تعداد بازدید : 941
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۵/۲۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۵/۲۱
کاربران آنلاین : 0
rezamrdi22
۱۴۰۰/۵/۲۱ ۱۰:۵۲:۵۴
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۸/۱۵ ۱۰:۲۶:۵۳

حلال چسب چیست؟

(ویرایش)

حلال چسب نوعی ماده است که برای حل کردن انواع چسب به کار می رود. برای چسب هایی که بر پایه آب هستند حلال آب است اما برای سایر چسب ها از مواد مختلفی به عنوان حلال برای چسب استفاده می شود.

ممکن است چسب ها در محل اتصال ایجاد لکه کنند در این صورت با استفاده از حلال می توان لکه و اثر چسب را از بین برد. حلال چسب ها با توجه به نوع چسب و ماهیت آن و همچنین ماده به کار رفته در آن متفاوت است.

از جمله حلال های انواع چسب می توان به آب، سرکه، استون و … اشاره کرد.ضرورت استفاده از حلال چسب
ممکن است هنگامی که در حال کار با انواع چسب هستید چسب بر روی سطح زیر دست شما بریزد.

برای مثال میزکار شما و یا هر سطح دیگی که زیر دستان شما است ممکن است در معرض آلودگی با چسب قرار بگیرد و لازم است شما چسب را از سطح آن پاک کنید. اکثر چسب ها بر پایه استون هستند که می توان با استفاده از آن لکه های ناشی از چسب را از بین برد.

حلال انواع چسب ها

 

مشکل دیگری نیز ممکن است رخ دهد، استون علاوه بر چسب حل کننده رنگ ها نیز است که موجب می شود رنگ سطح مورد نظر در آن حل شود. برای مثال اگر چسب برای روی جنس پارچه ای یا بافتنی قرار گرفته باشد نمی توان از استون استفاده کرد. اما برای چسب آهن نمی توان از این نوع حلال استفاده کرد.

چسب آهن چیست؟

چسب آهن به هر نوع چسبی گفته می شود که برای چسباندن فلزات به یکدیگر کاربرد دارد. البته از چسب آهن برای چسباندن مواد دیگری نیز می توانید استفاده کنید. اما به دلیل استفاده بسیار زیاد برای آهن به این نام معروف شده اند.

این نوع چسب در دو نوع تیوپی و قوطی در بازار وجود دارد و با استفاده از قلم مو می توانید از آن برای چسباندن فلزات استفاده کنید که برای این کار سعی کنید دو طرف را چسب زده و اقدام به چسباندن آن ها به یکدیگر کنید.

این چسب پایه پلیمری دارد و به گونه ای است که می تواند انواع مواد مختلف را به هم بچسباند. این نوع چسب لازم است دور از دسترس اطفال نگهداری شود و به هیچ وجه در مجاورت شعله و آتش قرار نگیرد.

حلال چسب آهن چیست؟

حلال چسب آهن نوعی الکل به نام ایزوپروپیل الکل (ایزوپروپانول) است. از این ماده صنعتی برای پاک کردن چسب آهن استفاده می شود زیرا چسب آهن را در خود حل می کند. این ماده کاربرد وسیعی در صنعت دارد. ایزوپروپیل الکل ماده ای است بی رنگ با بویی تند که قابل اشتعال است، به عنوان حلال برای انواع روغن به کار می رود.

نقطه جوش این ماده بسیار پایین است و سریعا تبخیر می شود.

حلال چسب ها کدامند

کاربرد حلال چسب آهن چیست؟

ایزوپروپیل الکل کاربرد بسیار وسیعی دارد. از جمله کاربردهای این حلال می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. این نوع الکل نسبت به سایر حلال های صنعتی ماده ای غیر سمی به حساب می آید که در صنعت داروسازی بسیار قابل کاربرد است.
  2. قابل کاربرد به عنوان حلال رزین
  3. قابل استفاده در فرایند تخمیر
  4. قابل استفاده در صنعت چاپ برای کاهش دمای آب
  5. در پزشکی به عنوان ضد عفونی کننده پوست قبل از عمل جراحی به کار می رود.
  6. کاربرد در مواد آرایشی نظیر عطرها، شامپو ها و … .
  7. در واکنش های شیمیایی و برخی آزمایشات بیولوژیکی به عنوان حلال کاربرد دارد.

روش استفاده از حلال چسب آهن چیست؟

برای استفاده از حلال چسب آهن حتما از دستکش استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از این حلال چسب آهن را از روی سطوح مختلف مانند میز، پارچه، فروش و … بردارید بدون آن که در رنگ آن ها تغییری ایجاد شود.

این ماده را دور از دسترس کودکان قرار دهید تا به آن ها آسیبی نرسد. برای مثال اگر مقداری چسب آهن روی لباس شما بیفتد کافی است مقداری از الکل را بر روی کمی پنبه ریخته و روی لباس قرار دهید پس از چند دقیقه آن را بردارید و مجددا این کار را انجام دهید تا زمانی که اثری از چسب برای روی لباس شما باقی نماند.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران