تعداد بازدید : 688
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۵/۳۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۵/۳۱
کاربران آنلاین : 0
sepidnaz1
۱۴۰۰/۵/۳۱ ۰۰:۵۵:۱۰
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۱۳ ۲۱:۱۶:۲۷

برای کاهش خطر لخته شدن خون چه بخوریم؟

(ویرایش)

پزشکان اغلب داروهای رقیق کننده خون را برای کسانی با افزایش خطر بیماری قلبی یا عروق خونی تجویز می کنند. خون رقیق تر می تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به لخته شدن خون در شریانها و وریدها شده، که می تواند شانس ابتلا به حمله قلبی را کاهش دهد.


داروهایی مانند آسپرین یا داروهای ضد انعقاد اغلب برای جلوگیری از لخته شدن خون استفاده می شود. رژیم غذایی غنی از غذاهای مدیترانه ای می تواند به کاهش خطر ابتلا به انسداد سرخرگها کمک کرده، و غذاهای خاصی – از جمله سیر، زنجبیل و زردچوبه – می تواند در رقیق شدن خون و جلوگیری از لخته شدن خون مفید واقع شوند.

– جلوگیری از لخته شدن خون با رژیم غذایی مدیترانه ای


رژیم غذایی مدیترانه ای در ایتالیا، اسپانیا و دیگر کشورها در منطقه مدیترانه سرچشمه گرفته است. این شامل کربوهیدرات کمتر، گوشت کمتر و بیشتر بر پایه غذاهای گیاهی و چربی های اشباع نشده نسبت به رژیم غذایی معمول آمریکایی است. سایت مدلاین MedlinePlus  به رژیم غذایی بر پایه خوردن مقدار زیادی از ماهی، غذاهای دریایی دیگر، غذاهای با فیبر بالا، میوه ها، سبزیجات، آجیل، حبوبات و روغن زیتون، با مقدار کمی از گوشت قرمز، چربی اشباع شده و قند اشاره می کند. این رژیم برای جلوگیری از لخته شدن خون مفید است.

– سیر

سیر در طی قرن ها در تعدادی از برنامه های دارویی استفاده گردیده، که به عنوان یک ضد عفونی کننده و یک درمان برای سرماخوردگی می باشد. یکی از امیدوار کننده ترین نقش های سیر استفاده از آن در پیشگیری از بیماری های قلبی و تصلب شرایین است. سیر ممکن است نه تنها قادر به کاهش سرعت پیشرفت تصلب شرایین باشد، بلکه همچنین ممکن است اثرات مطلوبی بر فشار خون داشته باشد. توانایی سیر در جلوگیری از لخته شدن خون عمل می کند می تواند تا حدی مسئول این اثرات سلامتی بر روی قلب باشد.

– زنجبیل

ریشه زنجبیل در غذاهای آسیایی، هندی و عربی و بعنوان دارو استفاده می شود. دانشگاه مرکز پزشکی مریلند به لیست طولانی از کاربردهای آن اشاره می کند که عبارتند از درمان ناراحتی معده، اسهال، تهوع، ورم مفاصل و بیماری قلبی از جمله آنها هستند. زنجبیل همچنین دارای خواص جلوگیری از لخته شدن خون و رقیق کننده خون ، و نیز اثرات ضد التهابی بوده که به عنوان التهاب ایجاد شده ای که می تواند خون را غلیظ نماید، ممکن است به طور غیر مستقیم به رقیق کردن خون کمک کند و از لخته شدن خون جلوگیری می کند . زنجبیل را می توان در شکل های مختلف از جمله ریشه، عصاره، کپسول تازه یا خشک و چای مصرف کرد.

ادامه مطلب 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران