تعداد بازدید : 585
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۵/۲۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۵/۲۱
کاربران آنلاین : 0
banofereshteh
۱۴۰۰/۵/۲۱ ۰۲:۳۹:۱۳
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۶/۲۹ ۰۰:۴۶:۲۶

درمان سیرنگوما به چه صورت است؟

(ویرایش)

ضایعات سیرنگوما خوش خیم هستند و نیازی به درمان ندارند. گرچه، در صورتی که تغییر شکل دهند، ممکن است نیاز به درمان داشته باشند. هدف از درمان سیرنگوما، کاهش اثر ظاهری ضایعه، به جای از بین بردن کامل آن می باشد. این کار احتمال بروز اُسکار را کاهش می دهد. به منظور انجام این کار، قسمت بالایی سیرنگوما تحت درمان قرار می گیرد و اندازه ی آن کاهش پیدا می کند. اگر سوزاندن کامل یا از بین بردن بافت، به طور عمیق انجام شود، ممکن است اثر آن باقی بماند. اخیراً، لیزرهای فرکشنال معرفی شده اند که درمان نقاط عمیق تر سیرنگوما را، بدون به جا گذاشتن اثری انجام می دهند.

سیرنگوما چگونه درمان می شود؟

افرادی با پوست تیره تر، بیشتر در معرض بروز اُسکار قرار دارند. عاقلانه ترین کار این است که در ابتدا درمان، به صورت آزمایشی روی ناحیه ی کوچکی از پوست انجام شود. اگر این کار موفقیت آمیز بود و هیچ عوارض یا اُسکاری ایجاد نشد، سپس درمان در یک ناحیه ی وسیعتر انجام شود. پس از هر نوع درمان، سیرنگوما می تواند مجدداً ظاهر شود، چرا که آنها درون لایه های عمیق تر پوست (درمیس) نفوذ می کنند.

درمان های مخصوص

لیزردرمانی

دستگاه های ابلیتیو فرکشنال یا ابلیتیو کامل مانند لیزر دی اکسید کربن و لیزر اربیوم، معمولاً بیشترین استفاده را دارند. برای انواع پوستهای تیره تر، لیزر ابریوم ترجیح داده می شود. متخصصان پوست ممکن است درمان لیزر ابلیتو کامل را با لیزر درمانی فرکشنال ترکیب کنند. دوران بهبودی ممکن است از ۵ تا ۱۴ روز طول بکشد. در پوست های تیره تر، ممکن است هایپر (افزایش رنگدانه) یا هیپوپیگمنتیشن (از دست دادن رنگدانه) موقتی رخ دهد که می تواند چند ماه طول بکشد.

در صورتی که لیزردرمانی فرکشنال، به تنهایی انجام شود و با لیزر ابلیتیو کامل ترکیب نشود، برای دستیابی به بهترین نتایج، چندین درمان ممکن است انجام شود. لیزر فرکشنال گاهی اوقات در کل ناحیه اطراف چشم استفاده می شود.

الکتروجراحی یا دیاترمی می تواند برای ضایعات بسیار کوچک یا میلیا، موفقیت آمیز باشد. یک هایفراکتور سوزنی تنظیم شده در پایینترین سطح مؤثر، به دایترمی با سیم داغ ترجیح داده می شود.×بستن هشدار

بُرش

برای دانه های چربی متمرکز شده در یک ناحیه کوچک، برش ناحیه (برداشتن با جراحی) می تواند یک روش عالی برای درمان محسوب شود. در افرادی با پوست روشن، برش با قیچی می تواند برای ضایعات برجسته مؤثر باشد. گرچه، در پوست های تیره تر، برش با جراحی توصیه نمی شود، چرا که تغییرات رنگدانه در پوست رخ می دهد و برطرف کردن آن ماهها طول می کشد.

عوارض

عود کردن مجدد، اسکار هایپرتروفیک (ضخیم) یا آتروفیک (فرورفته) و رنگدانه سازی بیش از حد (ظاهر بسیار تیره یا بسیار کم رنگ) از عوارض غیر معمول این بیماری هستند.

سیرنگوما

پس از درمان چه اتفاقی می افتد؟

درمان معمولاً موفقیت آمیز است. گرچه، احتمال عود مجدد این ضایعات بسیار زیاد است و ممکن است به مراقبت های پس از درمان نیاز باشد. سرینگوماهای عود کننده را دوباره باید بطور ایمن درمان کرد.

هر مردای را به همت میتوان تسخیر کرد.
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران