تعداد بازدید : 677
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۶/۸
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۳/۹
کاربران آنلاین : 0
sepidnaz1
۱۴۰۰/۶/۸ ۱۱:۱۲:۲۵
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۴/۱۳ ۲۱:۱۶:۲۷

درمان عفونت ادراری و سوزش ادرار با قرص

(ویرایش)

عفونت ادراری یک بیماری شایع بوده که به علت پاسخ التهابی مخاط سیستم ادراری به تهاجم باکتری رخ می‌دهد. این بیماری غالبا با مصرف قرص عفونت ادراری درمان میشود و در موارد نادر و طبق شرایط خاصی که در ادامه به آن می پردازیم نیاز به بستری شدن دارد.

علت عفونت ادراری در مردان و زنان

میزان بروز عفونت ادراری در خانم‌ها بسیار بیشتر از آقایان است (به علت آناتومی خاص خانم‌ها و نزدیکی مجاری ادراری-تناسلی-مدفوعی به یکدیگر) بطوریکه حدود ۵۰٪ خانم‌ها حداقل یک نوبت عفونت ادراری را در طول زندگی خود تجربه میکنند. از طرفی از هر ۴ خانم جوانی که دچار عفونت می‌شود یک نفر در عرض ۶ ماه آینده مجددا دچار عفونت میشود. از جمله عوامل ایجاد عفونت ادراری در بانوان می‌توان به روابط زناشویی، یائسگی، استفاده از استخر و یا توالت فرنگی های عمومی اشاره کرد.

این بیماری هر دو جنس را درگیر میکند هر چند میزان این درگیری در سنین مختلف متفاوت است. بطوریکه قبل از یک سالگی میزان این عفونت در پسر بچه ها بالاتر است (میزان بروز عفونت ادراری در پسر بچه ها پس از انجام ختنه به میزان واضحی کاهش می یابد).

در سنین بالای ۶۰ سال مجددا این آقایان هستند که میزان بیشتری از عفونت ادراری را تجربه میکنند دلیل این امر وجود مساله بزرگی پروستات در آقایان و تخلیه ناکافی ادرار در آنها میباشد.

علت عفونت ادرار

علائم عفونت ادراری

از علائم شایع در عفونت ادراری می‌توان به سوزش ادرار (Dysuria)، تکرر ادرار (Frequency) و ادرار خونی (Hematuria) اشاره کرد. در صورتیکه عفونت ادراری شدت پیدا کند و یا به داخل خون نیز گسترش یابد بیمار از تب و لرز و درد پهلو ها نیز گلایه دارد.

درمان عفونت ادراری

حسن کشت ادرار در این است که نوع باکتری موجود در نمونه و انتی بیوتیکهای موثر در درمان آن را مشخص میکند نکته حائز اهمیت این است که به علت میزان خوب پاسخگویی عفونت ادراری به درمان‌های موجود غالبا” نیازی به بستری این بیماران و استفاده از انتی بیوتیکهای تزریقی نمیباشد. ادامه مطلب در سایت دکتر شهریار ناطق جراح کلیه 

۱۴۰۰/۹/۱۴ ۱۷:۲۹:۵۰
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۹/۱۴ ۱۷:۳۵:۴۰
(ویرایش)

این چجورشه خیلی بده در حق خانم ها خیلی اذیت شدم تو دوره ی درمان ولی برای درمان همیشگی سه نوع قرص وجود داره که برای همیشه بدن راحت میشه  دیگه هم مبتلا نمیشی . به شرط اینکه رعایت کنی 

https://loolebazkoni.com/punak-opening-tube/

غصه نخور خدا بزرگه 😉
۱۴۰۱/۳/۹ ۱۲:۴۷:۴۶
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۳/۹ ۱۳:۰۱:۱۱
(ویرایش)

البته به این نکته هم دقت داشته باشید که ممکنه عفونت به دلیل عدم رعایت بهداشت در توالت فرنگی باشد. از آنجاییکه در توالت فرنگی پوست به صورت مستقیم با سنگ توالت تماس پیدا می کند پس این نکته رو هم در نظر داشته باشید که بهتر است در توالت های عمومی از توالت فرنگی استفاده نشود. ما  در لوله بازکنی مشهد به طور کامل در خصوص انواع سنگ توالت و مزایا و معایب آنها صحبت کرده ایم. 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران