تعداد بازدید : 574
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۶/۵
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۸/۳
کاربران آنلاین : 0
sara mozafari
۱۴۰۰/۶/۵ ۱۵:۴۷:۱۱
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۷/۱۳ ۰۹:۱۱:۲۷

راهکارهای اصلی درمان ریزش مو ناشی از بیماری کرونا

(ویرایش)

ریزش مو پس از ابتلا به بیماری کرونا COVID در طول همه گیری ، افزایش چشمگیری داشته اند.

از جمله بسیاری از مسائل غیر منتظره ای که مردم در طول همه گیری COVID-19 با آن روبرو شده اند ، ریزش مو است.

علت ریزش مو در دوران کرونا چیست ؟ در یک کلام: استرس

کارشناسان معتقدند نوع ریزش مو با COVID-19 telogen effluvium (TE) نامیده می شود. TE نتیجه یک استرس بزرگ بر بدن است و در پاسخ به استرس روحی و جسمی رخ می دهد.

مقدمه درمان ریزش مو بخاطر کرونا

هیاهوی ناشی از همه گیری برای برانگیختن آن کافی است. اما اگر به عفونت COVID-19 مبتلا شده اید ، ممکن است دچار دو مشکل شدید شده باشید ، زیرا TE همچنین می تواند ناشی از استرس فیزیکی یک بیماری باشد. به گفته دکتر پاتل ، از آنجا که همه گیری طولانی مدت ادامه داشته و TE در حال افزایش بوده است ، رشد مجدد موها تحت تأثیر قرار می گیرد.

چگونه استرس COVID-19 باعث ریزش مو می شود

برای درک TE ، باید چرخه مو را درک کنید. مرحله رشد چرخه مو را آناژن و مرحله استراحت را تلوژن می نامند. در پایان تلوژن ، موها می ریزند و چرخه به حالت رشد باز می گردد.

اما وقتی یک عامل استرس زای شدید و قوی وارد بدن می شود ، می توان آن چرخه را مختل کرد. موها زودهنگام وارد مرحله استراحت شده و می ریزند. محرک های رایج شامل زایمان ، بستری شدن در بیمارستان ، جراحی ، کاهش سریع وزن و استرس های شدید و ناگهانی است.

تغییر مو به حالت استراحت به طور بالقوه بخشی از سیستم پیچیده حفظ انرژی بدن ما است. این نظریه این است که بدن شما برای رشد مو به انرژی زیادی نیاز دارد. هنگامی که در استرس شدید هستید ، بدن شما باید منابع خود را برای بقا منتقل کند – نه اینکه قفل های خود را دوست داشتنی نگه دارید.

چارچوب زمانی می تواند موذیانه باشد. با توجه به طول یک چرخه مو ، TE ممکن است اتفاق بیفتد ، اما تا حدود سه ماه پس از استرس شدید خود را نشان نمی دهد. این همان دلیلی است که افراد متولد شده ممکن است سه ماه پس از استقبال از نوزاد متوجه ریزش مو شوند.

و در حالی که این علت ممکن است کاملاً واضح یا قابل پیش بینی باشد ، تعیین دقیق سایر مواردی که باعث ایجاد TE می شوند در صورت تاخیر ممکن است دشوار باشد. اگر متوجه ریزش شدید ، از خود بپرسید: آیا سه یا چهار ماه پیش اتفاق قابل توجهی افتاده است؟

چگونه عفونت COVID-19 می تواند باعث ریزش مو شود

عفونت COVID-19 همچنین می تواند باعث ریزش موهای مشاهده شده با TE شود. COVID-19 کل بدن را تحت تاثیر قرار می دهد ، اما به نظر می رسد استرس ناشی از کمبود اکسیژن رسانی به فولیکول های مو ، تب و فشار بر بدن می تواند فولیکول های مو را به مرحله استراحت بکشاند.

در تحقیقی که در ژانویه ۲۰۲۱ در The Lancet منتشر شد و پیامدهای طولانی مدت عفونت COVID-19 را در افرادی که در بیمارستان بستری شده بودند ، شش ماه پس از عفونت آنها بررسی کرد ، شایع ترین علائم ماندگار شامل خستگی یا ضعف عضلانی (۶۳ درصد) بود. ، مشکلات خواب (۲۶ درصد) و اضطراب یا افسردگی (۲۳ درصد). با این حال ، ۲۲ درصد نیز ریزش مو را تجربه کردند.

صرف نظر از دلیل ریزش موهای مرتبط با TE ، نتایج می تواند چشمگیر باشد ، به خصوص پس از شستن یا برس زدن موها. از آنجا که فولیکول ها شل هستند و طول کامل موها به راحتی می ریزد. برای برخی ، موها به صورت توده ای ظاهر می شوند. او می افزاید: تا زمانی که موهای زیادی از دست ندهید ، متوجه نازک شدن نخواهید شد.

روش های درمان ریزش مو کرونا

استفاده از ویتامین ها که در بخش بالایی توضیح داده شد

مزوتراپی که به نوعی ویتامین رسانی مستقیم به مو ها می باشد.

مزو درماهیل      مزو BCN        بایواسکین      رویتاکر       مزولایک

استفاده از پروتئین ها یا پپتاید ها که در برخی محصولات مانند هیرفیلر وجود دارد.

ریزش مو کرونا

https://nikmedco.com/%d8%b1%db%8c%d8%b2%d8%b4-%d9%85%d9%88-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%a7/

http://nikmedco.com
۱۴۰۰/۷/۲۱ ۱۶:۵۲:۱۶
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۲/۵ ۱۳:۳۶:۰۱
(ویرایش)

واااای برای ریزش مو ناشی از کرونا فقط هیرویت جوابههههه من خودم از داروخانه آنلاین داروبوم خریدم استفاده کردم واقعا راضیمممممم

۱۴۰۰/۸/۳ ۱۸:۰۷:۳۲
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۴ ۱۶:۰۷:۳۲
(ویرایش)

باید ویتامین مصرف کرد. یکی از مکمل ها که خوب میده هیرتامین است. در مارز اصل این قرص رو داره

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران