تعداد بازدید : 524
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۷/۱۹
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۷/۱۹
کاربران آنلاین : 0
signco
۱۴۰۰/۷/۱۹ ۱۱:۲۰:۱۳
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۷/۲۴ ۰۸:۴۱:۴۰

اهمیت صداقت در سلامت روانی

(ویرایش)

 

شاید اگر بدانید که صداقت چقدر می تواند در زندگی شما تاثیر مثبت داشته باشد و سلامت روحی و عاطفی آن را بهبود ببخشد، آن وقت صداقت را سر لوحه ی تمام وقایع زندگی خود قرار خواهید داد. صداقت به شما کمک می کند تا بهترین ارتباط را با اطرافیان خود از جمله پدر و مادر، خواهر و برادر، همسر و فرزندان و حتی دوستان و آشنایان برقرار کنید.

اهمیت صداقت در سلامت روانی از آن جهت است که دروغگویی علاوه بر این که شخصیت فرد را زیر سوال می برد، موجب بسیاری از بیماری های روحی و روانی نیز می شود. چرا که احساس ترس، گناه و اضطراب همواره همراه اوست و به تدریج تبدیل به بیماری روانی خواهد شد. برای پیشگیری از این موضوع پیشنهاد می کنیم از روانپزشک شیراز، دکتر سید سادات سپهرتاج، مشاوره دریافت کنید.

صداقت و روابط سالم

بدون شک رابطه ای که در آن صداقت حرف اول را می زند، رابطه ای سالم است، خواه رابطه ای خانوادگی باشد یا رابطه ای دوستانه. چرا که صداقت رابطه ی مستقیمی با اعتماد دارد. وقتی افراد با یکدیگر صادق نباشند، بذر بی اعتمادی را در ذهن یکدیگر می کارند و رابطه ی آن ها دچار مشکلات فراوانی می شود.

یک رابطه ی سالم که در نتیجه ی داشتن صداقت به وجود می آید، موجب شادی روح و روان انسان می شود. و در نهایت فردی که روان شادی داشته باشد، از سلامت روانی نیز برخوردار خواهد شد. بنابراین نگران هیچ چیز نباشید و همیشه حقیقت را بگویید.

صداقت را تمرین کنید

حالا که اهمیت صداقت در سلامت روانی را متوجه شدید، می خواهیم راهکارهایی را برای شما بازگو نماییم با انجام آن ها می توانید صداقت را در خود پروش دهید. همچنین این تمرین ها در تربیت فرزندان نیز می تواند موثر باشد. شاید در ابتدا کمی سخت به نظر برسد اما غیر ممکن نیست.

راهکارهای داشتن صداقت عبارتند از:

  • در گفتن حقیقت شجاع و با درایت باشید.
  • صداقت را از مسائل کوچک شروع کنید.
  • بهتر است چیزی نگویید تا اینکه دروغ بگویید.
  • یک الگوی صادق برای خود داشته باشید.
  • با هر کلام صادقانه برای خود پاداش در نظر بگیرید.
  • صادق بودن را با رک بودن اشتباه نگیرید.
  • سعی کنید کلام و عملتان با یکدیگر هماهنگ باشد.
  • از دیگران بپرسید که در مورد شما چه فکر می کنند؟ و آیا تا به حال با آن ها صادق بوده اید یا خیر؟

doctorsepehrtaj.com

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران