تعداد بازدید : 540
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۶/۳
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۶/۳
کاربران آنلاین : 0
banofereshteh
۱۴۰۰/۶/۳ ۱۶:۳۲:۵۳
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۶/۲۹ ۰۰:۴۶:۲۶

چه عواملی سبب رشد موهای زائد دور سینه می شوند؟

(ویرایش)

بسیاری از خانم ها داشتن نوک سینه همراه با مو را در زندگی خود تجربه می کند. تعدادی عامل پس زمینه ای وجود دارند که می توانند علت موهای زائد دور سینه زنان باشند.

تغییرات هورمونی

ایجاد تغییرات دائم در هورمون ها می تواند تغییرات متعددی را در بدن به وجود آورد که یکی از آن ها نیز سیاه شدن موهای نوک سینه افراد است.

این تغییرات معمولا در دوره های حساس و بزرگ تغییرات هورمونی، نظیر بارداری و یا یائسگی رخ می دهند. تغییرات هورمونی محسوس در خانم های ۲۰ و ۳۰ ساله نیز رخ می دهد و یکی از نتایج آن، ایجاد تغییر در موهای بدن آن هاست.

تولید بیش از حد هورمون های مردانه

داشتن سطح بالایی از آندروژن، نظیر هورمون تستسترون (که معمولا در آقایان بیشتر است)، می تواند علائم و نشانه های مختلفی را به وجود آورد که یکی از آن ها نیز رشد نامعقول مو در بدن فرد است. از جمله دیگر علائم این اتفاق می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • پوست چرب یا آکنه (جوش)
  • نداشتن عادات ماهانه در خانم ها که به آن آمنوره می گویند
  • افزایش حجم عضلانی در اسکلت بدن
  • الگوی ریزش موی مردانه

پزشک معالج شما می تواند سطح هورمون هایتان را به کمک ابزار های خاص خود و آزمایش خون بررسی کند.

استفاده از برخی از داروها

برخی داروهای خاص می توانند منجر به رشد نامعقول مو به عنوان یکی از عوارض جانبی خود شوند. از جمله این داروها می توان به تستسترون، گلوکورتیکوستروید و برخی از امیونوساپرسنت ها (داروهای ضد ویروسی) اشاره کرد.

سندروم تخمدان پلی کیستیک

سندروم تخمدان پلی کیستیک یا همان PCOS در اثر بر هم خوردن تعادل هورمون های تولید مثل به وجود می آید. این مشکل می تواند عوارض جانبی متعددی را برای فرد به وجود آورد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ناباروری فرد
  • داشتن عادات ماهانه نامنظم
  • داشتن کیست های تخمدان
  • رشد افراطی مو در نواحی از بدن که معمولا آقایان در آنجا مو دارند و از جمله آن ها می توان به اطراف نوک سینه ها اشاره کرد.

توجهبه صورت تخمینی در هر ۱۰ خانم، یک نفر مشکل سندروم تخمدان پلی کیستیک را تجربه می کند.

سندروم کوشینگ

قرار گرفتن طولانی مدت و زیاد در معرض سطح بالایی از کورتیزول، یک هورمون گلوکورتیکوستروید، می تواند منجر به بروز سندروم کوشینگ در افراد شود.

این افزایش برخورد و قرار داشتن در معرض کورتیزول در اثر مصرف بیش از حد داروهای این حوزه یا وجود تومور در ریه، مغز ( خارج از غده هیپوفیز) یا غدد فوق کلیه رخ می دهد.

برخی از علائم مربوط به سندروم کوشینگ مشابه با سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) هستند. افزایش رشد مو و داشتن عادات ماهانه غیر نرمال می تواند در خانم هایی با این سندروم رخ دهد، اما معمولا علائم مختلف و نشانه های دیگری نیز دخیل هستند.

برداشتن و حذف موهای ناحیه نوک سینه باید بسیار با دقت و آرام انجام شود چرا که پوست این ناحیه (آریولا) باریک و حساس بوده و خیلی زود با درد مواجه می شود.

این پروسه را می توان در خانه به کمک موچین و یا محصولات برداشتن موی زائد بدن انجام داد، اما پرستاران و متخصصین کلینیک های خاص برداشتن مو می توانند به کمک لیزر این کار را برایتان انجام دهند.

ادامه مطلب...

هر مردای را به همت میتوان تسخیر کرد.
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران