تعداد بازدید : 366
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۶/۱۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۶/۱۰
کاربران آنلاین : 0
banofereshteh
۱۴۰۰/۶/۱۰ ۰۴:۲۰:۱۱
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۶/۲۹ ۰۰:۴۶:۲۶

آیا فشار خون در شب افزایش می یابد؟

(ویرایش)

یک مطالعه جدید انجام گرفته، گزارش داده است که اگر فشار خون، در شب تغییر زیادی کند (در حال افزایش یا کاهش باشد)، ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته برای فرد وجود داشته باشد. هنگامی که فشار خون سیستولیک (عدد بالاتر) در طول شب بیش از ۲۰ میلی متر جیوه، افزایش یابد، خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی ۱۸ درصد، و خطر ابتلا به نارسایی قلبی ۲۵ درصد، افزایش می یابد.

خطر ابتلا به نارسایی قلبی در افرادی که به طور مداوم در هنگام شب، فشار خون بالاتر، اما در طول روز فشار خون طبیعی داشته باشند، بیش از دو برابر می شود. محققان، این اتفاق را “الگوی برخاست” نامیده اند. از طرف دیگر، برای افراد مبتلا به افت فشار خون ِبیش از ۲۰٪، تیم تحقیق، بیش از دو برابر خطر سکته مغزی را تشخیص دادند.

فشار خون شبانه، به طور فزاینده ای به عنوان یک عامل پیش بینی کننده خطرات قلبی عروقی، شناخته می شود. فشار خون به طور معمول در صبح بیشتر و در بعد از ظهر و عصر کمتر است.

در مقایسه با الگوی فشار خون در طول روز، فشار خون به طور کلی حدود ۱۰٪ تا ۲۰٪ در طول خواب کاهش می یابد. در هنگام خواب می توان فشار خون نسبتا خالصی را مشاهده کرد. زیرا بیشتر عوامل تأثیر گذار بر فشار خون، در هنگام خواب به حداقل می رسند. اما متخصصان، معمولاً برای اندازه گیری فشار خون و تشخیص اینکه آیا داروی تجویز شده برای فشار خون موثر است یا خیر، به اندازه گیری فشار خون در مطب، که در طول روز انجام می شود، اعتماد می کنند.

این اندازه گیری های روزانه ممکن است فشار خون بالایی را که در شب اتفاق می افتد، نادیده بگیرد. با این روش همچنین ممکن است افت شدید فشار خون نیز در نظر گرفته نشود. با اندازه گیری فشار خون در مطب، عمدتا فشار خون روزانه را بدست می آوریم. اما مشاهده آنچه در شب اتفاق می افتد، می تواند بینش عمیق تری به پزشک بدهد.

اگر روند تغییرات فشار خون در شب ادامه داشته باشد، متخصص قلب برای شما هولتر ۲۴ ساعته فشار خون را تجویز می کند تا بتواند تغییرات فشار خون را به صورت دقیق تری ارزیابی کند.

استفاده از دستگاه سیار برای بررسی فشار خون، به پزشكان این اجازه را می دهد كه طی مدت ۲۴ ساعت، سطح فشار خون را ببینند.

بیماران از یک کاف فشار خون پوشیدنی و یک مانیتور قابل حمل، استفاده می کنند که به طور خودکار و در فواصل منظم، فشار خون را ردیابی می کند.

ادامه مطلب...

هر مردای را به همت میتوان تسخیر کرد.
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران