تعداد بازدید : 3890
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۶/۲۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۶/۲۴
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۴۰۰/۶/۲۴ ۱۶:۳۱:۰۹
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

آموزش درست کردن طلق روسری

(ویرایش)

یکی از ترفند های مناسب برای این که روسری صاف و محکم بر روی سر شما بماند، استفاده از طلق روسری است. در این مقاله قصد داریم تا آموزش استفاده از طلق روسری یا فیکسر را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با این آموزش کاربردی آشنا شوید.

طلق روسری چیست؟

بهتر است در ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که طلق چیست؟ در واقع طلق روسری از جنس همان طلقی می باشد که برای فنر کردن جزوه خود استفاده می کنید. تنها این تفاوت را با هم دارند که طلق روسری ضخیم تر است. در واقع طلق های روسری به شکل ذوزنقه بریده شده است و لبه های تیز گرد شده است. این نوع طلق روسری ها با این که از استحکام بالایی برخوردار هستند، انعطاف پذیر هم هستند

 

طلق روسری چیست؟

استفاده از طلق روسری

برای استفاده از این مدل طلق ها در روسری لازم است که، یک لایه باریک طلق بین دو لایه روسری قرار بگیرد سپس هنگامی که روسری را زیر چانه محکم می کنید، قسمت بالای سر شما به شکل نیم دایره به صورت گرد و شکیل قرار دارد. در واقع با استفاده از طلق روسری دیگر نگران بهم خوردن روسری خود و مرتب کردن لبه روسریتان نباشید. اگر از روسری های با جنس نرم و لطیف استفاده می کنید به راحتی با کمک فیکسر می توانید روسری خود را مرتب کنید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر می خواهید طلق های شما صاف بماند و نشکند آن ها را در زیر کتاب ها قرار دهید و توجه داشته باشید که به آن ها فشار نیاید زیرا می شکند.

چطور طلق را در روسری و مقنعه استفاده کنیم؟

برای استفاده از فیکسر ها لازم است تا آن را بین دو لایه روسری قرار دهید و سپس روسری خود را سر کنید. یا این که می توانید در ابتدا روسری یا مقنعه خود را سر کنید و سپس طلق را بین دو لایه قرار دهید و سپس از نوک انگشتان خود کمک بگیرید و آن را به مکان خودش هدایت کنید. در طلق روسری باید به این نکته دقت کنید که، ضلع بزرگتر آن باید به سمت تا خورده لبه روسری باشد.

 

چطور طلق را در روسری و مقنعه استفاده کنیم؟

فیکسر های روسری به طور معمول دارای اندازه های استانداردی هستند اما اگر احساس کردید که طلق بیش از حد بلند است و مانع این است که گوشه های روسری خود را به داخل تا بزنید می‌توانید به موازات دو ضلع کوچک آن، یکی دو سانت کوتاه‌ترش کنید. برعکس این موضوع هم امکان دارد یعنی احساس می کنید که اندازه طلق برای صورت شما کوتاه است از یک فیکسر با طول بیشتر استفاده کنید.

 

آموزش درست کردن طلق روسری

 

آموزش درست کردن طلق روسری

شما می توانیدفیکسر روسری را از انواع فروشگاه ها و سایت های آنلاین تهیه کنید. اما جالب است که بدانید خودتان هم می توانید طلق روسری در خانه درست کنید. در ادامه همراه ما باشید تا با آموزش درست کردن طلق روسری آشنا شوید.

 

برای این کار از عکس های رادیولوژی استفاده کنید. به طور حتم چند عکس رادیولوژی در خانه همه ما پیدا می شود.

در واقع عکس های رادیولوژی ضخامت خوبی برای درست کردن طلق رویری دارند، اما یکی از معایب این ورق ها وجود مواد شیمیایی است که مسلما برای پوست و مو مفید نیست. البته که برای برطرف کردن این مشکل هم می توانیم از راه زیر استفاده کنیم.

کافی است یک ورقه از عکس های رادیولوژی را داخل تشتی از آب و محلول سفیدکننده بگذارید تا کم کم تبدیل به یک ورقه شفاف شود.

بعدا از این این مواد شیمیایی را از روی عکس های رادیولوژی از بین بردیم، یک ذوزنقه در ابعاد تقریبی ۳۲ سانتیمتر برمی داریدتوجه داشته باشید که ذوزنقه‌ای که ضلع بزرگتر آن ۳۲ سانتیمتر باشد استفاده کنید، ضلع کوچکتر آن حدود ۲۸ سانتیمتر و ضخامتش حدود ۶ و نیم سانتیمتراست. سعی کنید ضلع بزرگتر را روی لبه ی ورقه ی رادیولوژی قرار بدهید؛ چون این قسمت از طلق بیشترین تماس را با روسری یا مقنعه دارد و اگر خوب قیچی نخورد، هم ممکن است نتیجه ی دلخواه را به‌ شما ندهد هم احتمال اینکه صیقلی نبودن لبه ی فیکسر را نخ کش کند هست.

بعد از این که به صورت ذوزنقه بریدید، چهار گوشه ی آن را گرد کنید که تیزی آن به روسری گیر نکند. با انجام این مراحل شما به راحتی فیکسر خود را می توانید در خانه درست کنید.

جلوگیری از برق زدن طلق روسری جلوی نور

ممکن است که شما دوست نداشته باشید طلق روسریتان جلوی نور برق بزند به خصوص که اگ روسری شما نازک باشد. برای رفع این مشکل طلق های روسری در بازار موجود است که یک لایه پارچه بر روی آن ها کشیده شده است. این کار باعث می شود تا مانع انعکاس نور شود و از سرخوردن آن هم جلوگیری می کند. جالب است که شما می توانید این مدل طلق را در خانه خودتان درست کنید. تنها کافی است که مراحل زیر را طی کنید:

یک مقدار لایی‌چسب مشکی با طولی مساوی طول طلقی که برش زده‌اید و عرضی دو برابر آن، تهیه کنید. بعد طلق را طوری روی آن بگذارید که ضلع بزرگ‌ترش بیفتد درست وسط لایی‌چسب سپس بعد لبه دیگر لایی‌چسب را روی طلق برگردانید و  می توانید برای احتیاط یک تکه پارچه نازک روی آن بیندازید که اتو مستقیما با طلق و لایی‌چسب در تماس نباشد. در این مرحله اتوی داغ را روی آن بگذارید تا چسب ِ لایی‌چسب به طلق بچسبد. به این نکته توجه کنید که حرارت زیادی ندهید که باعث آب شدن طلق بشود. سپس وقتی مطمئن شدید لایی‌چسب به خوبی به طلق چسبیده است، با قیچی گوشه‌های اضافی آن را ببرید. حالا طلق آماده است. اکنون شما فیکسر دارید که نه انعکاس نور دارد نه دیگر لیز می خورد.

 

جلوگیری از برق زدن طلق روسری جلوی نور

کلام آخر

در این مقاله آموزش استفاده از طلق روسری و نحوه درست کردن آن در خانه را بررسی کردیم. اگر خراب شدن لبه روسریتان و سر خوردن روسری از سرتان جز دغدغه های شما شده است و این مشکل آزارتان می دهد. به راحتی می توانید از فیکسر استفاده کنید و دیگر هیچ دغدغه ای نداشته باشید. برای خرید انواع مدل روسری و شال می توانید به سایت مروا مزون مراجعه کنید.

 

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران