تعداد بازدید : 609
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۵/۲۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۵/۲۴
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۵/۲۴ ۱۱:۲۶:۰۹
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

مشخصات ظاهری کاسه استاندارد عکاسی

(ویرایش)

در آتلیه عکاسی همه ما شاهد وسایل و ابزار های زیادی هستیم که هر کدام به نوبه خود عملیات نورپردازی را انجام می دهند. درواقع نورپردازی یکی از عملیات مهم عکاسی می باشد. در این مقاله قصد داریم یکی از ابزار کاربردی برای تامین نور در عکاسی یعنی کاسه استاندارد عکاسی را معرفی کنیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با این وسیله کاربردی و مهم در عکاسی آشنا شوید.

تاریخچه نورپردازی در عکاسی

در ابتدا بهتر می باشد قبل از معرفی این ابزار کاربردی کمی درباره تاریخچه و طریقه نورپردازی در گذشته صحبت کنیم. سال ها قبل یعنی قبل از اختراع ابزار های لازم برای تامین نورپردازی در عکاسی، عکاسان تنها با چند شاخه نور خیلی ساده عکس های هنری خلق می کردند. به عبارتی هنر نورپردازی هنر عکاس می باشد و ابزار و تجهیزات پیشرفته به تنهایی تاثیری در زیباشناسی در یک اثر نخواهد داشت.

کاسه استاندارد چیست؟

نوری که توسط کاسه استاندارد در عکاسی تابیده می شود از کنتراست بالایی برخوردار است و دارای نور یکنواخت و شدید می باشد. برای عکاسی بهتر و تامین نور بهتر از ابزار های همچون: سرپوش لانه زنبوری، بارندور و نگهدارنده فیلتر بر روی کاسه استاندارد نصب می گردد. به این نکته توجه داشته باشید که هر چه دهانه کاسه استاندارد کوچک تر باشد زاویه تابش محدود تری دارد و در نتیجه نور تابیده شده از آن دارای قدرت و شدت بیشتری می باشد.

کاسه استاندارد چیست؟

انواع کاسه استاندارد عکاسی

کاسه نور در عکاسی برای عکاسی در استودیو و کار با نور مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. کاسه نور در عکاسی دارای مدل های مختلفی همچون: کاسه استاندارد، کاسه عمیق، کاسه واید، کاسه بک گراند و کاسه پارابوبلیک می باشد.

کاربرد کاسه استاندارد عکاسی

این نوع کاسه ها بر سر نور های فلاش و فلات نصب می گردد و این امکان را به شما می دهد که جهت نور را به دلخواه کنترل کنید. از دیگر کاربرد های کاسه استاندارد ایجاد نور موضعی در پس زمینه و پیش زمینه عکاسی می باشد و با این ابزار کاربردی می توانیم سایه روشن های مورد نظر خود را به صورت شدیدتری ایجاد کنید.

کاربرد کاسه استاندارد عکاسی

کاسه عمیق در عکاسی چیست؟

این نوع کاسه ها همانطور که از نامش پیداست عمق بیشتری دارند و به راحتی می توانند نور را در فاصله دورتری از سوژه پرتاب کنند. این نوع کاسه های نور برای عکاسی در محیط های همچون: رستوران ها و عکاسی غذا بسیار مناسب است و به کمک آن می توانید از مکانی به نسبت دورتر نور را به سوژه بتابانید. از این نوع کاسه نور می توانید برای عکاسی پرتره در استودیو و فضا باز هم کاربرد دارد .

ویژگی کاسه استاندارد در عکاسی

  • کنترل محدوده و جهت نور فلاش
  • کاسه استاندارد با پوشش دهانه فلاش از پراکندگی نور جلوگیری می کند.

مشخصات ظاهری کاسه استاندارد

این ابزار کاربردی در عکاسی دارای بدنه داخلی براق نوری می باشد که با شدت زیاد همراه با سایه تند ساطع می گردد. کاسه استاندارد در عکاسی در اندازه و سایز های مختلفی تولید می شود که هر کدام نوری محدودتر یا بازتری تولید می کنند. همانطور که گفته شد، این ابزار هرچه دهانه کوچکتری داشته باشند نور متمرکز و شدت بیشتری تولید می کنند و در نتیجه کاسه استاندارد با دهانه بازتر نوری پراکنده و کم شدت تر ایجاد می کنند.

معرفی کاسه بک گراند فلاش

نوع دیگر از کاسه های نور می باشد که این نوع کاسه وظیفه روشن کردن پس زمینه سوژه های عکاسی در استودیو را دارد. دهانه این کاسه با برشی مورب طراحی شده است که باعث می شود نور را با فرمی خاص به پس زمینه هدایت کند.

معرفی کاسه بک گراند فلاش

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم به طور کامل کاسه استاندارد عکاسی را مورد بررسی قرار دهیم و همچنین دو نوع از کاسه های نور را هم معرفی کنیم. به طور کلی کاسه نور در عکاسی باعث تامین نور می گردد و باعث می شود تا تصاویر زیبایی را به ثبت برسانید. شاپ هشت و چار یکی از ارائه دهندگان تجهیزات فیلمبرداری و عکاسی می باشد که با مراجعه به سایت آن ها می توانید تمام ابزار های کاربردی عکاسی را مشاهده کرده و خرید خود را انجام دهید.

 

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران