تعداد بازدید : 615
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۶/۱۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۲/۱۲
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۶/۱۱ ۱۰:۰۷:۰۲
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

نکات لازم برای قبل از خرید میکروفون شات گان

(ویرایش)

اگر تولید کننده محتوا ویدئویی هستید، نیاز به میکروفون دارید و در دنیای تولید محتوا میکروفون شات گان به طور گسترده استفاده می شود و مسلما نام این مدل میکروفون ها به گوش شما رسیده است. همه تولید کنندگان محتوا ویدئویی به این نتیجه رسیده اند که عدم کیفیت صدا ضبط شده می تواند منجر به از دست دادن مخاطب هایشان خواهد شد. به همین دلیل انتخاب یک میکروفون مناسب بسیار ضروری است. در این مقاله قصد داریم تا میکروفون شات گان را مورد بررسی قرار دهیم و این محصول کاربردی را به شما معرفی کنیم. در ادامه مقاله همراه ما باشید.

تعریف میکروفون شات گان

برای آشنایی با این محصول در ابتدا بهتر است که به این سوال پاسخ دهیم که میکروفون شات گان چیست؟ این مدل میکروفون ها دارای لوله های باریک و بلندی هستند که شکاف های مساوی در طول هر طرف دارند و یک کپسول در انتهای عقب آن وجود دارد. طراحی این مدل میکروفون ها به گونه ای است که می توانند از طریق لوله به کپسول منتقل شوند و در عین حال اصوات از کناره ها باید از شکاف ها وارد شوند.

این مدل میکروفون ها صدا را تنها از رو به رو دریافت می کنند و به صدا های جانبی و اطراف بی اعتنا هستند. بیشترین کاربرد آن ها برای ضبط صحبت، مکالمه و دیالوگ، سخنرانی و ضبط صدای حیوانات و پرندگان می باشد. این میکروفون ها در فرکانس های بالا در مقایسه با فرکانس های پایین و متوسط عملکرد بهتری دارند و هر چه طول آن ها بلند تر باشد، جهت دار بودن آن ها بیشتر خواهد بود.

تعریف میکروفون شات گان

دلیل استفاده از میکروفون شات گان

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا از میکروفون شات گان استفاده می کنیم؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم که، در هنگام ضبط صدا، کیفیت صدا از اهمیت بالایی برخودار است. در واقع فرد صدابردار همیشه در تلاش است که صدا با کیفیتی را ضبط کند و به گونه ای باشد که تنها صدای سوژه شنیده شود و صدا های جانبی تا حد امکان حذف گردد. برای انجام این کار روش های گوناگونی وجود دارد که از ساده ترین روش ها، استفاده از میکروفون شات گان می باشد و به صورت خودکار این کار را برای شما انجام می دهد.

اجزای میکروفون شات گان

این مدل میکروفون دارای شکل ظاهری استوانه ای فلزی به قطر دو سانتی متر است و دارای طول 20 سانتی متر می باشد اما چون دارای متعلقات جانبی است بزرگتر دیده می شود. جالب است که بدانید معمولا بر روی این میکروفون در فضاهای بسته از پوشش ابری استفاده می کنند و در فضاهای باز از محفظه پشمی که برای جلوگیری از باد ساخته شده است استفاده می شود.

اجزای میکروفون شات گان

مزیت خرید میکروفون شات گان

به این دلیل که این مدل میکروفون صدا را تنها از یک سمت می گیرد، باید در مکان های که کیفیت صدا اهمیت زیادی دارد استفاده شود. این مدل میکروفون را به طور معمول در فیلمبرداری حرفه ای فیلم ها استفاده می شود. به این طریق صدابردار می تواند صدا شفاف و واضح را ضبط کند و صدا های اطراف را حذف کند. ممکن است که با خرید میکرفون یقه ای هم این کار تا حدودی انجام شود اما، با خرید میکرون شات گان دیگر نیازی به تنطیمات زیادی نیست و خودش این کار را به صورت ‏خودکار انجام می‌دهد. ‏

طریقه کار میکروفون شات گان

شاید این تصور برایتان به وجود آید که حذف صدا های اطراف و جانبی نیاز به یک ابزار پیچیده است اما باید این نکته را به شما بگوییم که میکروفون های شات گان هیچ گونه تجهیزات خاص و پیچیده ای ندارند و تنها به دلیل طراحی خاص و ساختار بدنه این میکروفون به هدف خود خواهید رسید. لوله ای تو خالی با شیارهایی بر روی آن که کپسول میکروفون در انتهای آن قرار دارد. و معجزه این مدل میکروفون ها تنها خاصیت این لوله تو خالی است.

طریقه کار میکروفون شات گان

انواع میکروفون شات گان

این مدل میکروفون ها از نظر ساختاری به دو دسته بلند و کوتاه تقسیم بندی می شود. میکروفن های شات گان بلند بیشتر در ساخت فیلم های سینمایی و مستند های حیات وحش استفاده می شود و جدا از دوربین است. در حالی که میکروفون شات گان کوتاه بر روی دوربین نصب می گردد و در هنگام خرید این مدل از میکروفون شات گان باید به نوع دوربین هم توجه داشته باشید. شات‌گان‌های کوتاه معمولی طولی حدود 20 سانتیمتر دارند و شاید هنگام نصب بر روی کفشک دوربین‌های کوچک با مشکل تعادل روبرو شوید.

این نکته را هم لازم است که بدانید اکثر شات گان های کوتاه از اتری دوربین تغذیه می کنند. بنابراین اگر می‌خواهید در مصرف باتری صرفه‌جویی کنید یا از مدل‌های باتری دار استفاده کنید یا هنگام عدم نیاز حتماً میکروفون را خاموش کنید.

طریقه استفاده از میکروفون شات گان

برای استفاده از این مدل میکروفون، باید از دستگاهی استفاده کنید که قابلیت اتصال سوکت بنون (XLR) را داشته باشند. این مدل سوکت ها دارای سه خار هستند و به طور معمول دوربین های حرفه ای و نیمه حرفه ای و دستگاه های ضبط صدا این نوع سوکت را دارند.

طریقه استفاده از میکروفون شات گان

نکات لازم برای قبل از خرید میکروفون شات گان

برای خرید این مدل میکروفون ها باید بدانید که از کدام مدل آن می خواهید استفاده کنید و نیاز شما به کدام مورد است. در واقع درک میکروفون به شما کمک می کند تا استفاده بهتری از آن داشته باشید. همچنین بای بدانید که می خواهید صدا را از کدام جهات بشنوید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم تا به طور کامل میکروفون شات گان را به شما معرفی کنیم با آشنایی با این مدل میکروفون و درک کامل آن در هنگام خرید می توانید انتخاب مناسب تری داشته باشید و متناسب با نیاز خود و کاری که قصد انجام آن را دارید، میکروفون تهییه کنید و همچنین می توانید استفاده موثرتری هم از آن داشته باشید. شاپ هشت و چار یکی از فروشگاه های آنلاین در زمینه تجهیزات دوربین عکاسی و فیلمبرداری است و با مراجعه به این سایت هم می توانید خرید مفیدی داشته باشید و هم می توانید از مطالب آموزشی این وبسایت استفاده کنید.

ارام با پشتکار زود رنج
۱۴۰۱/۲/۱۲ ۲۰:۴۹:۰۳
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۳/۹ ۱۳:۰۱:۱۱
(ویرایش)

سلام دوست عزیز.

اتفاقا چند روز پیش از سایت گلدتک یک پک کامل میکروفون خریدم تا برای سایت لوله بازکنی ارزان و تخلیه چاه پادکست های با کیفیت بسازم. از مطلب مفید شما استفاده کردم.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران