تعداد بازدید : 464
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۶/۱۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۶/۲۲
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۶/۱۶ ۰۹:۴۰:۳۳
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

راهکارهای افزایش طول عمر کولر گازی

(ویرایش)

فصل تابستان و روزهای گرم و طاقت فرسای آن وقتی از راه می رسد، همه مردم به دنبال راه اندازی و یا خرید کولر گازی یا تجهیزات گرمایشی می افتند. با وجود کولر گازی می توانید دمای اطراف خود را در کسری از ثانیه خنک و دل چسب کنید. آیا تاکنون به این سوال فکر کرده اید که عمر مفید کولر گازی چند سال است؟ به راستی که کولر گازی ها تا چه حد کارایی مناسبی را از خود نشان می دهند؟ اگر به دنبال پاسخ این گونه سوالات هستید به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم خود را از خواندن این مقاله محروم نکنید چرا که در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی مفید در زمینه کولر گازی به همراه عمر مفید کولر گازی به شما همراهان همیشگی ارائه دهیم. پس همانند همیشه همراه ما باشید.

انتخاب بهترین کولر گازی

کولر گازی در واقع نوعی دستگاه به جهت تهویه مطبوع هوا است که به کمک سیکل تبرید تراکمی، گرما را از اتاق گرفته و آن را در خارج از آن اتاق دفع می‌کند.

به طور کلی می توان گفت که کولر گازی وظایفی را بر عهده دارد که عبارتند از:

  1. جذب هوای گرم داخل اتاق ها
  2. تهویه و خنک کردن دمای محیط اطراف و دمای اتاق
  3. تولید هوای خنک از طریق فرایند تبخیر مایع مبرد به گاز در اواپراتور کولر

کولر گازی متشکل از یک بخارکننده جهت جذب گرمای هوا (اواپراتور)، کمپرسور جهت متراکم کردن گاز مبرد، کندانسور بیرونی جهت خنک کردن مبرد و شیر انبساط می باشد.

یکی از معتبرترین و قدیمی ترین شرکت های سازنده کولر گازی در ایران، ایران رادیاتور می باشد شما با مطالعه این مقاله و راهنمایی های متخصصین شرکت بزرگ ایران رادیاتور می توانید بهترین کولر گازی را داشته باشید.

مزیت استفاده از کولر گازی

  1. داشتن ایمنی مناسب
  2. کم صدا بودن آن در حین کار
  3. مطابق با تکنولوژی های روز دنیا
  4. باعث کاهش رطوبت محیط می شود.
  5. صرفه جویی چشم گیر در مصرف انرژی
  6. نصب و راه اندازی آن راحت و آسان است
  7. تمامی بخش های کولر گازی در دسترس است
  8. تعمیر، نگهداری و تمیز کردن کولر گازی آسان است.
  9. کولرهای گازی با هر گونه شرایط آب و هوایی سازگار هستند.
  10. در کوتاه ترین زمان ممکن می توان هوای محیط را مطبوع و تازه کرد

چرا عمر کولر گازی نسبت به دیگر تجهیزات بیشتر است؟

کولر گازی ها نسبت به دیگر تجهیزات مانند کولرهای آبی، زمان زیادی را برای تهویه و خنک کردن محیط نمی گذارند به عبارت دیگر کولر گازی ها تنها زمانی شروع به کار می کنند که دمای محیط گرم شود اما در مقابل کولرهای آبی برای آن که دمای منزل و ساختمان را خنک کند می بایست چند ساعت یا نزدیک به چند ساعت کار کند تا بتواند دمای محیط را تغییر دهد.

یکی دیگر از دلایلی که کولر گازی عمر مفیدتر و بیشتری دارد این است که به صورت خودکار و اتومات می تواند روشن شده و شروع به کار کند و با دریافت دمای خنک و مناسب به صورت خودکار خاموش شود. به همین دلیل می توان گفت که عمر کولر گازی نسبت به دیگر سیستم های سرمایشی و گرمایشی بیشتر می باشد.

عمر مفید کولر گازی چند سال است؟

همانطور که گفته شد کولر گازی نسبت به کولر آبی از عمر مفیدتری برخوردار است. در واقع یکی از مواردی که در میزان عمر کولر گازی تاثیر دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. میزان فضای اطراف کولر گازی
  2. میزان سطح گرما و دمای اطراف کولر گازی

بهتر است بدانید که کولر گازی گزینه ای مناسب به جهت صرفه جویی در میزان مصرف انرژی و پرداخت هزینه کم تر است چرا کولر گازی ها در حین تولید در کارخانه های سازنده به نحوی تولید و طراحی می شوند که دما و گرمای اطراف را تشخیص دهند در صورتی که دمای محیط گرم بود به صورت اتوماتیک روشن شود و در مواقعی که دمای محیط خنک و سرد شد نیز کولر گازی به صورت اتوماتیک و خودکار خاموش شود.

همه ما می خواهیم دستگاهی که انتخاب و خریدری می کنیم از کیفیت و عمر مفیدی برخوردار باشد اما هر یک از کولر گازی ها از طول عمر مفید مشابهی برخوردار هستند، اما مدت طول عمر مفید این تجهیزات به استفاده، نگهداری و مراقب درست و صحیح از آن ها بستگی دارد.

میزان طول عمر مفید کولر گازی حدودا ۱۰ سال است، اما این میزان مدت طول عمر کولر گازی می‌تواند به این که چقدر مورد استفاده قرار می‌گیرد و آیا به درستی نگهداری می‌شود؟ نیز متفاوت می باشد.

راهکارهای افزایش طول عمر کولر گازی

کولر گازی یکی از محبوب ترین سیستم های سرمایشی است که به راحتی و در سریع ترین حالت ممکن می توانید دمای منزل و محل کار خود را خنک و دل چسب کنید. اما به طبع هر کسی که خواهان کولر گازی باشد و در مقابل نیازهایش از یک کولر گازی بر طرف گردد، می خواهد عمر مفیدی داشته و در دراز مدت همانند روز اول کار کند. به همین سبب در این بخش قصد داریم چند راهکار به جهت افزایش طول عمر کولر گازی به شما عزیزان ارائه دهیم. پس خود را از خواندن این قسمت از مقاله محروم نکنید.

به صورت کلی می توان گفت که یکی از مهم ترین دغدغه های عموم مردم افزایش طول عمر کولر گازی می باشد، در جامعه امروز بسیاری از مردم که از این دستگاه استفاده می کنند در تلاش هستند تا با به کار بستن راهکار و روش هایی بتوانند طول عمر دستگاهشان را افزایش دهند.

لازم به ذکر است که کولر گازی طول عمر مفید و خوبی داشته باشد به نکات زیادی بستگی دارد، شما می توانید با رعایت چند راهکار ساده به آسانی و خیلی راحت عمر کولر گازی خود را افزایش دهید و در دراز مدت از دستگاه خود استفاده نمایید.

با رعایت نکات زیر می توانید عمر کولر گازی خود را حفظ کرده و حتی طول عمر آن را افزایش دهید :

  1. به نظافت و تمیز بودن کویل های کولر گازی خود اهمیت دهید.
  2. کولر گازی را به کمک یک متخصص به صورت صحیح نصب و راه اندازی کنید.
  3. به صورت مرتب و هر 6 ماه یک بار کولر گازی را به کمک یک متخصص سرویس کنید.
  4. در حین خرید کولر گازی حتما میزان متراژ محیط مد نظرتان را بدانید چرا که محیط یکی از گزینه های مهم و موثر به جهت تعیین کولر گازی است.

کلام آخر

در این مقاله سعی شد مطالبی در زمینه طول عمر مفید کولر گازی به همراه برخی از مزیت های استفاده از کولر گازی را به شما ارائه دهیم. اگر می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید ما به شما توصیه می کنیم این مقاله را مطالعه نمایید.

ارام با پشتکار زود رنج
۱۴۰۰/۶/۲۲ ۱۵:۲۴:۴۰
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۷/۴ ۱۳:۱۷:۵۰
(ویرایش)

با سلام و تشکر از اطلاعات مفیدتون 

من هم در زمینه تعمیرات تلویزیون فعالیت دارم سوالی باشه در خدمتم

استاد تی وی : متخصص تعمیر تلویزیون
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران