تعداد بازدید : 527
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۵/۳۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۵/۳۰
کاربران آنلاین : 0
marjannam
۱۴۰۰/۵/۳۰ ۱۳:۳۳:۰۷
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۷/۱۸ ۱۱:۰۳:۳۷

چگونه لباس بپوشیم که قدبلندتر به نظر برسیم؟

(ویرایش)

لباس پوشیدن می تواند در نشان دادن جثه و به ویژه قد افراد تأثیر زیادی داشته باشد، که این موضوع را همه ما کم و بیش تجربه کرده ایم. در واقع بلند قدتر به نظر رسیدن، تمایلی طبیعی است و بسیاری از افرادی که حتی در زمره قد بلندها هم هستند، ممکن است هر از گاهی تمایل به بلند قدتر بودن در آنها نمایان شود.

یکی از راههای قدبلندتر به نظر رسیدن، به نوع پوشش و خرید لباس زنانه شما بستگی دارد. این یک امر اثبات شده است که پوشش ما می تواند ما را قدبلندتر از آنچه هستیم نشان دهد. در این مقاله کوتاه به شما نشان می دهیم که چگونه می توانید با انتخاب درست، بلندقدتر به چشم بیایید.

کوتاهی قد، واقعیتی نسبی

پیش از هر چیز باید بگوئیم که کوتاهی و بلندی تا حد زیادی مفهومی نسبی است. بیشتر اوقات قضاوت نسبت به کوتاهی و بلندی قد یک فرد براساس تناسب بدنی، به معنای میزان بلندی پاها در مقایسه با تنه، انجام می شود.

در هر حال نمی توانیم خودمان را بکشیم تا بلندتر شویم اما می توانیم این نسبت بدنی را تغییر دهیم و به این ترتیب قضاوت چشمی از بلندی قدمان را تغییر دهیم.

اغلب خانم هایی که کوتاه قد به نظر می رسند، یا قصد دارند خود را بلند قدتر نشان دهند، مخاطب این نوشتار هستند. در این مقاله به شما نشان می دهیم که چگونه می توانید با استفاده از خطوط و تناسب اندام در واقع فریب چشم ایجاد کنید، آنچنان که افراد با دیدن شما تصور کنند که تنه ای کوتاه و پاهایی بلندتر دارید. راز قدبلند به نظر رسیدن در همین است.

ترکیب رنگ شلوار و کفش ها

اگر قرار است شلوار بپوشید، رنگ کفش را با شلوار یکی کنید، این کار شما را قدبلندتر نشان خواهد داد. دلیلش هم مشخص است، همرنگ بودن شلوار شما با کفش، این خطای دید را ایجاد می کند که قسمت پاشنه و پاها بخشی از پاهای شماست.

چه لباسی بپوشیم تا قد بلندتر بشیم

پوشش با رنگ های مشابه

استفاده از پوششی از رنگ های نزدیک به هم می تواند شما را قد بلندتر نشان دهد. مثلا بالاپوشی کرمی رنگ با شلواری زرد رنگ. استفاده از رنگ های نزدیک به هم به خاطر ایجاد یک نمای عمودی از قد و قامت می تواند شما را بلند قد نشان دهد.

پوشش یک تکه

دامن پوش ها، سرهمی ها و روپوش ها هم می توانند فرد را بلند قدتر از آنچه هست نشان دهند، چرا که تداوم رنگی را از بالا تا پائین ایجاد می کنند.

در واقع لباس های یک تکه، تفکیک مشخصی را بین میان تنه و پاها ایجاد نمی کنند و به همین دلیل، مثلا اگر پاهایی کوتاه داشته باشید، مشخص نخواهد شد.

دامن و مانتوهای بالا زانو

این یکی از آسان ترین راه ها برای بلندتر نشان دادن پاهاست. دامن یا مانتوی بالازانو پاها را بلندتر نشان میدهد، چرا که این تصور را ایجاد می کند که این فقط قسمتی از پاهای شماست.

دامن ماکسی

اگر به دنبال این هستید که در مهمانی های خانوادگی بلندقد به نظر بیایید، دامن های ماکسی بهترین گزینه است. یکی از عوامل اصلی در مد و پوشاک دختران و زنان کوتاه قد، ایجاد یک ستون رنگی است. دامن های ماکسی به خاطر یک شکل بودن رنگ و طرح در کل بدن، چارچوب بدنی شما را کشیده نشان می دهند.

جین های flare

اگر به پوشیدن جین علاقه دارید و قدی کوتاه هم دارید، پس بهتر است به سراغ جین های flare بروید. جین های فلر در قسمت میان تنه، و ران چسبیده هستند و به تدریج از پائین زانو باز و گشادتر می شوند. این مدل بهترین تناسب را برای زنان با پاهای کوتاه ایجاد می کند و آنها را بلندقدتر نشان می دهد.

از هر نوع لباس گشادی دوری کنید

هر چیزی که بزرگ تر از سایز و اندازه شما باشد شما را کوتاه تر نشان می دهد. به این ترتیب اگر قد بلند نیستید از هر نوع پوشش گشادی باید دوری کنید.

به سراغ پوشاک جمع و جورتر بروید. البته لازم نیست که حتما چسبان باشند.

چه کفشی بپوشیم که بلند قدتر به نظر بیاییم؟

کفش های پاشنه بلند بهترین گزینه هستند. هرچند پاشنه این کفش ها فقط چند سانتی متر به شما اضافه می کند اما تفاوتی که به جا می گذارند بسیار بالاست.

از کفش های با بند و تسمه در مچ پا اجتناب کنید

تسمه یا بند کفش روی مچ پا شما را کوتاه تر نشان می دهد. تسمه یا بند دقیقا نشان می دهد که ساق پای شما در کدام نقطه به پائین پا می رسد و این نما، کوتاهی شما را مشخص تر می سازد.

صندل های گلادیاتوری یا بلند نپوشید

صندل های بلند ظرف سال های اخیر محبوب شده اند اما برای افراد با پاهای کوتاه اصلا مناسب نیستند. اگر پاهای کوتاهی دارید، هر بند و تسمه افقی، شما را کوتاه تر نشان می دهد چه برسد به صندل های بلند که تا میانه ساق، بندی هستند.

لباس پوشیدن برای افراد قد بلند

بوت ساق بلند نپوشید

بوت ها در زمستان و پائیز در ایران بسیار محبوب هستند اما برای زنان و دختران کوتاه قد اصلا مناسب نیستند.

به خاطر بلندی، این بوت ها این خطای دید را ایجاد می کنند که پا را در میانه جدا کرده اند و به این ترتیب شما را کوتاه تر نشان می دهند.

اگر مصر هستید که از بوت پاشنه بلند استفاده کنید پس حداقل آن را با شلواری که می پوشید ست کنید.

کت بلند در زمستان

کت بلند، یک ستون رنگی را از قد و قامت شما می سازد و شما را بلندقدتر نشان می دهد. اگر کت بلند را با کفشی پاشنه بلند (هماهنگ با رنگ شلوار) بپوشید، بلندقدتر هم به نظر خواهید آمد.

استفاده از خطوط در پوشاک

اگر جزو آن دسته از خانم هایی هستید که به پوشاک دارای خطوط علاقه مند هستند، پس فقط به سراغ پوشاک با خطوط عمودی بروید. مثلا اگر در فصل تابستان مانتوهای تابستانی خط دار می پوشید مانتوی با خطوط عمودی را انتخاب کنید. خطوط عمودی در پوشاک، چشم را به دنبال خود بالا و پائین می کشد و این خطای دید را ایجاد می کند که فرد بلند‌قد است.

نتیجه گیری

مطالبی که در بالا اشاره شده مجموعه ای از نکات و راهنمایی ها برای افرادی بود که کوتاه قد هستند و می خواهند با کفش و لباس و مانتوهایی که می پوشند این کوتاهی قد را جبران کنند.

با این حال توجه داشته باشید که پوشاک مناسب هر فرد با توجه به تناسب اندام آن فرد تعیین می شود. مثلا خرید مانتو و لباس های دارای خط عمودی که در بالا مورد اشاره قرار گرفت ممکن است برای برخی افراد اثربخش نباشد. پس باید هر فردی، این راهنمایی های ارائه شده را با استایل و تناسب اندام خودش هماهنگ کند.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران