تعداد بازدید : 844
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۶/۲۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۱۱/۹
کاربران آنلاین : 0
banofereshteh
۱۴۰۰/۶/۲۴ ۱۲:۱۶:۴۴
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۶/۲۹ ۰۰:۴۶:۲۶

برای درمان ریزش مو چه باید کرد؟

(ویرایش)

علت یابی کنید

ریزش مو، سریع اتفاق نمی افتد. تارهای مو به صورت چرخه ای رشد می کنند، این به این معنی است که بعد از یک تریگر، ۳ ماه طول می کشد تا شما ریزش مو را تجربه کنید. اگر شما به مدت بیشتر از ۳ ماه، ریزش موی غیر معمول مشاهده کردید، به یک متخصص پوست و مو یا پزشک عمومی خود مراجعه کنید. ممکن است یک عامل اساسی وجود داشته باشد. از همه مهمتر، نترسید! افلوویوم تلوژن (ریزش مو شدید)، تقریباً در همه موارد از بین رفته، و موها به رشد عادی خود برمی گردند. هر گونه عدم تعادل در بدن شما هم درمان می شود.

رژیم غذایی خود را تغییر دهید

◀️  پروتئین بیشتری مصرف کنید

مو از پروتئین ساخته می شود. بنابراین مصرف روزانه ی غذاهای غنی از پروتئین، برای سلامت مو ضروری است. حداقل صبحانه و ناهار، به اندازه یک کف دست (وزن تقریبی ۱۲۰ گرم) غذای حاوی پروتئین مصرف کنید.

◀️ کربوهیدرات های پیچیده مصرف کنید

کربوهیدرات های پیچیده، انرژی مورد نیاز مو برای رشد را تأمین می کنند. اگر بیش از ۴ ساعت بین وعده غذایی شما فاصله افتاد، میان وعده ی کربوهیدرات های سالم (مثل میوه های تازه، کراودیته یا کراکرهای گندم کامل) مصرف کنید. زیرا انرژی موجود در سلول های مو، بعد از این مدت زمان، کاهش می یابد.

همانطور که گفته شد، اگر علت ریزش موی شما، استرس یا بیماری باشد، تغییر رژیم غذایی، آن را برطرف نمی کند.

مکمل مصرف کنید

مو، به عنوان یک بافت جانبی در بدن، نیاز های اساسی بسیار دارد. مکمل های غذایی می توانند با افزایش سطح ویتامین ها و مواد معدنی، برای فولیکول مو بسیار مفید باشند. اما مکمل ها، باید در کنار یک رژیم غذایی سالم، کامل شوند.

مکمل های زیر را توصیه می کنند: آهن، ویتامین C، ویتامین B12، ویتامین D3، مس، روی (زینک)، سلنیوم، اسید های آمینه، L-Lysine و L-Methionine.

هوشمندانه موی خود را آرایش کنید

دم اسبی سفت شما، شاید زیبا باشد، ولی با وارد کردن تنش، باعث ریزش مو می شود. از مدل موهایی که به فولیکول موهایتان تنش اضافی وارد می کند، بپرهیزید. همچنین از کرم و سرم های سنگین که وزن موی شما را بالا می برند، استفاده نکنید.

تا زمان بهبود ریزش مو، از مواد شیمیایی مانند رنگ مو استفاده نکنید.

ادامه مطلب...

هر مردای را به همت میتوان تسخیر کرد.
۱۴۰۰/۱۰/۹ ۱۱:۵۰:۴۶
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۱۳ ۱۷:۴۰:۱۱
(ویرایش)

سلام عزیزم. ممنون بابت پست خوبت واقعا عالی بود . من خودم برای درمان ریزش مو به کلینیک گلدن رویا رفتم از مزوتراپی برام استفاده کردن الان 3 جلسه فعلا رفتم خیلی ریزش موهام بهتر شده

برو کار کن نگو چیست کار
۱۴۰۰/۱۱/۹ ۱۰:۰۹:۳۵
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۲/۵ ۱۳:۳۶:۰۱
(ویرایش)

خیلی مطلب خوبی بود من خودم قرص هیرویت رو از داروخانه اینترنتی داروبوم تهیه کردم واقعا راضیم

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران