تعداد بازدید : 420
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۷/۱۴
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۷/۱۴
کاربران آنلاین : 0
دختر هنرمند
۱۴۰۰/۷/۱۴ ۱۵:۱۸:۰۸
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۸/۳۰ ۱۶:۵۵:۰۸

هندزفری سیمی بهتر است یا هندزفری بیسیم؟

(ویرایش)

هندزفری و هدفون ها یکی از مهم ترین لوازم جانبی گوشی موبایل هستند. هندزفری سیمی یا بی سیم یکی از چالش های است که همه ما در هنگام خرید هندزفری با آن مواجه می شویم. این انتخاب زمانی سخت تر خواهد شد که اطلاعات کافی از هدفون و هندزفری ها نداشته باشیم. در این مقاله قصد داریم مقایسه هندزفری سیمی و بی سیم را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با این دو مدل هندزفری آشنا شوید.

دلیل نیاز به هندزفری

قبل از این که به بررسی هندزفری سیمی و بی سیم بپردازیم بهتر است که به این سوال پاسخ بدهیم که چرا به هدفون نیاز داریم؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم، ممکن است که شما در مکانی حضور داشته باشید و علاقه داشته باشید که بدون آزار رساندن به اطرافیان خود موسیقی مورد علاقه خود را گوش کنید با داشتن یک هدفون مناسب این مشکل شما حل خواهد شد. البته که هدفون کاربرد های بسیار دیگری هم دارد و ما تنها مهم ترین و ساده ترین کاربرد آن را عنوان کردیم.

دلیل نیاز به هندزفری

مزیت و معایب هندزفری سیمی

اکنون به مقایسه هندزفری سیمی و بی سیم می پردازیم. در ابتدا هندزفری سیمی را مورد بررسی قرار می دهیم.

مزایای هندزفری سیمی

کیفیت صدا خوب

هندزفری سیمی جز هندزفری های قدیمی است و درست است که هندزفری های بی سیم پیشرفت های زیادی داشته اند ولی تا الان نتوانسته اند کیفیت صدا خوب و بالا به اندازه هندزفری سیمی داشته باشند. در این نوع هندزفری ها از سیگنال های آنالوگ استفاده می شود و به همین دلیل کیفیت صدای بالایی دارند. در واقع به این معنا می باشد داده های صوتی برای رسیدن به گوش های شما، زیاد پردازش نمی شوند و از فشرده سازی آن ها صرف نظر می شود.

قیمت کمتر

در مقایسه هندزفری سیمی و بی سیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که هندزفری های سیمی در مقایسه با بی سیم از قیمت مناسب تری برخوردار هستند. یکی دیگر از مزیت های این مدل هندزفری این است که در صورتی که دچار مشکل شود می توانید با هزینه بسیار کمی آن را تعمیر کنید و مجددا استفاده کنید. در هنگام خرید هندزفری سیمی عواملی که بر روی قیمت آن تاثیر دارد شامل: برند تولید کننده و کیفیت ساخت می باشد.

زمان پخش

یکی دیگر از مزیت های هندزفری سیمی، زمان پخش نامحدود می باشد. در واقع هندزفری های سیمی به منبع تغذیه خارجی و شارژ مداوم نیاز ندارند و شما تا هر زمانی که بخواهید می توانید از آن استفاده کنید.

مزایای هندزفری سیمی

استفاده آسان

از دیگر موارد در مقایسه هندزفری سیمی و بی سیم، استفاده آسان از هندزفری سیمی است. هندزفری‌های سیمی از قابلیت plug-and-play پشتیبانی می‌کنند. این بدان معناست که برای استفاده از آن، تنها کافیست هندزفری را به دستگاه صوتی متصل کنید تا شروع به کار کند.

معایب هندزفری سیمی

با توجه به مزیت های هندزفری های سیمی که دارند در مقابل دارای معایبی هم می باشند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

محدودیت در حرکت

در مقایسه هندزفری سیمی و بی سیم نمی توانیم این موضوع را نادیده بگیریم که هندزفری سیمی حرکت و فعالیت شما را محدود می کند. به این معنا که شما می توانید تنها در محدوده ای فعالیت کنید که سیم هندزفریتان به شما اجازه می دهد.

سیم های نازک و آسیب پذیر

یکی از معایب هندزفری سیمی، سیم های استفاده شده در آن ها است که اغلب نازک و آسیب پذیر هستند و با کشدن به راحتی پاره می شوند و آسیب می بینند. آسیب به سیم‌های داخلی می‌تواند برای شما دردسرساز باشد چرا که در چنین حالتی ممکن است تنها یکی از گوشی‌ها قادر به پخش صدا باشد  و برای رفع این مشکل می توانید آن را تعمیر کنید.

عدم سازگاری

در سال های گذشته جک 3.5 میلی متری هدفون یک استاندارد جهانی برای گوشی های موبایل بوده است. اما با پیشرفت تکنولوژی خیلی از کمپانی های تولید کننده گوشی موبایل در حال استفاده از سایر جک ها هستند. در صورتیکه هندزفری سیمی شما قادر به پشتیبانی از پورت‌های جدید نباشد ممکن است نیاز به خریداری مبدل داشته باشید. علاوه بر این، برخی از کامپیوترها، دارای دو جک جداگانه برای هدفون و میکروفن هستند که این امر نیز می‌تواند سبب ناسازگاری هندزفری سیمی شما با سیستم باشد.

مزایا و معایب هدفون بی سیم

در مقایسه هندزفری سیمی و با سیم به مزایا و معایب هندزفری سیمی پرداختیم و در مقابل هندزفری بی سیم برعکس آن می باشد:

مزایا و معایب هدفون بی سیم

مزایا

  • عدم وجود مزاحمت سیم و آزادی حرکت بیشتر.
  • برد بیشتر و قابلیت جابه‌جایی به همراه هدفون بدون نیاز به حمل دستگاه پخش.
  • قابلیت اتصال به تمامی دستگاه‌های دارای فناوری اتصال با بلوتوث (در صورتی که هدفون بی سیم از نوع بلوتوث باشد)
  • قابلیت اتصال همزمان به چند دستگاه و سوییچ کردن بین آن‌ها در زمان استفاده.

معایب

  • کاهش کیفیت صدا با فاصله گرفتن از منبع پخش.
  • ایجاد مزاحمت توسط دستگاه‌های ارتباطی رادیویی دیگر.
  • نیاز به شارژ مداوم.
  • امکان وجود لگ و کندی و حتی قطعی اتصال.
  • قیمت بالاتر.

هندزفری سیمی یا بی سیم کدام مناسب است؟

این سوال را نمی توان با اطمینان پاسخ داد به این دلیل که این مورد بستگی به نیاز خود کاربر دارد. در واقع استفاده از این ابزار جانبی گوشی موبایل کاملا وابسته به سبک زندگی شما است. به عنوان مثال هندزفری سیمی برای افراد زیر مناسب است:

  1. کارمندان
  2. موسیقیدانان
  3. گیمرها
  4. افراد با بودجه محدود
  5. افراد علاقمند به تجهیزات P&P

همچنین هندزفری بی سیم هم برای افراد زیر مناسب است:

  1. ورزشکاران و افرادی که فعالیت‌های ورزشی انجام می‌دهند
  2. افرادی که دائما در حال سفر هستند
  3. افرادی که تمایل دارند تا بدون محدودیت، حرکت کنند

 

کلام آخر

در این مقاله ما به مقایسه هندزفری سیمی و بی سیم پرداختیم و برای انتخاب یکی از این دو مدل هندزفری کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. همانطور که مطالعه کردید هندزفری سیمی و بی سیم هر کدام دارای مزیت و معایبی هستند و نمی توان به طور دقیق یکی از آن ها را از دیگری بهتر دانست. برای خرید انواع تجهیزات جانبی دوربین عکاسی و فیلمبرداری می توانید به سایت شاپ هشت و چار مراجعه کنید.

 

خلاق
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران