تعداد بازدید : 359
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۷/۶
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۷/۶
کاربران آنلاین : 0
mitra_kh
۱۴۰۰/۷/۶ ۲۲:۰۵:۲۸
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۷/۶ ۲۳:۱۷:۳۵

آیا رفتن به دندانپزشکی در طول بارداری خطرناک است؟

(ویرایش)

دوران بارداری یک دوره بسیار حساس برای خانم ها محسوب می شود و نگرانی از اینکه مشکلات دندانی در بارداری بتواند به مادر و جنین آسیب برساند یه امر طبیعی است. اگر شما قصد بارداری داشته باشید بهتر است قبل از بارداری تمام مشکلات دندانی خود را برطرف کنید و اگر باردار هستید و دچار مشکلات دندانی شده اید خیلی نگران نباشید دندانپزشکتان با استفاده از خدمات دندانپزشکی بارداری می تواند بدون آسیب به شما و فرزندتان مشکلات دندانی شما را برطرف کند.

مراجعه به دندانپزشکی در دوران بارداری

قبل از هر چیز باید بدانید که بارداری می‌تواند بر سلامت دندان‌ها تاثیر منفی بگذارد بخصوص اگر مادر کلسیم کافی دریافت نکند پس ممکن است در این دوران دچار مشکلات دندانی شوید. اما آیا دندانپزشکی بارداری ایمن است؟

بله، نه تنها می‌توانید در دوران بارداری به دندانپزشک مراجعه کنید بلکه این یک عمل ضروری استپوسیدگی دندان، بیماری لثه و سایر مشکلات بهداشت دهان و دندان مسائلی هستند که باید سریعاً به آنها رسیدگی شود. تغییرات هورمونی، تغییرات رژیم غذایی، و هوس‌ های بارداری می‌ توانند سلامت دهان شما را در معرض خطر بیشتری قرار دهند. بعلاوه برخی از مشکلات دندانی می‌تواند روی نوزاد در حال رشد تأثیر بگذارد.

آیا اشعه ایکس در طول بارداری برای مادر و جنین خطرناک است؟

اشعه ایکس در طول بارداری برای مادر خطرناک نیست اما برای جنین خطرناک است. بهترین کار این است که مادر قبل از تصمیم برای بارداری حتما به کلینیک دندانپزشکی برود و چکاپ دندانپزشکی کاملی در خصوص نگرانی های دندانی داشته باشد و قبل از حاملگی نگرانی های خود را برطرف کند. اگر لازم باشد عکسی گرفته شود بهتر است که پیش از بارداری انجام شود. هرچند که ممکن است موقعیت های اورژانسی حین بارداری برای مادر پیش بیاید که در این شرایط باید به متخصص رادیولوژی مساله بارداری را اعلام کرد که نکات ایمنی رعایت شود. و گرفتن تصاویر رادیولوژی در 3 ماهه اول و سوم بارداری توصیه نمیشود و بهتر است اگر اورژانسی نیست به بعد بارداری موکول شود.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران