تعداد بازدید : 382
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۵/۲۹
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۵/۲۹
کاربران آنلاین : 0
ستاره123
۱۴۰۰/۵/۲۹ ۱۶:۱۸:۴۱
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۲/۶ ۱۲:۲۶:۰۱

بهترین زمان استفاده از بی بی چک

(ویرایش)

بارداری خانم‌ها امروزه از طریق دو روش قابل تشخیص است. تست ادرار در منزل با استفاده از بیبی چک، که به راحتی از داروخانه‌ها تهیه می‌شود و دیگری آزمایش خون که پزشک مربوطه آن را درخواست داده و خانم‌ها با مراجعه به آزمایشگاه آن را انجام داده و نتیجه را دریافت می‌نمایند.

جالب است بدانید تمامی تست‌های بارداری موجود این توانایی را دارند تا مقدار گنادوتروپین جفتی انسان که حاوی هورمون بارداری‌ست را اندازه‌گیری کنند. هرچند که تفاوت‌هایی از لحاظ شیوه انجام این تست‌ها و البته زمان ردیابی این هورمون وجود دارد.

هرچند که به عقیده بسیاری از افراد خصوصا خانم‌ها استفاده از بیبی چک، راحت‌تر از روش آزمایش بوده و آن‌ها به راحتی می‌توانند با تهیه وسیله مورد نظر خود در خانه این تست را انجام دهند و در مدت زمانی کوتاه نتیجه را دریافت نمایند. مطمئنا این هیجان برای آن‌ها لذت‌بخش‌تر خواهد بود. این مسئله با توجه به اطمینان بالای بیبی چک بسیار فراگیر شده است.

زودترین زمان استفاده از بی بی چک

 

تست‌های بارداری خانگی که از آن‌ها تحت عنوان بیبی چک نیز یاد می‌شود اغلب تست ادرار هستند. برای استفاده از بیبی چک خانم‌ها باید چند روز پس از گذشتن از موعد نرمال هر ماه شروع پریود خود اقدامات اولیه را آغاز نمایند.

 این تست‌ها مقدار هورمون گنادوتروپین جفتی یا همان hCG در ادرار را اندازه‌گیری می‌کنند. دقت داشته باشید این مسئله تنها زمانی نتیجه‌بخش خواهد بود که این هورمون به سطح خاصی رسیده باشد؛ در نتیجه توجه به زمان مناسب استفاده از بی بی چک مهم است.

 این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که انجام زودهنگام این تست می‌تواند پاسخ درستی را در اختیار شما قرار ندهد زیرا این امکان وجود دارد که مقدار هورمون hCG به اندازه‌ای نرسیده باشد که قابل اندازه‌گیری برای تست بارداری باشد. به همین دلیل حتما چند روز پس از گذشتن از موعد نرمال شروع پریود به سراغ این تست بروید تا نتیجه دلخواه را دریافت نمائید.

عوامل تاثیرگذار بر مثبت شدن نتیجه بیبی چک

در زمان انجام تست بارداری با استفاده از بیبی چک باید به این نکته توجه داشته باشید که امکان نشان دادن علامت مثبت کاذب نیز وجود دارد. در واقع آن دسته از افرادی که تحت درمان ناباروری هستند و از داروهای حاوی Hcg استفاده می‌کنند بیشتر از سایرین در معرض این نوع جواب قرار دارند.اگر بلافاصله پس از مصرف این نوع از داروها به سراغ بهره‌گیری از بیبی‌چک بروید با این نتیجه روبرو خواهید شد.

همچنین بعد از سقط جنین میزان هورمون بارداری تا چند وقت (در حدود یک هفته) بالا‌ست و در این مدت این امکان وجود دارد که نتیجه مثبت کاذب از طریق این وسیله نشان داده شود. حتی در بعضی از موارد ممکن است در برخی دوره ها بدن هورمون hcg را تولید کنند.

منبع: بهترین زمان استفاده از بیبی چک چه زمانی است؟

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران