تعداد بازدید : 705
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۵/۲۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۵/۲۴
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۵/۲۴ ۱۱:۲۷:۱۸
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

نکات خرید رینگ لایت عکاسی

(ویرایش)

یکی از وسایل نورپردازی که این روز ها کاربرد زیادی دارد و نام آن را بسیار شنیده اییم، رینگ لایت می باشد. در واقع شاید برای شما هم پیش آمده باشد که عکس هایی را دیده باشید که دارای نورپردازی و جلوه های جذابی هستند. در عکاسی نور یکی از عناصر مهم برای زیبایی تصویر می باشد. در این مطلب قصد داریم درباره این وسیله کاربردی و محبوب صحبت کنیم . در ادامه مطلب همراه ما باشید.

رینگ لایت عکاسی چیست؟

رینگ لایت یکی از ابزار های عکاسی می باشد که ظاهر آن به صورت حلقوی می باشد و اطراف آن لامپ های LED قرار گرفته است. در واقع این ابزار به شما کمک می کند تا نور کافی را به سوژه عکاسی خود بتابانید و کیفیت عکاسی خود را بالا ببرید. لامپ های که در این ابزار قرار دارد باعث می شود تا در هنگام عکاسی جزئیات بیشتری دیده شود و نتیجه نهایی بسیار عالی گردد.

این محصول به این دلیل حلقوی طراحی شده است که، لنز دوربین عکاسی و حتی موبایل به صورت گرد طراحی شده است و این مدل ابزار نور این کمک را می کند تا عکس ثبت شده به کمک دوربین عکاسی به خوبی همه جای سوژه را پوشش دهد.

رینگ لایت عکاسی چیست؟

تایخچه رینگ لایت

این ابزار اولین بار در سال 1952 برای صنعت دندانپزشکی طراحی و تولید شد. در واقع طراح آن لستر داین برای رفع مشکل پزشکان در صنعت دندانپزشکی این فلش حلقه ای را اختراع کرد و پس از گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی نام رینگ لایت را به خود اختصاص داد و به عنوان ابزاری محبوب برای عکاسی تبدیل شد.

چگونگی عملکرد رینگ لایت

رینگ لایت متشکل از چراغ های LED سفید رنگ گرم هستند. ابزار رینگ لایت این قابلیت را دارد که از نور در روز و محیط داخل تقلید مناسبی کند و رنگ طبیعی پوست سوژه را به نمایش بگذارد. رینگ لایت ها دارای انواع مختلفی هستند و در اندازه گوناگونی تولید می شوند و هر کدام کاربرد مخصوص خود را دارند.

کاربرد رینگ لایت

در عکاسی یکی ازعنصر های مهم، نور می باشد که این ابزار توانسته به خوبی این کار را انجام دهد. درواقع رینگ لایت می تواند کیفیت نور تصاویر را افزایش دهد. نور یکنواخت ایجاد شده در رینگ لایت ها به عنوان مرکز نور اصلی در عکاسی پرتره کاربرد دارد. نور در این ابزار توسط لامپ های LED تولید و سپس نور مناسب منتشر می شود. به نوعی این محصول باعث ایجاد هاله نوری در اطراف تصویر می شود و نمای حرفه ایی در تصویر و ویدیو شما ایجاد می کند.

استفاده از رینگ لایت برای چه کسانی مناسب است؟

از این مدل ابزار نور برای موارد مختلفی استفاده می شود که مهم ترین کاربرد آن را در ادامه مورد بررسی قرار دادیم:

عکاسی ماکرو

برای عکاسی ماکرو سوژه های شما بسیار کوچک می باشد و به همین دلیل لازم است که نور به اندازه کافی تابیده شود. با توجه به این موضوع در عکاسی ماکرو نور طبیعی کافی نمی باشد و نمی تواند نتیجه نهایی خوبی برای شما داشته باشد. پس برای یک ثبت تصویر با کیفیت نیاز به این مدل ابزار نور دارید.

عکاسی ماکرو

عکاسی غذا

این نوع عکاسی هم از بخش هایی است که مورد توجه خیلی از افراد قرار می گیرد. نورپردازی در عکاسی غذا از اهییت زیادی برخوردار است و برای نشان دادن کیفیت غذا و لذیذ بودن آن لازم است که از رینگ لایت استفاده کنید و بهترین تصاویر خود را ثبت کنید.

اینفلوئنسر های آرایشی

این مدل اینفلوئنسر ها هم می توانند از این ابزار نور برای تولید محتوا خود استفاده کنند. به این صورت که هنگامی که رو به روی دوربین خود قرار می گیرند رینگ لایت را به صورت خود تابانده و به راحتی می توانند از این طریق جزئیات را در محتوا ویدیویی خود به نمایش بگذارند.

اینفلوئنسر های آرایشی

 

بلاگر و ولاگر ها

این ابزار برای لاگر و ولاگر ها که در طول روز چندین پست و استوری از خود منتشر می کنند بسیار لازم است البته نیاز به یک رینگ لایت سبک و قابل حمل دارند که به راحتی بتوانند در هر جایی از آن استفاده کنند.

عکاسی از نمونه کار آرایشگاهی

آرایشگر ها هنگامی که شخصی را آرایش می کنند، از آن فرد عکس می گیرند که به عنوان نمونه کار برای آن ها ثبت گردد. در عکاسی از آرایش شخص جزئیات بسیار مهم است و اگر نور مناسب تامین نگردد، جزئیات به خوبی نمایش داده نمی شود. استفاده از این مدل ابزار نور به شما کمک می کند تا جزئیات را به خوبی نمایش دهید.

عکاسی از نمونه کار آرایشگاهی

نکات خرید رینگ لایت

اگر قصد خرید این ابزار کاربردی را برای نیاز های شخصی و شغلی خود دارید، لازم است که در هنگام خرید آن به یک سری نکاتی توجه کنید. در ادامه این نکات را مورد بررسی قرار می دهیم

برای دوبین دیجیتال،تبلت یا گوشی هوشمند نیاز دارید؟

اولین موردی که در هنگام خرید رینگ لایت باید به آن توجه داشته باشید این است که با چه وسیله ای می خواهید عکاسی کنید. توصیه ما این است که طبق نوع وسیله ای که می خواهید عکاسی را انجام دهید رینگ لایت برای خود تهیه کنید.

کیفیت نور در رینگ لایت

دومین نکته ای که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید، میزان CRI یا همان شاخص سنجش کیفیت نور را باید توجه کنید این نوع شاخص به ما نشان می دهد منبع نورمان چقدر با کیفیت است. با کیفیت و بهترین نور که در جهان وجود دارد، نور خورشید می باشد که میزان CRI آن 100 می باشد و باقی منابع نور را با آن مقایسه می کنند. رینگ لایتی که دارای کیفیت خوبی داشته باشد دارای CRI بالای 80 می باشد و حتی مدل های حرفه ای این ابزار از CRI بین 95 تا 98 را دارندکه برای عکاسی و فیلم برداری بسیار مناسب است.

اندازه و شدت نور

اندازه و قدرت نور از نکات دیگری است که در هنگام خرید رینگ لایت باید به آن توجه کنیم. در واقع هر چه میزان لومن و شاخص تفکیک رنگ بالاتر باشد خروجی نور و نمایش رنگ با کیفیت تر خواهد بود و در نتیجه تصاویر با کیفیت تری را ثبت خواهید کرد.

ضمانت نامه

یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، گارانتی و ضمانت نامه است. امکان خرابی این ابزار ها وجود دارد با وجود ضمانت نامه خیال شما راحت خواهد بود

کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم به طور کامل رینگ لایت و کاربرد آن را مورد بررسی قرار دهیم و نکات مهمی که در هنگام خرید این ابزار با کیفیت لازم است رعایت کنید را هم عنوان کردیم. این وسیله جز تجهیزات فیلمبرداری و عکاسی است که باعث می گردد تا تصاویر بسیار حرفه ای و زیبا را به ثبت برسانید. برای خرید انواع ابزار و دوربین های عکاسی می توانید به سایت شاپ هشت و چار مراجعه کنید.

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران