر اساس وزن کودک کمک کننده است.
ادامه پرسش و پاسخ درد قفسه سینه را در لینک مقابل مشاهده کنید:   https://drhsnajafi.com/1801

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران