تعداد بازدید : 2295
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۶/۲۰
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۶/۲۰
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۶/۲۰ ۱۱:۵۹:۲۹
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

ویژگی های روسری ژاکارد

(ویرایش)
رهنمای خرید روسری ژاکارد

روسری ژاکارد یکی از مدل های روسری است که در میان خانم ها بسیار محبوب است. جنس این روسری از نخ ژاکارد بسیار نرم و لطیف می باشد. این مدل روسری دارای طرح و تنوع زیادی است . در این مقاله قصد داریم نکات خرید روسری ژاکارد را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

معرفی پارچه ژاکارد

برای خرید روسری ژاکارد لازم است که پارچه آن و جنسش آشنا شوید. خیلی ها تصور می کنند که ژاکارد پارچه ای است که در این نوع روسری ها به کار رفته است اما این تصورکاملا اشتباه است. تفاوت روسری ژاکارد با دیگر شال و روسری ها در نوع بافت آن ها می باشد. در واقع ژاکارد نوعی پارچه است که توسط دستگاه مخصوص بافندگی، بافته می شود. این نوع پارچه برخلاف دیگر پارچه های بافت که طرحشان بر روی آن چاپ می شود، در مدل ژاکارد طرح ها در هنگام بافت پارچه ایجاد می شود. این پارچه می تواند از طیف گسترده ای از الیاف تشکیل شده باشد.

 

معرفی پارچه ژاکارد

معرفی الیاف های ژاکارد

برای خرید روسری ژاکارد شما می توانید مدل های مختلفی را انتخاب کنید و جالب است که بدانید این نوع پارچه از الیاف های گوناگونی تولید می شود که در ادامه هر کدام از این الیاف ها را معرفی و بررسی می کنیم.

پنبه

هرگاه پارچه ژاکارد از الیاف پنبه تولید شود دارای ویژگی هایی همچون قابلیت تنفس، نرم بودن و همچنین مات بودن است.

پشم

الیاف پشم ویژگی هایی همچون نرمی، مات بودن و همچنین گرم بودن را به پارچه ژاکارد می بخشند.

 ابریشم

در صورتیکه از الیاف ابریشم برای تولید پارچه ژاکارد استفاده شود، پارچه دارای ویژگی هایی همچون نازکی، صافی و همچنین براقی و یا ماتی خواهد بود.

 کتان

کتان یکی دیگر از الیافی است که از آن برای تولید پارچه ژاکارد استفاده می شود و ویژگی هایی که در پارچه ایجاد می کنند مشابه همان ویژگی هایی است که الیاف پنبه در پارچه ایجاد می کنند.

ترکیبی

در نهایت این که اگر از ترکیبی از الیاف استفاده شود پارچه، نرم تا کمی زبر خواهد بود و همچنین داری درجات مختلفی از شفافیت خواهد بود.
اگر چه ویژگی‌های این پارچه به مواد ترکیبی آن بستگی دارد. اما برخی از ویژگی‌های آن، در همه آنها مشترک است. ازجمله، پارچه های ژاکارد با دوام، با ثبات، محکم، دارای خاصیت کشسانی و در برابر سایش و چروک مقاوم هستند.

ویژگی های روسری ژاکارد

 

ویژگی های روسری ژاکارد

برای خرید روسری ژاکارد لازم است تا با ویژگی های این مدل روسری آشنا شوید. بافتی که در این پارچه استفاده شده است برجسته و قابل لمس است و طرح پارچه بر روی آن چاپ نمی شود بلکه بافته می شود. این مدل پارچه در مقایسه با پارچه های دیگر از مقاومت بالایی برخوردار است و هیچ طرحی رو این پارچه ها حک نمی شود و شامل گلدوزی و تزئینات نیستند و به این صورت است که در هنگام بافت پارچه، طرح ایجاد می شود. این مدل روسری ها دور دست دوز هستند و برای آشنایی با روسری های دوردست دوز به این مطلب مراجعه کنید. یکی از ویژگی های روسری ژاکارد این است که از روی سر لیز نمی خورد و یکی از مدل های مجلسی محبوب است. همچنین لازم است که بدانید ژاکارد ابریشمی پارچه‌ای بسیار سبک و راحت است که برای تابستان بسیار خنک و عالی است.

 

ویژگی های کلی روسری ژاکارد

  • بادوام و باثبات است
  • محکم است و خاصیت ارتجاعی یا کشسانی دارد
  • در برابر سایش و چروک مقاوم است.

نکات مهم در خرید روسری ژاکارد

برای خرید روسری ژاکارد و هر مدل روسری باید به رنگ پوست خود توجه کنید زیرا روسری و شال نزدیک ترین بخش لباس به صورت شما هستند و اگر رنگ مناسب انتخاب کنید باعث می شود تا بازتاب رنگش به زیباتر شدن پوست شما کمک کند. توجه داشته باشید که در هنگام خرید، شال و روسری مناسب با هر فصل را انتخاب کنید و در انتخاب خود به راحتی هم توجه داشته باشید. در واقع راحتی به این معنی است که پارچه آن سبک باشد و لیز نخورد و بهتر است که جنسی را انتخاب کنید که هر لحظه نیاز به اتو نداشته باشد. خرید روسری ژاکارد یکی از گزینه های مناسب می باشد که علاوه بر سبک بودن به ندت هم چروک می شود و ایستایی بالایی دارد.

 

نکات مهم در خرید روسری ژاکارد

طریقه شستشو روسری ژاکارد

برای شستشو روسری و شال خود باید با پارچه و جنس آن آشنایی داشته باشید و نکات لازم را رعایت کنید تا روسری و شال شما آسیب نبیند اگر قصد دارید با نحوه شستشو شال و روسری آشنا شوید به این مطلب مراجعه کنید. در ادامه نکاتی که در هنگام شستشو روسری ژاکارد باید رعایت کنید را بررسی می کنیم:

هرگز از مواد سفیدکننده برای شستشو و ازبین‌بردن لکه‌های پارچه ژاکارد استفاده نکنید. درواقع می‌توانیذ با یک‌پارچه مرطوب، لکه‌های روی روسری را پاک کنید.

پارچه‌های ژاکارد را هم می‌توان به روش دستی و هم با ماشین بشویید. هنگام استفاده از ماشین نباید دمای آب بیش از ۳۰ درجه سانتی گراد باشد.

پس از شستشو، پارچه را نباید در معرض نور خورشید قرار دهید زیرا موجب کم‌رنگ شدن رنگ‌های به‌کاررفته در پارچه می‌شود.

از مواد شستشوی قوی برای شستن روسری استفاده نکنید چراکه موجب کاهش رنگ و عمر پارچه روسری می‌شوند.

روسری نخی ژاکارد را پس از شستشو برای خشک‌کردن از جایی آویزان کنید یا روی‌بند با استفاده از گیره قرار دهید تا در دمای معمولی و به‌دوراز آفتاب خشک شود.

پارچه‌های ژاکارد اغلب دو طرف هستند، برای اتو کردن حتماً از پشت پارچه و دمای کم استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله روسری ژاکارد را به طور کامل معرفی کردیم و نکاتی که در هنگام خرید روسری ژاکارد را باید رعایت کنید، عنوان کردیم. با توجه به موارد بالا می توانید یک انتخاب مناسب داشته باشید و استایل شیک و زیبایی را برای خود بسازید. برای خرید انواع روسری ژاکار و دیگر روسری ها می توانید به سایت مروا مزون مراجعه کنید.

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران