تعداد بازدید : 2519
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۵/۲۵
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۵/۲۵
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۵/۲۵ ۱۲:۲۵:۰۷
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

چیکار کنم روسریم ریش ریش نشه؟

(ویرایش)

روسری و شال یکی از اکسسوری های ضروری بانوان می باشد و در طرح و مدل های مختلفی موجود می باشد. برای خرید روسری باید به رنگ پوستتان توجه کنید و طبق آن روسری مورد نظر خود را انتخاب کنید. یکی از دغدغه هایی که هر خانمی دارد ریش شدن روسری نخی می باشد. اما دیگر نگران نباشید زیرا با خواندن این مقاله و رعایت مورادی که به شما خواهیم گفت دیگر لازم نیست دغدغه نخ کش شدن و ریش شدن روسری نخی خود را داشته باشید. در ادامه مطلب همراه ما باشید .

برای بستن روسری نخی خود از گیره دندانه دار استفاده نکنید

یکی از مواردی که باعث ریش شدن روسری نخی می گردد، استفاده از گیره روسری های نامناسب می باشد. استفاده از گیره های دندانه دار با جنس پلاستیک را به شما اصلا توصیه نمی کنیم به این دلیل که این مدل گیره مخصوص مو سر می باشد و استفاده از آن باعث نخ کش شدن روسری شما می گردد. بهتر می باشد که از گیره های فلزی با لبه های صاف که مخصوص بستن شال و روسری هستند استفاده کنید. برای دیدن و آشنا شدن با انواع مدل گیره روسری می توانید به مقاله جدیدترین مدل گیره های روسری مراجعه کنید.

برای بستن روسری نخی خود از گیره دندانه دار استفاده نکنید

استفاده از کلیپس و گل سر نامناسب

از دیگر مواردی که باعث ریش شدن روسری نخی شما می شود، استفاده از کلیپس و گل سر های دندانه دار پلاستیکی است. توصیه می شود که از این مدل گیره سر برای جمع کردن مو در هنگامی که قصد دارید روسری نخی به سر کنید، اصلا توصیه نمی گردد. به این دلیل علاوه بر آسیب رساندن به بافت روسری نخی شما حتی از لحاظ ظاهری هم روسری را بدفرم نشان می دهد. برای جمع کردن مو های خود بهتر است که از کش مو و بافت مو استفاده کنید.

استفاده از برخی از سوزن ها

به طور معمول از انواع سوزن ها برای بستن شال و روسری هم استفاده می گردد. باید به این نکته توجه داشته باشید که نباید از هر سوزنی استفاده کنید. به طور مثال از سوزن ته گرد برای بستن روسری به سبک ترکیه ای و لبنانی استفاده می گردد اما شما نمی توانید برای بستن این مدل از سوزن کند و معمولی استفاده کنید. برای جلوگیری از ریش شدن روسری نخی خود توصیه می گردد از سوزن های مخصوص شال و روسری استفاده کنید.

استفاده از برخی از سوزن ها

ناخن بلند و زیورآلات

همه بانوان در کمد لباس خود روسری و شال زیادی دارند و ریش شدن و نخ کش شدن روسری و شال هایشان اتفاق ناگواری برایشان خواهد بود . خانم ها در هنگام آویزان کردن روسری و شال خود باید به این نکته دقت کنند که در کنار لباس های سنگ دوزی و کار شده قرار ندهند زیرا یکی از عامل های ریش شدن روسری نخی می باشد. همچنین از دیگر عوامل می توانیم به ناخن شکسته و استفاده از زیورآلات تیز هم باعث نخ کش شدن روسری شما می گردد.

طریقه شستشو روسری خود

برای این که به الیاف و بافت های روسری شما آسیب وارد نشود در هنگام شستشو هم باید توجه لازم را داشته باشید، بهتر می باشد که برای جلوگیری از ریش شدن روسری نخی خود لگنی پر از آب گرم کرده و مقداری پودر شست و شو داخل آب بریزید و تکان دهید سپس روسری خود را درون آب قرار داده و بدون این که چنگ بزنید روسری خود را بشویید و سپس آبکشی کنید.

توجه داشته باشید که پس از اتمام شستشو هرگز آب روسری را برای خشک کردن نچلانید و همچنین در خشک کن هم قرار ندهید . زیرا با انجام این کار الیاف ابریشم به مرور زمان از بین می رود و فرم خود را از دست می دهد. برای خشک کردن روسری خود بهتر است که آن را مابین دو حوله خشک قرار دهید و بعد از گرفتن آب اضافی روسری را در سطح صافی پهن کنید.

طریقه شستشو روسری خود

اتوکردن و آویزان کردن روسری

روسری ‌ها را روی چوب لباسی آویزان کنید. در این وضعیت کمتر چروک می‌ شوند و استفاده از آنها آسان‌تر خواهد بود. ترجیحا از چوب لباسی‌ های چند پله یا چوب لباسی‌ های مخصوص آویزان کردن روسری استفاده کنید.
برای اتو کردن روسری های نخی خود که جنس حساسی دارند باید از کمترین دمای اتو استفاده و برای احتیاط بیشتر پارچه‌ای روی آن قرار دهید و از روی آن اتو کنید. این کار باعث می‌شود تا ضمن محافظت از بافت این جنس پارچه، اتو و حرارت آن ردی از خود روی پارچه باقی نگذارد. این کار باعث می شود که به بافت های روسری هم آسیبی وارد نشود و مانع از ریش شدن روسری نخی گردد.

کلام آخر

شال و روسری یکی از مهم ترین اکسسوری های زنانه هستند و نقش مهمی در شیک پوشی بانوان دارند. به همین دلیل مسائل پیش پا افتاده ای به مانند ریش شدن روسری و نخ کش شدن اصلا خوشایند نمی باشد. در این مقاله تلاش کردیم تا نکاتی را بگوییم که با رعایت این موارد مانع ریش شدن روسری نخی خود شوید. برای خرید انواع مدل روسری نخی در طرح و رنگ های مختلف می توانید به سایت مروا مزون مراجعه کنید.

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران