تعداد بازدید : 534
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۶/۵
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۶/۵
کاربران آنلاین : 0
banofereshteh
۱۴۰۰/۶/۵ ۰۲:۱۲:۴۰
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۶/۲۹ ۰۰:۴۶:۲۶

چگونه با شریک جنسی خود در مورد زگیل تناسلی صحبت کنیم؟

(ویرایش)

صحبت با شریک جنسی خود در مورد زگیل تناسلی 

صحبت با فرد دیگر در مورد بیماری مقاربتی می‌تواند دشوار باشد اما زگیل تناسلی مشکل شایعی است و به مشکلات جسمی جدی منجر نمی‌شود. بنابراین برای صحبت در مورد آن دچار شرمساری یا استرس نشوید.نحوه صحبت در مورد بیماری مقاربتی با شریک جنسی می‌تواند برای هر کسی متفاوت باشد. اما نکات اساسی زیر می‌توانند کمک کننده باشند:

۱- با آرامش صحبت کنید. بسیاری از مردم به زگیل تناسلی مبتلا هستند و بسیاری از آنها رابطه جنسی دارند. برای بسیاری از زوج‌ها، داشتن زگیل تناسلی موضوع مهمی نیست. بنابراین با آرامش و رویکردی مثبت گفتگو را شروع کنید.

داشتن زگیل تناسلی تنها یک مشکل جسمی ساده است و به شخصیت شما ارتباطی ندارد.

انتقال زگیل تناسلی

۲- گفتگو را دو طرفه انجام دهید. به خاطر داشته باشید که بیماریهای مقاربتی بسیار شایع هستند. پس کسی چه می‌داند، شاید شریک جنسی شما هم زگیل تناسلی داشته باشد. بنابراین، ابتدا از او بپرسید که آیا تا به حال آزمایش بیماری مقاربتی انجام داده است یا خیر.

۳- اطلاعات کافی داشته باشید. در مورد بیماری های مقاربتی اطلاعات اشتباه زیادی وجود دارد. پس تمامی حقایق را در این زمینه مطالعه کنید تا بتوانید به شریک خود اطلاعات درست بدهید.

به شریک خود بگویید که روش های مختلفی برای جلوگیری از انتقال زگیل تناسلی در هنگام رابطه جنسی وجود دارد. همچنین می‌توانید به او یادآوری کنید که زگیل تناسلی خطرناک نیست و منجر به سرطان یا مشکلات جسمی دیگر نمی‌شود.

۴- امنیت در درجه اول اهمیت قرار دارد. اگر ترس دارید که شریکتان ممکن است از ناراحتی و شکی که به شما پیدا می کند، به شما آسیب بزند؛ گفتن موضوع به او را با کمترین درجه ی حساسیت بازگو کنید.

بهترین زمان برای صحبت در مورد زگیل تناسلی با شریک جنسی چیست؟

شاید نیازی نباشد که در اولین روز آشنایی و ازدواج به او بگویید، اما باید قبل از رابطه جنسی موضوع را با او در میان بگذارید. شما با این کار به او نشان می‌دهید که صادق هستید و این می‌تواند نشانه خوبی برای رابطه شما باشد.نگرانی در مورد نحوه واکنش شریک جنسی نرمال است. اما هیچ راه گریزی نیست. برخی ممکن است دچار هراس شوند. در این صورت، سعی کنید که او را آرام کنید و در مورد پیشگیری از زگیل تناسلی با او صحبت کنید.

شاید بهتر باشد که کمی به او زمان و فضا بدهید تا موضوع را هضم کند. بسیاری از مردم می‌دانند که زگیل تناسلی شایع است و موضوع مهمی نیست.همچنین در هنگام صحبت با شریک خود از متهم کردن یکدیگر خودداری کنید. اگر هنگامی که در رابطه هستید، یکی از شما به زگیل تناسلی مبتلا شوید، این لزوماً به معنای خیانت طرف مقابل نیست، یا اینکه شما از شریک خود گرفته‌اید.

پس از ابتلا به ویروس، ممکن است هفته ها، ماه ها و حتی بیشتر طول بکشد تا زگیل‌ها ظاهر شوند. بنابراین تشخیص اینکه کجا و چه زمانی فرد متبلا شده است دشوار است.مهم‌ترین نکته این است که هردو طرف آزمایش بدهند. اگر مشخص شد که تنها یکی از شما مبتلا شده است، در مورد شیوه پیشگیری از انتقال آن به طرف دیگر صحبت کنید. به شرکای جنسی قبلی خود هم اطلاع دهید تا آنها هم آزمایش دهند.

دکتر حسین کرمی متخصص زگیل تناسلی و بیماری های مقاربتی

هر مردای را به همت میتوان تسخیر کرد.
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران