تعداد بازدید : 876
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۵/۲۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۱۲/۹
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۵/۲۶ ۱۶:۲۵:۳۱
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

چطور از پله ها رفت و امد کنیم که به پا اسیب نرسد؟

(ویرایش)

همه ما می دانیم که استفاده از پله در انواع مختلف آن باعث چه فشاری بر مفاصل پا می شود. البته که برخی معتقدند به دلیل همین موارد نباید از خانه و ویلای دوبلکس استفاده کرد چرا که استفاده از راه پله دوبلکس حال به صورت گرد و یا مستقیم برای سلامتی انسان مناسب نیست. البته که آسانسور می تواند پاسخگو این مشکل باشد ولی در بسیاری از موارد به دلیل نداشتن فضای کافی برای نصب آن یا هزینه بالایی که نیاز دارد این پروژه کنسل است. حال ما می خواهیم در این مقاله روش صحیح بالا آمدن از راه پله را با شما به اشتراک بگذاریم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

نحوه صحیح پله نوردی

 

نقش انواع پله در صحیح بالا آمدن از راه پله چیست؟

پله جز جدانشدنی از انواع راه پله است پس نمی توان آن را از نقشه این سازه جدا کنیم اما می توانیم با در نظر گرفتن ابعاد مناسب و استاندارد سعی در بهینه سازی راه پله ها داشته باشیم. برای تشخیص بهترین راه پله از هر متریالی در ابتدا باید به ابعاد و اندازه های این سازه دقت نماییم. تعداد پله ها هم باید متعادل باشد دلیل نمی شود که ابعاد را کم در نظر بگیریم و تعداد پله ها را زیاد کنیم. اگر ارتفاع پله ها از حالت استاندارد بیشتر باشد خوب ضرر بیشتری در هنگام بالا رفتن از پله ها می زند به علاوه فکر نکنید برای پایین رفتن عیبی ندارد بلکه ارتفاع غیر استاندارد در هر صورت باعث آسیب به بدن شما می شود. اگر تعداد پله ها زیاد باشد به مفاصل زانو فشار زیادی را وارد می کند. اینها تمام موارد کوچکی هستند که اگر روش صحیح بالا آمدن از راه پله را رعایت نکنیم باعث آسیب به شما و سایر افراد خانواده تان می شود. ما در تکنومتال مشغول به طراحی و ساخت راه پله هایی هستیم که بدون آسیب رساندن به شما نیازتان را بر طرف نمایند.

 

روش صحیح پایین رفتن از پله

 

نکاتی برای صحیح بالا آمدن از راه پله

  • پله ها را یکی یکی بالا بروید و عجله به خرج ندهید 1 دقیقه بیشتر زیاد تاثیری در تسریع کار های شما ندارد به هر حال خانه ی دوبلکس داشتن دردسر های خاص خود را خواهد داشت.
  • بهتر است پله ها را به علت عجله یا هر چی دو تا یکی بالا نروید. فکر نکنید با این کار فشار کمتری به پا های خود می آورید.
  • بهتر است مخصوصا افراد سالخورده در ابتدا پای راست و یا چپ را بر روی کف پله قرار دهند و سپس پای دیگر هم بر روی همان پله تا این گونه دچار خستگی کمتری شوند.
  • اگر دچار مشکلات قلبی و یا تنگی نفس هستید بهتر است که بعد از رد کردن 7 الی 8 پله به خود استراحتی کوتاه دهید.
  • اگر فکر می کنید ارتفاع بین طبقات خانه زیاد است و قرار است تعداد پله های پلکان زیاد باشد از شرکت تولید کننده پله بخواهید برای شما پا گردی را در وسط راه پله در نظر بگیرد.
  • تاثیر نصب نرده برای راه پله خود را دست کم نگیرید. نرده ها بسیار برای رفتن شما به طبقه بالا خیلی کمک می کنند. همچینین از لحاظ ایمنی نیز بسیار برای شما مناسب می باشند.
  • اگر پله های شما به دلیل نوع ساختار این پلکان شیب دار می باشد از راه رفتن مستقیم و عادی بر روی آن خودداری نمایید خصوصا در حالت پایین آمدن. بهتر است که پاهای خود را به صورت زیگزاگی در مسیر قرار دهید تا به کشکک زانو فشار کمتری وارد شود.

 

مشکل بالا رفتن از پله

 

پایین آمدن از راه پله مضر تر است یا بالا رفتن از آن؟

شاید در گذشته اینگونه بیان می شد که بالا رفتن از راه پله فشار مضاعفی را بر بدن وارد می نماید اما با تحقیقاتی که پزشکان بر روی مورد های مختلف انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که پایین رفتن از راه پله ها بسیار فشار بیشتری را به زانوی شما وارد می کند. در هنگام پایین رفتن از پلکان اضافه وزن بدن بر مفاصل فشار بیشتری دارد در صورتیکه در هنگام بالا رفتن عضلات خود را بیشتر درگیر می کنند و کمتر بدن دچار تحمل وزن می شود. در هنگام بالا و یا پایین رفتن از پله دقت کنید: عجله نداشته باشید، سینه تان را صاف کنید و رو به جلو خم نشویم، کف پا کاملا بر روی کف پله باشد نه نصفه، با اراده خودمان عضلات پا را منقبض کنیم.

 

روش صحیح پله زدن

ساخت راه پله استاندارد

نکاتی که گفته شد در رابطه با روش صحیح بالا آمدن از راه پله بود. شما باید طراحی استاندارد راه پله را به شرکت هایی که در زمینه ساخت پلکان تخصص دارند بسپارید. تکنومتال نیز از شرکت هایی می باشد که می تواند شما را در مسیر داشتن یک راه پله مناسب کمک نماید. طراحان ما تمامی مواردی که برای درست بالا و پایین آمدن از پله را گفتیم در کار خود در نظر می گیرند تا سلامت شما و خانواده تان را حفظ کنند.

ارام با پشتکار زود رنج
۱۴۰۰/۱۲/۹ ۱۰:۱۱:۵۳
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۱۰:۲۱:۲۰
(ویرایش)

پله چوبی از تزئیناتی است که از میراث اجداد باستانی با طرح‌های محبوب باقی‌مانده و ایراد گرفتن به این متریال کار بسیار سختی می‌باشد. یک محصول ساخته‌شده از چوب می‌تواند شکل غیرمعمولی داشته باشد. با کمک ترکیبات رنگی، می‌توانید راه‌پله را به سایه لازم رسانده و کنتراست لازم را ایجاد کنید. پله چوبی در حین ایجاد گرما و زیبایی در خانه، دارای معایب و کمبودهایی هم می‌باشد.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران