تعداد بازدید : 758
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۶/۳۱
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۲/۲۴
کاربران آنلاین : 0
استاد تی وی1
۱۴۰۰/۶/۳۱ ۱۱:۵۰:۱۴
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۷/۴ ۱۳:۱۷:۵۰

سبک زندگی فعال و پویا

(ویرایش)

زندگی پویا مستلزم داشتن پول زیاد نیست این باور غلط خیلی از آدم هایی که شاید برای خوشحال بودن خیلی به خودشون سخت می گیرند من در این مقاله می خوام به شما بگم که با کمترین امکانات می تونید یک زندگی فعال داشته باشید فقط کافی کمی از ایده آل گرایی خودتون کم کنید و بیشتر از این یک زندگی آروم از خودتون دور نبینید.

 
برای خودتان هدف تعیین کنید

بهترین راه برای رسیدن به هر هدفی،تعیین هدف است.برای خودتان هدف های کوچک تعیین کنید سنگ بزرگ نشانه ی نزدن است اهدافی را تعیین کنید که میدونید الان از پسش بر میاد این باعث ایجاد انگیزه برای ادامه دادن شما می شود

برای داشتن زندگی فعال عجله نکنید

اگر برای چندین سال است که فعال نبوده اید، آهسته شروع کنید. قبل از شروع یک برنامه ورزشی با پزشک خود صحبت کنید زیرا ممکن است لازم باشد که در برخی موارد با احتیاط عمل کنید. بهتر است که با جلسات 5 یا 10 دقیقه‌ای شروع کنید. در طی زمان می‌توانید طول جلسات خود را به تدریج افزایش دهید.

پیاده روی سبک

پیاده روی را شروع کنید و اگر می توانید برای خودتون یک همراه با انگیزه پیدا کنید. فعال تر شدن در زندگی به معنای این نیست که شما باید به دوی ماراتن بپردازید،تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که با سرعت مناسب خود حرکت کنید و یاد بگیرید که از تحرک لذت ببرید. روزانه 15 یا 20 دقیقه پیاده روی را شروع کنید،در اطراف محله خود، با سرعتی که تا زمان بازگشت به خانه، عرق سبکی کرده باشید.

پیاده روی منظم ، شما را برای انجام ورزش‌های سخت تر آماده می‌کند. می‌توانید به جای اینکه با ماشین تا محل کار یا تحصیل خود بروید، قسمتی از آن را پیاده روی کنید. برای تنوع گاهی مسیرخود را تغییر دهید. اگر از پیاده روی خود احساس خستگی می‌کنید ، حین پیاده روی به موسیقی یا کتاب های صوتی گوش دهید یا با تلفن صحبت کنید.

 
ایستادن بیشتر

سر کار بایستید. نشستن طولانی مدت تأثیر منفی بر سلامت کلی و طول عمر داشته دارد. اگر در جایی کار می کنید که معمولاً ساعتها در روز می نشینید ، گاهی پشت میز ایستاده کار کنید. اگر نیازی به نشستن نیست ، بایستید و از پاها استفاده کنید. در این حالت احتمالاً متوجه تفاوت سطح انرژی خود خواهید شد و در آخر روز به جای احساس خستگی احساس راحتی می کنید.

 

زمان مناسب خود را برای فعالیت روزانه پیدا کنید.

اگر صبح وقت آزاد دارید، آن زمان را به ورزش و فعالیت بپردازید. برای این کار زودتر بیدار شوید و حرکت کنید. اگر بعد از ظهر اوقات فراغت زیادی دارید، پس فعال شوید. با برنامه فعالیت ۲۰ دقیقه‌ای خود شروع کنید و اگر احساس آمادگی کردید زمان آن را گسترش دهید.

 

به اندازه کافی بخوابید

مهم است که شب‌ها به اندازه کافی بخوابید. کار‌هایی هستن که با رعایت آن‌ها می‌توانید شب‌ها بهتر بخوابید. می‌توانید از مصرف کافئین و قهوه در زمان‌های نزدیک به خواب اجتناب کنید.

همچنین در حالی‌که الکل به عنوان خواب آور شناخته می‌شود، مصرف آن در نیمه دوم شب باعث اختلال در خواب می‌شود.یک پیاده روی سبک یا ورزش های هوازی،قبل از خواب می تواند به داشتن یک خواب راحت کمک زیادی کند.

 
هنگام تماشای تلویزیون ورزش کنید.

بسیاری از ما زمان طولانی را جلوی تلویزیون سپری می کنیم با چندین تغییر ساده می توانید در حین ورزش کمی فعالیت هم داشته باشید مثلا می توانید گاهی به بهانه های متفاوت بلند بشید و یک لیوان آب بخورید یا برای خودتان یک سیب بیاورید،گاهی حرکات کششی انجام دهید و ایستادن و نشستن پشت سر هم هنگام تماشای تلویزیون نوعی فعالیت است

استاد تی وی : متخصص تعمیر تلویزیون
۱۴۰۱/۲/۲۴ ۲۱:۵۰:۴۳
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۲/۲۴ ۲۳:۰۹:۳۸
(ویرایش)

فال آرزو پیشگویی آینده وپاسخ به سوالات شما در واتساپ۰۹۳۸۹۷۵۰۱۵۳ 

امیدواری
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران